martin_1001 Napisano 3 Maja 2022 Napisano 3 Maja 2022 Cześć, Potrzebuję Waszej rady. 2 lata jeździłem na szosie, ale niestety miałem wypadek i szosa raczej do kasacji. Niemniej jednak już od jakiegoś czasu miałem w głowie, że szosa mnie ogranicza (wiem - wyświechtane to, ale u mnie faktycznie tak jest) bo: 1. czasem chciałbym zjechać poza asfalt, 2. asfalty w mojej okolicy są kiepskie. Mam 188 cm, ważę 92kg. Budżet max to 7 tyś (choć oczywiście wolałbym taniej). Co mi się podoba i co właściwie mieści się w budżecie: KROSS ESKER 6.0, ROMET ASPRE 2, ROMET BOREAS 2 (tu jest 1x11, ale w MTB mam i bajka...), NS Bikes RAG+2 (+1 gdyby był poniżej 7k to bym nie musiał w ogóle szukać porady:)), BH GRAVEL X 2.0, SPECIALIZED CRUX (używka). Trochę tego jest.... Jak będę jeździł: 70% asfalty (różnej jakości), ale będą i jakieś podjazdy - trochę się obawiam 1x11 w tej sytuacji (w MTB mam 1x12 gdzie jest 10-51T, ale w gravelach widzę 10-34 ). Co radzicie? 1x11 da radę, czy raczej muszą być 2 blaty z przodu? Cenowo wiadomo że ASPRE 2 jest chyba najlepszy, ale dostępność dramat. ESKER 6.0 kusi mnie fajnym osprzętem 2x11, ale czy warty 7200? NS Bikes RAG+2 - mechaniczne hamulce, BH Gravel fajny, ale straszny mix sprzętowy..... Cytuj
Mihau_ Napisano 3 Maja 2022 Napisano 3 Maja 2022 Cytat Jak będę jeździł: 70% asfalty (różnej jakości), ale będą i jakieś podjazdy - trochę się obawiam 1x11 w tej sytuacji (w MTB mam 1x12 gdzie jest 10-51T, ale w gravelach widzę 10-34 ). Co radzicie? 1x11 da radę, czy raczej muszą być 2 blaty z przodu? W którym gravelu masz taką kasetę przy jednym blacie? Bo np. w boreasie jakiego wymieniłeś jest korba 40 a kaseta 11-42. Czy muszą być? Co kto lubi. Moim zdaniem jeśli będziesz jeździł głównie po asfalcie to dwa blaty a w rezultacie ciaśniejsze stopniowanie pozwolą na wykręcanie lepszych prędkości. Osobiście szukałbym pewnie eskera, ma wszystko co powinien mieć gravel. Aspre 2 również jest spoko ale raczej nie da się już znaleźć 58 jakiego potrzebujesz, zostaje ewentualne czekanie na model 2022 Przy takim budżecie już raczej tylko hydraulika ma sens Cytuj
martin_1001 Napisano 3 Maja 2022 Autor Napisano 3 Maja 2022 Dzięki. Racja, coś pomyliłem. Jest 11-42. Co do prędkości to nigdy jakoś w to nie celowałem, nawet na szosie (kolejny powód, że szosa to nie do końca dla mnie). Ja raczej celuję głównie w urozmaicenie trasy + długość. Bardziej mnie cieszyło jak zrobiłem 70km przy słabej prędkości, niż 25 km cisnąć:) Cytuj
Mihau_ Napisano 3 Maja 2022 Napisano 3 Maja 2022 Nie chodzi o "ciśnięcie" tylko naj najbardziej optymalny dobór przełożenia do swoich możliwości, dokładniej różnice pomiędzy sąsiadującymi przełożeniami Cytuj
krzysiekgrwn Napisano 4 Maja 2022 Napisano 4 Maja 2022 (edytowane) Może ci pomogę, bo miałem Marina DSX 2 na jednym blacie właśnie z 10-51 korba 42 i wymieniłem na Esker'a 6 z gościem z moją dopłatą. Jeśli chodzi o to co pytasz, jeśli jeździsz na asfalcie to ja już zdążyłem zauważyć przez tydzień posiadania DSX'a że rzadko używalem największych z tyłu więc tak naprawdę z dwóch mogloby tam nie być, ale j/w, jeśli jeździsz większość po asfalcie wziąłbym coś z dwoma blatami, mówię to z autopsji, szybciej dopasujeez przełożenie niż w X1 Edytowane 4 Maja 2022 przez krzysiekgrwn Cytuj
spidelli Napisano 4 Maja 2022 Napisano 4 Maja 2022 Na dziurawy asfalt - Marin Gestalt 2. Tiagra 2x10. Jakbyś potrzebował to ma oczka na błotniki i bagażnik, nawet z przodu Z drugiej strony - ani w tym rowerze, ani w tych, które proponuj dalej, nie da się raczej pogodzić torby pod rurę z bidonami Na szutry - DSX2 albo droższa (i gorsza?) wersja z barankiem i napędem Microshift Advent - Gestalt X10 (1x10). Cytuj
Sobek82 Napisano 4 Maja 2022 Napisano 4 Maja 2022 Marin Gruzstalt Dużo poniżej zakładanej kwoty. 🤗 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.