marcesco Napisano 5 Maja 2022 Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 Cześć, w związku z tym, że po raptem 600 km mam solidne bicie w przednim kole a w tylnym również nie lepszą wgniotkę: zacząłem się zastanawiać nad nowym zestawem kół. Rower to stalowy Ruut, koła 29 cali bez boosta, jeździec waga piórkowa ~63 kg. Rower to dla mnie allrounder, dojeżdżam codziennie do pracy, ciągnę przyczepkę z dwójką dzieci, robię trasy po polnych i leśnych ścieżkach, single z Trailforks, korzenie, jakieś dropy do ~40 cm. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku. Zaznaczam, że nie będę mieć drugiego roweru, jeden wystarczy 😜 Miałbym plan kupić obręcze MTB Newmen 25mm i dać do zaplecenia na CX Ray i fabrycznych piastach Rondo (po 1. primo: są po serwisie, po 2. primo: koszt nowych piast, po 3. primo ultimo: chcę zachować fabryczną szaro-niebieską kolorystykę roweru). Poczytałem sporo wątków na forum i trochę ludzików jeździ na węglu, stąd też moje tytułowe pytanie. Czy upgrade na carbon ma sens, a może po prostu lepiej kupić alu-obręcze DT Swiss? PS. Mój poprzedni rower był w carbonie, włącznie ze sztycą i kierą, także materiał jest mi znany i lubiany, wszelkie mity na temat carbonu chciałbym w tej dyskusji pominąć ✌️ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Maja 2022 Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 Decentra koła to w 90% źle zbudowane koło a zaledwie 10% jego komponenty (wykluczając oczywiście skrajbie bhdżetowe rozwiązania, o które nietrudno dzisiaj nawet w rowerach za 5-7k). Zwykle dużo za słaby naciąg i brak kleju do nypli. Węgiel będzie trwalszy i zarazem nie bedzie Dobre obręcze węglowe zniosą więcej niż alu ale nie są wieczne. Źle zbudowane koło nawet na najsolidniejszej obręczy będzię zawsze problemogenne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 5 Maja 2022 Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 Tak jak pisze @Dokumosa . Można wrzucać dowolną kwotę wypasu na koła, ale jeżeli nie będą dobrze złożone, to chwościk je strzeli wcześniej lub później. Za to bardzo przeciętne kółka dobrze zaplecione, czyli: - równy naciąg - silny naciąg - klej na nyplach - kompensacja asymetrii Będą jeździć latami, zaś bariera wejścia nie jest jakoś wysoko - szprychy z nierdzewki + jakieś tam alu obręcze. Ostatnio rozebrałem ostatecznie koła złożone 8 lat temu. Przejechały 40 tysięcy km bez centry - pod moim tyłkiem, czasem z sakwami, czasem z fotelem dla dzieciaka. Obręcze jakiś remerx, szprychy richman. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 5 Maja 2022 Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 Wgniotka nie musu się równać biciu koła. No chyba, że jest solidna ale tego nie zniesie żadna karbonowa obręcz. Coś się na pewno uszkodzi. Szukaj przyczyn w kiepskim zaplocie koła i czemu są wgniotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 5 Maja 2022 Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 Wgniotki to są od uderzenia w np krawężnik - więc albo za mały wolumen opony, albo za małe ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 5 Maja 2022 Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 40 cm dropy na stalowym Ruucie czy traile, można robić ale wiadomo, że trzeba to robić bardzo czysto inaczej ryzyko uszkodzenia obręczy jest duże i to niezależnie czy to alu czy karbon. Jak piszesz, że rozważasz Newmen to nie zastanawiał bym się nad karbonem – Newmen/Syntace robi bardzo dobre obręcze alu, sam jeżdżę na ich kołach w moim enduro. I tak jak pisali koledzy najlepsze komponenty nie pomogą, jeśli koło jest słabo złożone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 5 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 3 godziny temu, Dokumosa napisał: Zwykle dużo za słaby naciąg i brak kleju do nypli. Jeżeli chodzi o przednie koło to takie też jest moje podejrzenie. Generalnie to chcę jak najszybciej to poprawić i jeździć dalej. Dopiero wgniotka na tylnym kole dała mi powód do rozmyślań nad zmianą kół. 3 godziny temu, uzurpator napisał: Wgniotki to są od uderzenia w np krawężnik - więc albo za mały wolumen opony, albo za małe ciśnienie. Tak dokładnie było, krawężnik i za niskie ciśnienie. @KrzysiekCH dzięki za podsunięcie pomysłu z modelem Evolution, jest zdecydowanie tańszy, aczkolwiek 90g cięższy 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 18 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2022 Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odkopuję. Zanabyłem obręcze Newmen Evolution SL XA 25 mm i widzę w dokumentacji, że producent zaleca wymaga (pod groźbą utraty gwarancji) użycie nypli Sapim Polyax w połączeniu z podkładkami MG. Wszystko fajnie, tylko nie mogę w PL znaleźć tych podkładek, są dostępne bez problemu w DE https://r2-bike.com/NEWMEN-Nippel-Unterlegscheibe-MG-Washer Pytanie jest czy spotkaliście się z tymi podkładkami ale pod inną nazwą? Jest to gdzieś dostępne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 18 Maja 2022 Udostępnij Napisano 18 Maja 2022 A w czym masz problem żeby z niemiec zamówić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Maja 2022 Udostępnij Napisano 18 Maja 2022 Swoją drogą odwalają wiochę bo jesli konkretne podkładki i nyple są wymagane powinny być w komplecie z obręczą (jak w przypadku dt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 20 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2022 W dniu 18.05.2022 o 15:23, Mihau_ napisał: A w czym masz problem żeby z niemiec zamówić? Żaden, po prostu chciałem sobie uprościć życie. @Dokumosa tu jeszcze bym się wstrzymał, bo 1) nie odebrałem jeszcze paczki, 2) towar jest z outletu więc jeżeli ich nie będzie to zrozumiem 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.