bercov Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Witam. Niedawno zainstalowałem w swoim gravelu Fuji Jari Carbon 1.3 (2020) nową grupę Shimano Di2 (wcześniej był Sram Rival). No i mam całkiem spory problem, bo podczas hamowania przednim hamulcem (klamki ST-RX815, zaciski BR-RX810, klocki żywiczne, tarcze RT-MT900, koła Evanlite New Disc) występują potężne wibracje widelca (w zasadzie całego kokpitu). Na tyle mocne, że wrażenie jest takie jakby miało mi wyrwać kierownicę z rąk, a widelec miałby się złamać. Dodam, że działo się tak na dwóch kompletach kół jakie posiadam (drugi zestaw to koła DT Swiss, na tarczach Shimano XT), przy zastosowaniu różnych klocków hamulcowych. Oddałem rower do serwisu i tam również przetestowali rower na jeszcze innych kołach i innych klockach i dalej to samo. Zacisk ustawiony jest idealnie prosto, stery są odpowiednio skompresowane, hamulce odpowietrzone, tarcze wyczyszczone (hamulce są jak brzytwa, klamki mają mały skok i są twarde) i dalej problem występuje. Nie dzieje się to zawsze, tylko raz na jakiś czas, a przy tym musi być odpowiednia modulacja hamowania (coś pośredniego między bardzo mocnym a słabym zaciśnięciem klamki). Jest możliwe, że to widelec się poddaje i dlatego tak się dzieje? Nie muszę mówić jak to może wpływać na bezpieczeństwo, np. podczas hamowania z większej prędkości. Na ramę roweru mam 6 letnią gwarancję, napisałem do Fuji czy się spotkali z takim problemem - zobaczę jak się do tego odniosą. Rowery na tej ramie były sprzedawane z GRX'em, co zresztą nie powinno mieć w zasadzie znaczenia (jest to grupa przeznaczona do tego typu rowerów). Macie może jakiś inny pomysł co mogłoby w tej sytuacji pomóc? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 A stery, ekspander sprawdzałeś? Może gdzieś tam są luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 27 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Stery też zostały sprawdzone, tzn. nie ma żadnego luzu jak zacisnę klamkę przedniego hamulca i ruszam rowerem przód tył. Wczoraj jeszcze raz poluzowałem mostek i skręciłem wszystko na nowo (myślę, że nawet ociupinkę za mocno) i nic to niestety nie daje. Pytanie, czy problemem może być ekspander? Zamiast fabrycznego mam taki dość wylajtowany, ale bez problemu spełnia swoją funkcję, tzn. daje się skompresować stery - podobno, po skręceniu mostka w zasadzie można go (ekspadnder) na dobrą sprawę wymontować i powinno być wszystko działać. Czy się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Nie ma to znaczenia. Luzu po zamontowaniu koła nie ma? Nie chodzi o piastę, a o samo mocowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 42 minuty temu, bercov napisał: tarcze RT-MT900 Z mojego doświadczenia, tarcze od XT wzwyż źle działają na żywicach, ona się na nich ślizga. Daj klocki metaliczne albo wymaiń tarczę na deore. U mnie te drgania powodowały rozkręcanie piasty, co może doprowadzić do uszkodzenia konusów/łożysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 27 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 W kole, jak i mocowaniu nie ma żadnych luzów (koło na sztywną ośkę 12/100), w zasadzie w trzech różnych kołach (bo na tylu było testowane). Tarcze też sprawdzałem inne (Dura Ace) i jakąś niższej klasy, tak zaproponowali w serwisie - też nic to nie zmieniło. Klocki też były testowane różne (najpierw zamieniłem przód-tył), w serwisie jeszcze sprawdziliśmy na innych klockach (też nie shimano, chyba clarks). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Tłoczki zacisku chodzą równo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercov Napisano 27 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Na oko, jak się podłoży białą kartkę pod zacisk to widać, że tłoczki chodzą równo i dość szybko też układały się do nowych klocków (nawet jak coś ocierało na początku, to po kilku dohamowaniach było już ok). W serwisie stwierdzili, że hamulec sam w sobie działa idealnie, co zresztą dało się odczuć - przy mocnym zaciśnięciu klamki działają jak brzytwa. Chociaż sam zacisk, to jest ostatnia rzecz, której nie zmienialiśmy w tym układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.