Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam szanowne grono🙂. Mam dylemat co do tego czy warto wymienić amortyzator tk30 sprezynowo-olejowy na recona olejowo-powietrznego. Oba pod v-brake i tarcze. Amortyzatory oba  pod koło 26 cali, prostą rura sterowa 1-1/8 cala Niestety w tym czasie jak kupiłem tk 30 miałem napięty budżet i nie mogłem sobie na lepszego pozwolić. Warto nie warto wymienić? Planuję tym rowerem jeszcze pojeździć. Wchodzi w grę tylko zakup nowego amorka. Oczywiście tego tk30 będę chciał sprzedać :))

Edytowane przez Thomass13
  • Mod Team
Napisano

Warto zmienić. Co powietrze to powietrze.

Pamiętaj, że sprzęt pod 26 cali dzisiaj ciężko sprzedać, więc oferta za stary amortyzator może być niesatysfakcjonująca.

Napisano (edytowane)

I to też biorę pod uwagę właśnie że może być problem z jego sprzedażą a sprawny jest w 100%. Moja waga też nie przekracza 80 kg do jakiej wagi on jest przystosowany (nie dobijam go do końca). Robiłem mu pełny serwis z wymiana uszczelek, olejów. I w sumie to mnie trochę powstrzymuje przy wymianie. Amortyzator został jako nówka kupiony 4 sezon zaczynam z nim w tym roku. 

Edytowane przez Thomass13
Napisano (edytowane)
W dniu 29.04.2022 o 07:17, bogus napisał:

Warto zmienić. Co powietrze to powietrze

nie nie warto, zamiast tego zainwestowałbym  kupno sprężyny pod siebie, stawiam że jeździsz na niewyregulowanym amorku, bez regulacji nawet topowy amor nic nie da

także posiadam xc30 coil, średnia (czerwona) sprężyna musi być ustawiona na max twardość + tłumienie na największe, nie wiem w jakim to masz rowerze (bardziej pochylona pozycja lub mniej) ale wymiana na twardą (niebieską) powinno poprawić prace amorka co sam zresztą będę musiał zrobić.... prawdopodobnie będę ustawiać twardość na środku zakresu

Edytowane przez graveloiksctrailowka
Napisano (edytowane)

A miałem właśnie go wystawiać na giełdę. Nie o to chodzi że jest źle wyregulowany tylko że przeszedł bym na powietrzny po prostu a ten sprzedał. Przeszedł jeszcze przed założeniem serwis zerowy i co roku powtarzany. Teraz przed sezonem zrobiony został serwis pełny, z wymiana simeringow na tłumiku blokady, i dolnym elemencie też tam takie oringi się znajdują żeby oleju nie puszczały. Wymieniony został cały olej, w tłumiku jak i dolnych latach oraz nowe gąbki wrzucone. Akurat nie udało mi się go dobić do końca nigdy także wymiane sprężyny uważam za zbędna przy mojej wadze 76 kg.  

I jeszcze jedno, przeglądając oferty w dziale kupię to za bardzo nie widzę żeby był popyt na takie rzeczy. Cóż to nie jest już popularny system 26 koło. 

Edytowane przez Thomass13
Napisano

Temat odświeżam uznałem że jednak robię zakup recona, chce sam sprawdzić czy warto czy nie. Kupiony w centrum rowerowym. Przyszedł już i jak znajdę wolną chwilę zrobię mu serwis zero, docinanie rury, nabicie gwiazdki i ustawienie pod siebie. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...