smagnieszkamr Napisano 30 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Witajcie. Mam pytanie. Szukam bardzo dobrego Gravela. Czy ktoś może doradzić? Skłaniam sie ku Gravel Merida 4000 lub jakiś tańszy model. Czy ten 4000 to dobry model? Czy któryś tańszy jest też OK do jazdy? Zależy mi nie na b. szybkim rowerze, ale na w miarę szybkim, żeby nie wlókł się jak żółw po szosie na dalsze wyprawy. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Cytat Zależy mi nie na b. szybkim rowerze, ale na w miarę szybkim, żeby nie wlókł się jak żółw po szosie na dalsze wyprawy. Wyobraź sobie, że ustawiamy wszystkie gravele dostępne na rynku w kolejności od najbardziej "sportowych" do tych z najbardziej wyprostowaną pozycją, na których siedzisz jak na krześle. To właśnie na tym końcu stoi merida silex. Czy tego oczekujesz od roweru? Nie wiem. Wiem tylko, że nie polecałem i nie będę polecał tego roweru nikomu, kto nie jest pewien, że właśnie tego potrzebuje, po prostu ten rower jest skrajnością (obok marina FC) A tak ogólnie karbonowa rama + grx 2x10 za 10k z hakiem to w miarę standardowa cena u producentów, którzy nie uważają się za premium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 30 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Jeździłbym jak zły. No oko to to samo co mój Silex 400 tylko z carbonium 😉 Tylko czemu wagi nie podają? Zeszłoroczny z tego co znalazłem 9,35kg, Merida kłamie więc jakieś 9,5 realnie. Mihau_ chyba na krześle nie siedział 😉 Pozycja jest bardzo ok. Nie wiem jaka to skrajność, jak dla mnie wszystkie gravele powinny takie być 🙂 Cena jak na karbon to aż zaskakująco przyzwoita. 3 lata temu wcale nie było taniej, co innego aluminium. Z drugiej strony Silex 400 kosztuje katalogowo 7,5tys, co jest ceną bandycką o ile w ogóle jest dostępny. I waży 10,45kg. Czyli zysk 1kg za 3 tys zł. 3 godziny temu, smagnieszkamr napisał: Zależy mi nie na b. szybkim rowerze, ale na w miarę szybkim, żeby nie wlókł się jak żółw po szosie na dalsze wyprawy. To założenie spełnia praktycznie każdy gravel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Ogromne znaczenie mają opony. Włożysz GP5000 32C będzie szybko: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Drugim wrogiem szybkości są opory aerodynamiczne. Jak wspomniał kolega powyżej Silex ma bardzo zrelaksowaną pozycję. I na tym z grubsza można się skupić poszukując szybkiego gravela. Może się okazać że szybciej będzie na aluminiowym gravelu, na Clarisie, za 3000 zł bo będzie miał bardziej agresywną pozycję. Silex natomiast jest przede wszystkim rowerem wygodnym zwłaszcza na karbonowej ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 30 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Te fabryczne Ramblery nie są złe, nawet rozważałem czy nie kupić takich samych. Ostatecznie mam Tufo Thundero i nie czuję różnicy. Na pewno na szosowej oponie będzie jeszcze szybciej ale nie próbowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 40 minut temu, kipcior napisał: To założenie spełnia praktycznie każdy gravel. Chyba oprócz silex'a, który stack ma jak przeciętny cross Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 30 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Bardziej sportowa pozycja na gravelu praktycznie nic nie daje, bo średnie gdzie aerodynamika zaczyna mieć znaczenie są powyżej 30km/h w praktyce są nie osiągalne dla gravela, to nie rower szosowy. Jak zamierzasz spędzić większość czasu na drogach szosowych, lepiej poszukać szosówki z możliwością włożenia szerszej opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jak3eliasz Napisano 14 Maja 2022 Udostępnij Napisano 14 Maja 2022 Polecam Silexa, mialem 400 obecnie mam 300 po ciezkich modyfikacjach (zobacz garaz). Uwazaj na rozmiar, prawie kazdy strzela w gore. Ja mam 183cm i przeszedlem z L na M - o niebo lepiej - odpowiednik Spec Diverge 56, prkatycznie ta sama geometria. Co do 4000 to ja bym za to nie dal 10.500zl, ten GRX400 to podstawowy osprzet, wolalbym juz 700tke na GRX800 ale w ALU - w tej samej cenie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.