fidrox23 Napisano 2 Maja 2022 Udostępnij Napisano 2 Maja 2022 (edytowane) Witam. Przygotowywuje się do elektryfikacji roweru i mam pytanie odnośnie tego czy miejsce łączenia blokady x lock z damperem można odwrócić o 180stopni tak aby nie był skierowany w strone pedałów a w góre. Jeśli tak to prosiłbym o jakiś mały instruktaż. Oraz czy śrube trzymającą przewód hydrauliczny można zamienić na kolankową śrubę? Miejsce o które mi chodzi zaznaczyłem czerwonym pędzlem Edytowane 2 Maja 2022 przez fidrox23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 2 Maja 2022 Udostępnij Napisano 2 Maja 2022 (edytowane) Jak masz na jednej śrubce przykręcone dwie regulacje (od boku nie widać), to lepiej tego nie ruszaj, bo jak wypadnie sprężynka z kulką, to będziesz miał problem z koniecznością późniejszego rozebrania dampera. Zmierz miejsce. Może da się odwrócić cały damper. Edytowane 2 Maja 2022 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fidrox23 Napisano 3 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2022 Nie do końca rozumiem co miał Pan na myśli mówiąc że mam na jednej śrubce dwie regulacje bo widzę tylko jedną śrubkę przykręconą do regulacji, która odpowiada za odpowietrzenie układu. Udało mi się znaleźć tylko taki rysunek techniczny co w zasadzie chyba potwierdza że można to zdjąć ale czy odwrócić w drugą stronę. Widocznie chyba sam będę musiał się przekonać rozbieracjąc wcześniej amortyzator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Maja 2022 Udostępnij Napisano 3 Maja 2022 Chodzi mi o ten element: To jest pokrętło tłumienia odbicia, które ma jeden rowek pod śrubkę, która go blokuje i kilka wgłębień na malutki popychacz wewnątrz korpusu, który sprężynując odpowiada za te ustawienie zależnie od swojej pozycji. Jak to odkręcisz i całkiem wyciągniesz, to popychacz w środku ci wyskoczy i będziesz miał problem z ponownym tego zamontowaniem, tak aby nie uszkodzić tego delikatnego plastiku. Moja rada to poluzować i spróbować obrócić ten kołnierz, ale nie wyciągać tego całkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fidrox23 Napisano 3 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2022 Jeśli go tylko obluzuje to nie będę w stanie obrócić całej "blokady" a przyanjmniej nie zmienie położenia w takie które odpowiadałoby mi. Rozbierałeś już kiedyś taki amortyzator bo pisząc to że będę mieć problem z ponownym zamontowaniem domyślam się że już to robiłeś, co dokładnie tam będzie ciężko do zamontowania. Bo jeśli jest to technicznie możliwe to chyba jakoś poradze sobie z tym bądź oddam do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Maja 2022 Udostępnij Napisano 3 Maja 2022 Rozbierałem i nie wiem jak to prościej napisać. Pokrętło, które chcesz wyciągnąć jest z plastiku. Jak je wyciągniesz całkiem, to na wcisk już z powrotem ci nie wejdzie. Próbując to robić na siłę uszkodzisz je. Cały mechanizm tłumienia odbicia jest wewnątrz dampera, a te frezy na tym plastikowym pokrętle są odpowiedzialne za pracę tego mechanizmu. Mając damper rozebrany całkiem na części, najpierw montuje się to pokrętło, a dopiero potem bebechy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fidrox23 Napisano 3 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2022 Czyli aby rozebrać i potem poprawnie złożyć aby nic nie uszkodzić trzeba tylko rozebrać dampera i na rozebranym damperze złożyć tak? Mam zamiar jak najszybciej robić serwis tego dampera także nie jest to problem z rozłożeniem tego, tylko czy aby ponownie to złożyć będę potrzebować jakiś specjalistycznych narzędzi. Jak oceniasz skalę trudności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Maja 2022 Udostępnij Napisano 3 Maja 2022 No całkowita rozbiórka dampera jest dosyć niewdzięczna. Jak się nigdy za to nie brałeś, a jest ci potrzebny, to lepiej oddaj do serwisu. To podstawowy model, więc nie należy do tych trudnych, ale często jest tak, że nawet nie wiesz co w środku jest uszkodzone i potem leżysz na częściach zamiennych. Do tego potrzebna ci wiedza jak i czym zalać tłumik aby nie zmienić jego pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fidrox23 Napisano 4 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2022 Raz rozbierałem i serwisowałem dampera. Ten damper pierwszy raz będę rozbierać i serwisować a odnośnie tego czym i jak zalać amorka wszystko jest wypisane w nocie serwisowej i chyba nawet w instrukcji obsługi o serwisie, Tylko potrzeba mi wiedzieć czy aby rozebrać go potrzebne są mi jakieś specjalistyczne narzędzia bo chciałbym zrobić to w jeden dzień i żeby nie lezał kilka dni zanim dojdą mi narzędzie, cały pak z uszczelkami itd dostałem wraz z damperem. Jeśli miałbym oddawać do serwisu na jaki wydatek musiałbym się szykować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fidrox23 Napisano 4 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2022 Jeśli zdemontuje to pokrętło odbicia, będę musiał zmieniać jakieś uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 4 Maja 2022 Udostępnij Napisano 4 Maja 2022 (edytowane) Jak ich nie uszkodzisz to nie. Potrzebne ci imadło z miękką szczęka (np. drewno), kawałek suchej, mocnej gumy bo rękami może się nie udać go rozkręcić, odpowiedni smar i oleje, jakieś drobne stępione szydełko żeby nie orać drobnych elementów śrubokrętem przy ściąganiu uszczelnień, pompka do amortyzatorów (zwykłą nie napompujesz) i trochę teoretycznej wiedzy jak się za to zabrać. Możliwe, że jeszcze lupa jak będziesz chciał sprawdzić stan starych oringów. Na YT znajdziesz kilka tutoriali. Może niekoniecznie do tego modelu, ale zasada działania podobna. Jak juz wszystko złożysz, a jego praca będzie gorsza to znaczy, że coś skopałeś i trzeba jeszcze raz to powtórzyć. Jak już będziesz miał go poza ramą, to sprawdź też stan tulejek DU. Jak teflon jest powycierany to warto je wymienić na nowe. Do tego potrzebny jest ściągacz. Można go kupić na allegro, albo zrobić sobie samemu. Powodzenia. Edytowane 4 Maja 2022 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 Zestaw serwisowy do niego kosztuje jakieś 209 zł Obrócisz bez problem musisz tylko rozebrać damper lub zrobić tak: Ewentualnie spuścić powietrze z komory powietrznej , do tego z komory ifp . Następnie wykręcisz te dwie śrubki od góry , jedna trzyma pokrętło by nie wyszło druga trzyma sprężynkę z kulką .Która odpowiada za klikanie Wyjmiesz pokrętło obrócisz mocowanie , wsadzisz pokrętło , wkręcisz śrubki Napełnisz komorę ifp zgodnie z manualem I gotowe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.