hawkeye Napisano 4 Maja 2022 Napisano 4 Maja 2022 Cześć, planuję wymianę amortyzatora, ale mam w związku z tym spory dylemat. Kryteria: - 100mm skok (super gdyby była możliwość zwiększenia skoku w przyszłości, po głowie chodzi mi wymiana ramy za jakiś czas) - oś boost, koło 29" - rower XC (Merida Big nine 500 lite) - moja waga około 80kg Fajnie gdyby był lekki, ale priorytetem jest jednak trwałość. Nie biorę udziału w wyścigach. Moja jazda polega na "zwiedzaniu" lasów, szukaniu nowych ścieżek, czasem jakieś mniejsze hopki i dropy, raz w roku góry. Obecnie mam Markhora, ale nie jestem zadowolony (szczególnie ze sztywności). Rozważam trzy: 1. ROCK SHOX Reba RL 29" - około 2200zl 2. Rock Shox SID SL Select RL 29" - okolo 2500zl 3. Marzocchi Bomber Z2 Powiem szczerze, że gdybym miał wybierać emocjonalnie a nie racjonalnie to najbliżej mi do Bombera, jednak jest najdroższy i trudno dostępny w PL. Proszę o rady.
Mod Team bogus Napisano 4 Maja 2022 Mod Team Napisano 4 Maja 2022 Jeśli miałbym wybierać to postawiłbym na SIDa, zwłaszcza, że różnica to tylko 300 zł, a masz zawsze lepszy/nowszy tłumik. Ponadto dostępność części do RS jest bardzo dobra i niemal wszędzie go naprawisz. Serwis Reby może będzie nieco tańszy, ale nie na tyle by rezygnować z SIDa.
hawkeye Napisano 4 Maja 2022 Autor Napisano 4 Maja 2022 Może myślę zbyt stereotypowo o SID (jako o wyścigowym widelcu do XC) ale czy do zastosowań trailowych będzie, ok? Rozważałem jeszcze SID 35mm ale minimum skoku to 120mm. Mile widziane również inne opcje niż wskazane przeze mnie.
uzurpator Napisano 4 Maja 2022 Napisano 4 Maja 2022 Dowolny z tych trzech. Będą działać przyzwoicie, zaś jeżeli jesteś baleriną, to każdy będzie miał niewybaczalne wady.
Mod Team bogus Napisano 4 Maja 2022 Mod Team Napisano 4 Maja 2022 SID z tłumikiem Race Day może i tak, ale Select to zwykły widelec. Pakowanie amortyzatora o skoku 120 mm do Big.Nine to moim zdaniem słaby pomysł.
hawkeye Napisano 4 Maja 2022 Autor Napisano 4 Maja 2022 Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Miałem na myśli, że podoba mi się SID (35mm), ale odpada ze względu na skok 120mm. Chociaż na stronie producenta widzę, że jest też wersja 110mm. Biorąc pod uwagę dodatkowo SAG to tej różnicy nie byłoby już tak dużo. Tylko nie widzę go w polskich sklepach.
Galvatron Napisano 4 Maja 2022 Napisano 4 Maja 2022 W widelcach 120 mm stosuje się SAG 25% (30 mm), co odpowiada widelcowi 100 mm ugiętemu o 10 mm. W tym budżecie dostaniesz również Revelationa 120 mm, do którego za jakiś czas możesz wsadzić tłumik Charger 2.1 (+ ewentualnie nową sprężynę Debon Air i lepsze uszczelki przeciwkurzowe) i uzyskać Pike'a Ultimate.
hawkeye Napisano 5 Maja 2022 Autor Napisano 5 Maja 2022 Przeczytałem od wczoraj wiele opinii na polskich i zagranicznych forach. Zauważyłem że przy SID często wspomina się o luzach na tulejkach i to mnie bardzo zniechęciło. A co powiecie o Manitou R7 expert?
hawkeye Napisano 9 Maja 2022 Autor Napisano 9 Maja 2022 Znalazłem Foxa 32 rythm z demontażu, za którego musiałbym stosunkowo niewiele dopłacić po sprzedaży mojego Markhora. Czy wart wymienić Markhora na Foxa 32 rythm (pod względem jakości pracy)?
Wojcio Napisano 9 Maja 2022 Napisano 9 Maja 2022 Mam Rythma 34 - pracuje godnie, ale sponiewierał mnie ostatnio finansowo z uwagi na wysokie ceny autoryzowanego serwisu i części.
hawkeye Napisano 9 Maja 2022 Autor Napisano 9 Maja 2022 Rythm 34 od 32 chyba niczym poza średnicą się nie różnią. Nie sprawdzałem autoryzowanego serwisu, ale w innym uznanym serwisie koszt pełnego przeglądu jest zbliżony do pełnego przeglądu Reby. Uszczelki SKF są faktycznie dwa razy droższe, ale do wyboru są też tańsze. 1500 to chyba akceptowalna cena, co?
Galvatron Napisano 9 Maja 2022 Napisano 9 Maja 2022 Komplet uszczelek do widelca Foxa (sprężyna, tłumik, przeciwkurzowe) potrafi kosztować nawet ok. 500 zł. Po doliczeniu robocizny koszt serwisu może wynieść ok. 700 zł. Jeśli nie jest to dla Ciebie problemem, to 1500 zł. za nowego Rythma jest dobrą ceną, bo normalnie kosztuje ok. 2500 zł.
hawkeye Napisano 9 Maja 2022 Autor Napisano 9 Maja 2022 a analogiczny zestaw np. do Reby czy Sida? W cenniku pewnie tylko cena robocizny była podana
Galvatron Napisano 9 Maja 2022 Napisano 9 Maja 2022 Sid - ok. 200 zł. Reba - ok. 100 zł Dodatkowa różnica jest taka, że widelce Rock Shoxa wymagają pełnego serwisu rzadziej (200 godz. vs 125 godz.), więc w praktyce - nawet po doliczeniu robocizny - koszty eksplotatacji są 2-3x niższe.
hawkeye Napisano 9 Maja 2022 Autor Napisano 9 Maja 2022 No tak, tylko za Rebe z MC (o raczej złej sławie) i tak musiałbym zapłacić więcej. Martwi mnie tylko że mój ma offset 51 a ten który planuje kupić ma 44. Z drugiej strony Big Nine według strony producenta jeśli mają np. Sida to też 44mm.
hawkeye Napisano 10 Maja 2022 Autor Napisano 10 Maja 2022 Mam straszny dylemat. Reba również do mnie przemawia, ale zniechęca mnie damper Motion Control. Faktycznie jest taki zły?
Mod Team bogus Napisano 10 Maja 2022 Mod Team Napisano 10 Maja 2022 A co złego jest w tłumiku MC? Pewnie czułości Foxa nie ma, ale bez przesady. Od lat mnóstwo osób na tym jeździ. Rozwiązanie sprawdzone i trwałe. Ponadto zawsze można Rebę zmodyfikować i wstawić Debon Air i Charger.
hawkeye Napisano 10 Maja 2022 Autor Napisano 10 Maja 2022 najczęstszy zarzut to zapowietrzenie oleju w trakcie szybkiego zjazdu. Nie wiem jak to wygląda w praktyce. Tylko powtarzam cudze opinie
Mod Team bogus Napisano 10 Maja 2022 Mod Team Napisano 10 Maja 2022 RSy z MC przy szybkich nierównościach mimo wszystko dają radę przy odpowiednim ustawieniu. Nie mam niestety porównania do Foxów, które uchodzą za lepiej wybierające, ale takie są opinie od lat.
hawkeye Napisano 10 Maja 2022 Autor Napisano 10 Maja 2022 19 minut temu, bogus napisał: Ponadto zawsze można Rebę zmodyfikować i wstawić Debon Air i Charger. Rozumiem że wtedy powinno być znacznie lepiej, tak ? Bo jeszcze tak sobie kalkuluje że przy koszcie serwisu foxa szybko zbiore budżet na chargera ....
Mod Team bogus Napisano 10 Maja 2022 Mod Team Napisano 10 Maja 2022 Powinno. Tyle, że zakup Chargera i DA to koszt ponad 1000 zł, więc lepiej dołożyć do SIDa 😁 Ja na Chargerze i DA nie jeździłem, tyle co w literaturze czytałem i sam się zastanawiam nad modyfikacjami. Na początek DA a może kiedyś Charger, chyba że wcześniej zmienię na wspomnianego SIDa.
hawkeye Napisano 10 Maja 2022 Autor Napisano 10 Maja 2022 Ale SID select ma chargera 1 . Select plus nie znalazłem w Polskich sklepach
Mod Team bogus Napisano 10 Maja 2022 Mod Team Napisano 10 Maja 2022 Select plus to już golenie 35 mm i cena w okolicy 3500 zł. W Select masz DA i Chargera w serii. Mimo, że to 1 a nie 2 to już mniejsza różnica. Pomiedzy Rebą z MC a SIDem z Chargerem masz różnice w cenie 300 zł, więc nie ma się nad czym zastanawiać. Sam Debon Air kosztuje około 200 zł, a gdzie tu mowa o tłumiku?
hawkeye Napisano 10 Maja 2022 Autor Napisano 10 Maja 2022 Przepraszam, myślałem o SID SL select plus. Chociaż Sid z goleniami 35 też nie znalazłem
Mod Team bogus Napisano 10 Maja 2022 Mod Team Napisano 10 Maja 2022 Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masz dwa modele SIDa pomijając skok: 1. SID SL (golenie 32 mm, w tym wersja zwykła - tłumik Rush, Select - Charger 1, Select + - Charger 2, Ultimate - Charger Race Day) 2. SID (golenie 35 mm, wersje takie same jak wyżej) Rozumiem, że wybierałeś pomiędzy SID SL Select a Rebą RL, a z nich dwóch przy różnicy 300-400 zł warto wybrać SIDa z uwagi na nowszy tłumik (Charger 1 vs Motion Control) i nowszą sprężynę powietrzną (SoloAir vs DebonAir). Przy czym każdego SIDa i Rebę możesz zmodernizować. Jednak Reby przy tak małej różnicy w cenie nie opłaca się modyfikować bo wyjdzie drożej niż SID. 😁 Mam nadzieję że się rozumiemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.