Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co by sie zakladac nowego tematu. 

Mialem okazje podmienic zacisk z przodu z m6100 na m7120 z przewodem więc to uczynilem ale klamke mam dalej m6100. 

Mam wrazenie ze ta klamka duzo delikatniej chodzi i mocnej muszę ja scisnac zeby przod zaczal mocno hamowac. Tyl wydaje sie byc twardszy a siedzi tam m6100. 

Tak ma byc? Odpowietrzalem z 2x I spod jednego tloczka cos pocieklo ale teraz jest sucho. I pracuje normalnie. 

Czy poprostu klamka za slaba na ten zacisk?

Napisano

Tak z dwa razy:) jak wrzucam klocek blokujacy tloczki to klamka jest fajna twarda. Jak zakładam kolo i wkladam klocki to chodzi duzo bardziej delikatnie, tzn lekko naciskajac klocki juz cos tam zaczynaja trzec ale zeby spiac hebel trzeba glebiej wbic klamke niz np tylna z m6100. 

Jakies benefits ze zmiany samej klamki z m6100 na np m8100/m7100 by byly? Czy to sztuka dla sztuki?

Napisano

4 tłoczkowe zaciski shimano wymuszają większą drogę klamki niż 2 tłoczkowe zaciski. Powierzchnia tłoczka w klamce jest stała, a powierzchnia tłoczków w zacisku większa, więc by objętość się zgadzała to klamka musi wykonać większe przemieszczenie.

Napisano
8 godzin temu, 666cin napisał:

Tak z dwa razy:) jak wrzucam klocek blokujacy tloczki to klamka jest fajna twarda. Jak zakładam kolo i wkladam klocki to chodzi duzo bardziej delikatnie, tzn lekko naciskajac klocki juz cos tam zaczynaja trzec ale zeby spiac hebel trzeba glebiej wbic klamke niz np tylna z m6100. 

Jakies benefits ze zmiany samej klamki z m6100 na np m8100/m7100 by byly? Czy to sztuka dla sztuki?

Mam M8120 z przodu i M8100 z tyłu - przód łatwiej i szybciej łapie niż tył. Nie ma żadnego problemu z przednią klamką.

Klamka od tylnego hamulca jest bardziej miękka bo przewód jest 2x dłuższy i jest więcej płynu w układzie mimo jednotłoczkowego zacisku z tyłu.
Zalewałem z wykręconą śrubką free stroke - wkręcenie śrubka dociska obudowę tłoczka więc przy zluzowanej na maksa, możesz napełnić maksymalnie cały układ a następnie dokręcają śrubkę free stroke zwiększyć jego ciśnienie.

Napisano (edytowane)
Cytat

A m8100 ma możliwość regulacji skoku jałowego. Dałoby się tym zredukować ten efekt?

 

Nie. Najbardziej "skręcona" regulacja skoku jałowego odpowiada temu co fabrycznie oferuje M6100 i M7100.

Edytowane przez KSikorski
Napisano
Godzinę temu, 666cin napisał:

A m8100 ma możliwość regulacji skoku jałowego. Dałoby się tym zredukować ten efekt?

Da się, ale kosztem szczeliny pomiędzy klockami a tarczą, więc i większą skłonnością do ocierania.

  • 1 rok później...
Napisano
W dniu 1.05.2022 o 19:37, Dokumosa napisał:

W tej konstrukcji korby podkładek pod zębatkę nie można dać. Zostsje ew. przesunięcie suportu (podkładki na stronę przeciw-napędową) - licząc się z tą kilku mm asymetrią ramion względem ramy.

Czesc, nie chce zakladac kolejnego tematu a szukając odpowiedzi i rozwiązania dla siebie natknałem na ten post...
Mozesz wyjasnic dlaczego podkładek tutaj nie mozna dac? Planuje zakupić korbę slx 7100 o lini 52, q 172. Zebatka 34T. Niestety przez suport pressfit szeroki 92mm nie mam mozliwosci poprawić linii łańcucha podładką.

Napisano (edytowane)

Masz w sumie 4 wyjścia:

1. Kupić starszą, nieboostową korbę np. M7/8000 oraz kupić do niej blat z jakiejś manufaktury typu Banless żeby szerokość zębów pasowała do łańcucha 12s od shimano (w napędach do 11s włącznie nie było prob, teraz wymyślili łańcuch węższy również wewnątrz)

2. Pogodzić się z kobrą z linią pod 52mm z resztą napędu 49mm - będzie drażniło, będzie głośno, ale z czasem się przyzwyczaisz (zapomnieć się nie da)

3. Zakupić korbę M5100+blat jak w pkt 1 - tutaj można dać podkładki (stosując dłuższe kominy/śruby)

4. Kupić korbę producenta niezależnego i blat pod 12s z odpowiednim offsetem (np. prowheel mpx-11 + blat "GXP" z offsetem 6mm) - tak mam np. tutaj: "skot skejl" stealth black ;) - 29er - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 24.07.2023 o 10:10, ArtGD napisał:

Bo zębatka w nowych modelach korb Shimano jest mocowana centralnie. Musiałbyś kupić starszy model korby, jak np. M7000.

patrzac na specyfikacje jest 1x11... ja bym chcial miec 1x12 więc chyba nie pasuje :/

Napisano
2 godziny temu, dang3r napisał:

patrzac na specyfikacje jest 1x11... ja bym chcial miec 1x12 więc chyba nie pasuje 😕

Jak kolega wyżej napisał, zębatkę można dokupić. Jakbyś chciał zaoszczędzić trochę kasy, to możesz kupić używaną korbę lub same ramiona i do tego dokupić zębatkę.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
W dniu 24.07.2023 o 11:19, Dokumosa napisał:

Masz w sumie 4 wyjścia:

1. Kupić starszą, nieboostową korbę np. M7/8000 oraz kupić do niej blat z jakiejś manufaktury typu Banless żeby szerokość zębów pasowała do łańcucha 12s od shimano (w napędach do 11s włącznie nie było prob, teraz wymyślili łańcuch węższy również wewnątrz)

2. Pogodzić się z kobrą z linią pod 52mm z resztą napędu 49mm - będzie drażniło, będzie głośno, ale z czasem się przyzwyczaisz (zapomnieć się nie da)

3. Zakupić korbę M5100+blat jak w pkt 1 - tutaj można dać podkładki (stosując dłuższe kominy/śruby)

4. Kupić korbę producenta niezależnego i blat pod 12s z odpowiednim offsetem (np. prowheel mpx-11 + blat "GXP" z offsetem 6mm) - tak mam np. tutaj: "skot skejl" stealth black ;) - 29er - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

mam jeszcze jedno wyjscie o ktorym w tym poscie nie wspomnialem ale podpowiedzieliscie niejako :P
Zostawić swoją starą korbę sram x9 truvativ i zakupić samą tarczę od Banless. Przekos co prawda i tak wychodzi 3mm (o ile dobrze zmierzylem linijką linie łańcucha z przodu :D) ale chociaż jes mozliwosc ewentualnej korekty podkładkami :) Dzięki wam! 

Edytowane przez dang3r
Napisano

Ten Truvativ jest na dwa blaty? Jeśli tak, to już chyba lepiej dokupić cokolwiek na 3 blaty, wtedy bez podkładek będziesz miał linię łańcucha 50 mm.

Napisano

Garbaruk ma tarcze customowe w szerokiej rozmiarówce do korby M7100-M9100 z offsetem przesuniętym o ok. 3 mm - pod ramy nieboostowe. Planuję kupić. Niestety, dość droga rzecz. Można też u nich zamówić do tych korb tarczę o dowolnie wybranym offsecie - co rozwiązaje problem z linią, podkładkami.

Napisano (edytowane)

To nie do końca tak, że, do dowolnej tarczy można mieć dowolny offset. Nie spodziewajmy się cudów. 

Dla tarczy XTR za jedyne 300 zł 🙀możliwości są jak poniżej:

Offset 6.4 mm dla (28-32T), 5.9 (34-36T), 3.9 (38T). 
 

Kupiłem 30T z offsetem 6,4 mm co spowodowało przesunięcie lini łańcucha mniej więcej o dwie zębatki…

Edytowane przez Kettler
Napisano

@Kettler- wymieniłem z Garbarukiem kilka maili, mogą zrobić inny (choć pewnie w jakichś granicach) offset na indywidualne zamówienie, cena chyba taka sama lub prawie taka sama. Mogą zrobić nawet 40T z wybranym offsetem. Myślałem nad 40T - to napisali, że nie ma problemu i spytali, jaki chcę konkretnie offset.

Dla tarczy 30T pod linię łańcucha 52 mm, czyli do zwykłej korby SLX/XT mają offset bodajże 3.3 mm - czyli te 3 mm różnicy między boostem, a nie boostem.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...