Miro1970 Napisano 29 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: w przypafku tarcz DirectMount jak M6-9100 offset 3mm na tarczy daje linię 51,8mm czyli boost. Dopiero offset 6mm daje linię klasyczną 48,8mm. To właśnie miałem na myśli w poprzednim mailu. Garbaruk do "zwykłych" tarcz direct mount daje offset ok. 3 mm - do zwyklych, czyli pod linię 52 (51.8) - jak w oryginalnych korbach Shimano tego typu. A do customowych daje offset ok. 6 mm, żeby linia ok. 49 pasowała do ram starego typu. Może niejasno się wyraziłem. Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? Shimano też tak robi. Przecież to powoduje jeszcze większy przekos na największych zębatkach z tyłu, zwłaszcza przy dużym blacie z przodu, kiedy dużo ogniw jest na zębach. Chodzi o poprawę ułożenia łańcucha na najmniejszych koronkach przy jednoczesnej coraz mniejszej różnicy między średnicą blatu a średnicą największej zębatki z tyłu? Nie jest to dla mnie jasne, z ciekawości pytam przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 29 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? Dlatego, że im większa tarcza tym trudniej w niektórych rowerach zmieścić taką tarcze aby nie obcierała o tylne widełki a offset tylko pogarsza sprawę 😕 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 X100 53 minuty temu, Kettler napisał: Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? Dlatego, że im większa tarcza tym trudniej w niektórych rowerach zmieścić taką tarcze aby nie obcierała o tylne widełki a offset tylko pogarsza sprawę 😕 Bo ograniczenim jest ilość miejsca mięzzy blatem a tylnymi widełkami. Często 34T to wszystko co się zmieści na natywnej linii. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 No przecież to oczywiste, a ja szukam jakichś wyjaśnień z sufitu. Niech to szlag - wobec tego wtopiłem z wyborem zębatki, bo spokojnie mogłem zamówić 38T z offsetem 6 mm, zamiast niecałych 4 mm. Miejsca mam w trzy diabły w tej ramie. No i zamówiona droga zębatka, a linia i tak będzie marna. Może jeszcz uda się zmodyfikować zamówienie. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 Nie stresuj się, kwestia lini łańcucha jest mocno przereklamowana, jak przerobiłem swojego Canyona z 3x10 QR na 1x12 i sztywną oś 142x12 to też mocno przeżywałem….🙀 Teraz się przyzwyczaiłem, że na trzech największych zębatkach coś tam chrobocze 😀 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 Ale co przeżywałeś? Natywna linia łańcucha w przypadku QR i 142 jest identyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 Napisałem przecież, że przy przejściu na 1x12 napęd zrobił się głośny… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2023 Tyle, że jak zostawisz blat w linii 51,8 przy nieboostowym tyle to jest jeszcze 3x głośniej, łańcuch zaczyna spadać z największej koronki przy kręceniu do tyłu, zdarza się leniwa praca przy przechodzeniu między największymi koronkami kasety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.