Skocz do zawartości

[Romet Wagant] Przerzutka Joka - wymiana, Hamulec Favorit- Regulacja, Luzy w napędzie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, niedawno kupiłem starego waganta. Przymierzam się teraz do naprawy paru elementów i proszę o poradę.

DSC_0134.thumb.jpg.c8503d949a4d60a7cdedd1b964643462.jpg

Hamulce: 

Obecne hamulce to Favorit, problem z nimi jest taki, że hamują niesamowicie słabo. Z moich prób poprawy stanu rzeczy, to ściągnąłem tą linkę i wyregulowałem klocki, ale nawet jeśli użyję dużej siły, to hamuje bardzo słabo.. Zauważyłem też, że te hamulce można łatwo poruszać i zastanawiam się czy tak powinno być. Podczas hamowania np. koło ciągnie te hamulce do przodu, wygląda to dziwnie. Hamulce dokręciłem, jedynie ta śrubka z przodu wydaje się być nie do ruszenia.

Czy jest to do naprawy/regulacji? Czy może ten typ tak ma i kupić coś innego? Zastanawiam się nad jakimiś używanymi hamulcami podobnego typu, albo cantilever.

DSC_0134-copy.thumb.png.257db1b477eb03b44d609c39d5b870f9.png

Korba:

Obecna jest na klin ma tylko jeden talerz. Ogólnie to duże koło zębate jest trochę pokrzywione - widać to poczas kręcenia.. To skrzywienie chyba powoduje taki luz podczas pedałowania - w jednym miejscu zawsze czuć taki chwilowy luz/przeskok. Myślałem o tym żeby to wymienić na jakąś korbę na kwadrat, ale może jest to w jakiś sposób do wyregulowania.

Przerzutka: 

Podczas jazdy urwała mi się przerzutka, a właściwie to plastikowy element. Model to Joka, albo Jóka i ma 5 biegów.Czy musze kupować taką samą przerzutkę? Czy może mogę kupić taką przerzutkę shimano z takim samym mocowaniem?

1.thumb.jpg.61758209ab998bf2eb2b3067c9f15e4c.jpg

Przerzutka shimano nad którą się zastanawiam: 1

Odnośnie tej przerzutki z tyłu to zastanawia mnie czy ona musi być pięciobiegowa, co się stanie jeśli założę przerzutkę z mniejszą lub większą ilością biegów? Na aukcjach czasem nawet nie zamieszczają informacji więc pomyślałem, że może to nie być tak bardzo istotne.

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem od  serwisu, ale miałem podobny rower (gazelę) gdy był nowy. 
 

Hamulce - ruszały się przód tył i były słabe, ale dodatkowo masz pewnie prastare klocki ze zdrewniałe gumy. Nowe klocki i linki z pancerzami oraz odtluszczenie moż pomóc. Cantileverów ani Vbrake nie założysz bo nie ma piwotów. 
 

Korba - a nie jest klin wyrobiony? dokręcony? Taki przeskok jest charakterystyczny. Może być krzywa oś. Zmienić trzeba korbę i suport. Nie wiem co pasuje. 

Przerzutka - nie jest indeksowana, więc liczba biegów to nie problem. Powinno pasować. Byle tania była, mocowana na oś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce i tak masz lepsze niż oryginalne blaszane,  ktoś tjuning zrobił.

Rozbierz je, wyczyść nasmaruj , pokasuj luzy, włóż nowe (lepsze) klocki. Po za tym na obręczach stalowych to zawsze będzie hamować marnie.

Korba na luz na klinie, wszystko do rozebrania , albo , wymiana klina,  albo ośki, albo wszystko na kwadrat.

 Pamiętaj  suport na miski wbijane.

Joka,  ....  wstaw sobie  favoritkę , na takiej lepsze wersje wychodziły,

Wielotryb możesz wstawić 6-7  jak chcesz więcej biegów.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bartholomeo napisał:

Czy jest to do naprawy/regulacji? Czy może ten typ tak ma i kupić coś innego?

Luzy w hamulcach można trochę zredukować dając cienką podkladke mosiężną pod łeb tej śruby. Ale jak szczęki maja już wytarte otwory i tam są luzy, to nic nie zrobisz. Możesz wymienić na hamulce typu caliper ale muszą być "long reach" czyli z długimi ramionami (odległośc od osi obrotu do klocka ok 70-75mm) np:

https://allegro.pl/oferta/hamulce-hsc02-szczekowe-caliper-kpl-saccon-18-73-9588398209?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_ss&ev_adgr=rowery-akc&ev_campaign_id=16576990955&gclid=EAIaIQobChMI8u2jnI-x9wIVg-hRCh2FtwniEAQYBCABEgJUe_D_BwE

Przy stalowych obręczach kół to nie uzyskasz rewelacyjnego hamowania (zwlaszcza na mokro) ale jeździć się da.

9 godzin temu, Bartholomeo napisał:

podczas pedałowania - w jednym miejscu zawsze czuć taki chwilowy luz/przeskok

Tak jak pisał @Wojcio wskazuje to na wybity klin. Mozesz spróbowac go dociągnąć/dobić ale chyba już jest za późno. Wymieniłbym suport na taki na kwadrat (thompson, miski wbijane 40mm). 

https://allegro.pl/oferta/os-mechanizmu-korbowego-thomson-kwadrat-128-x-40mm-11032575052?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_ss&ev_adgr=rowery-akc&ev_campaign_id=16576990955&gclid=EAIaIQobChMI1PqMpZGx9wIV2YxoCR1PaQauEAQYDiABEgLRyfD_BwE

Do tego nowa korba, tylko sprawdź, czy jest przystosowana do wąskiego łańcucha, bo masz przerzutkę (nie może być korba do jednobiegowców)

9 godzin temu, Bartholomeo napisał:

co się stanie jeśli założę przerzutkę z mniejszą lub większą ilością biegów?

Nic, będzie działać. Jak załozysz do tego wolnobieg 6 biegowy (zmieści się) to będziesz miał 6 biegów. Jak dołożysz indeksowaną manetkę np:

Shimano Manetka Sl-A050 Sl-A050 Prawa, 7-Rzędowa / Asla050Ra - zdjęcie 1

https://allegro.pl/oferta/dzwignia-przerzutki-shimano-tourney-sl-tz500-6rz-11236650096?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_ss_sc&ev_adgr=rowery-akc_sc&ev_campaign_id=16576991162&gclid=EAIaIQobChMI3MCnyZKx9wIV2uR3Ch2-Kg5QEAQYFiABEgIC9_D_BwE

to będziesz miał indeksowane biegi (1 klik = 1 bieg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba współczesne przerzutki wszystkie są indeksowane. A w antyka bym się nie pchał. To nie jest klasyk i legenda z połowy ubiegłego stulecia, sądząc po malowaniu końcówka XX wieku czyli upadek Rometa. Wstawiłbym zwyklego Tourneya albo jakiegos używanego Altusa na hak bo nic lepszego raczej tam nie ma IMHO sensu pakować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, malowanie jest "późny romet". Ja miałem blaszane hamulce, ale przerzutkę Faworit, bo tata mi to koło '83 kupił. To jest rower, który można po taniości zrobić na "maszynę, której nikt trzeźwy nie ukradnie, a pijany się zabije". Jak pisze Garlok - Tourney, coś z tą korbą (może starczy klin) i możliwie klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak liczne odpowiedzi! Odnośnie waszych rad: 

Hamulce - Rozebrałem je całkowicie, udało mi się odkręcić tą śrubę kręcąc kombinerkami od strony gwintu i nawet zaważyłem, że już ktoś umieścił tam takie 2 miedziane podkładki :)  Później jak je skręcałem to postarałem się zrobić to w miarę mocno, w efekcie czego jest duża poprawa hamulce nie chodzą w tył i w przód....Sprawdzałem też, czy wpłynęło to na moc hamowania - chyba jest lekka poprawa..  Także, zostawię na razie te szczęki, bo chyba da się je jeszcze lepiej dokręcić, tylko potrzebny mi jakiś śrubokręt z bardzo grubą końcówką, bo tą śrubkę jest bardzo łatwo wygiąć czymś mniejszym.  Dzisiaj się rozejrzę i zamówię jakieś nowe klocki.

* Do hamulców jeszcze dzisiaj zajrzę i porządnie je wyczyszczę.

 

Korba: chcę ją wymienić, znalazłem taką aukcje: 1. https://allegro.pl/oferta/korba-mechanizm-korbowy-1-rzedowy-46-z-na-kwadrat-11053712825 i do tego wziąłbym ten wkład suportu, który podesłał @Garlock 2. https://allegro.pl/oferta/os-suportu-na-kwadrat-thomson-miski-fi-40mm-os-128-10012608130?reco_id=0f610311-c564-11ec-a5d1-d21b62f8284a&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

 

Przerzutka:

Tutaj chyba trzymałbym się wymiany na przerzutkę 5-cio biegową. Chociaż nie powiem, mam takie ciężkie przełożenia, że korzystam tylko z 2 pierwszych biegów :)ale rowerem jeżdżę tylko po mieście i chyba to idealnie wpasowuje się moje potrzeby Ale chyba jest opcja wymiany poszczególnych przełożeń w kasecie? Tak gdzieś czytałem.

Co myślicie o tych przerzutkach? :

1. https://allegrolokalnie.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano <-- Ku tej bardziej bym się skłaniał, bo jest jakaś taka prostsza.

2. https://allegro.pl/oferta/tx35rower-gorski-przerzutka-tylna-przerzutka-tylna-11932418762

Tak ogólnie to szukałem przerzutki stricte z tego modelu, znalazłem jedynie Favorit za 100zł, szkoda bo miałbym spokojną głowę, że na pewno będzie to wszystko pasować.

 

*A co do roweru to chętnie bym pozmieniał w nim parę rzeczy,  ale chyba nie warto pakować pieniądze w taką ramę jak już ktoś wspomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bartholomeo napisał:

Korba: chcę ją wymienić, znalazłem taką aukcje: 1. https://allegro.pl/oferta/korba-mechanizm-korbowy-1-rzedowy-46-z-na-kwadrat-11053712825

Sprawdź (zapytaj sprzedawcę) do jakiego łańcucha jest ta korba. Jeśli do jednorzędowego 1/8" (singiel) to nie nałożysz na nia łańcucha 3/32" a taki potrzebujesz do przerzutki (bo szerszy nie wejdzie ci na wolnobieg)

Godzinę temu, Bartholomeo napisał:

Tutaj chyba trzymałbym się wymiany na przerzutkę 5-cio biegową.

O ilości biegów decyduje wolnobieg i manetka. Wiekszość tanich przerzutek ogarnie ci zakres do 8 biegów.

Godzinę temu, Bartholomeo napisał:

Ale chyba jest opcja wymiany poszczególnych przełożeń w kasecie?

Ty masz wolnobieg a nie kasetę. Nie wymienisz w nim koronek. Zresztą po co. Kup 6-cio rzedowy (piatke trudno bedzie kupić) a uzywaj tylu biegów ilu potrzebujesz.

 

Godzinę temu, Bartholomeo napisał:

1. https://allegrolokalnie.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano <-- Ku tej bardziej bym się skłaniał, bo jest jakaś taka prostsza.

To jest POSITRON !!! Nie tykaj tego! To pierwszy system indeksowanych przerzutek Shimano (nieudany zresztą) gdzie do zmiany biegów uzywano sztywnego drutu a nie linki.

3 godziny temu, dovectra napisał:

Ps.  jak nie zmieni autor kasety to tez lipa z indeksowaniem.

Ten rower ta popularny "czar PRL'u", tam były wolnobiegi nie kasety. A wolnobieg i łańcuch i tak bym wymienił, bo pewnie sa zajechane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartholomeo napisał:

Tutaj chyba trzymałbym się wymiany na przerzutkę 5-cio biegową. Chociaż nie powiem, mam takie ciężkie przełożenia, że korzystam tylko z 2 pierwszych biegów :)ale rowerem jeżdżę tylko po mieście i chyba to idealnie wpasowuje się moje potrzeby Ale chyba jest opcja wymiany poszczególnych przełożeń w kasecie? Tak gdzieś czytałem.

Jeśli przełożenia są za ciężkie to można założyć korbę z mniejszą zębatką niż 46 zębów, np.:  https://allegro.pl/oferta/korba-szosowa-retro-1-2x3-32-srebrna-42-42t-12010105339

Wtedy będziesz wykorzystywać więcej zębatek na wolnobiegu.

Wolnobiegi zwykle mają zakres 14-28, chyba że założysz taki typu MegaRange (ostatnia zębatka 34, ale duży przeskok, chyba o 10 zębów). 

Ja bym do tej zaproponowanej korby założył nowy wolnobieg 6-rz Shimano: https://allegro.pl/oferta/wolnobieg-shimano-mf-tz500-6rz-14-28t-9765984968

Do tego nowy łańcuch KMC X8 lub Shimano HG71.

No i dowolną przerzutkę indeksowaną, nawet taką (kompatybilna z Shimano): https://allegro.pl/oferta/sunrace-przerzutka-tylna-7-6-biegow-z-hakiem-dluga-11185542834

Z manetką indeksowaną będzie to ładnie chodzić.

Gdybyś chciał najpierw sprawdzić na obecnym wolnobiegu, to można założyć taką manetkę (tu komplet lewa-prawa, ale cena i tak jest dobra, a to jeszcze stare, solidne, mniej plastikowe Shimano):

https://allegro.pl/oferta/manetka-shimano-sis-sl-my21-prawa-lewa-e24-5910531904

Jest tam przełącznik, którym wybiera się, czy chcesz mieć indeksację, czy płynną zmianę na wyczucie (lub w razie rozregulowania lub współpracy ze starym wolnobiegiem bez specjalnie wyprofilowanych zębów ułatwiających przechodzenie łańcucha, gdzie indeksacja może nie działać prawidłowo).

Za te pieniądze trudno będzie o coś lepszego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożył bym parę złotych i kupił chińską korbę torowa na 5 śrub. Zakładasz blat jaki chcesz i tylko blat wymieniasz jak padnie. W suportach wbijanych jest mały wybór długości osi. Przy takiej korbie możesz się ratować przykręcając blat od zewnątrz lub wewnątrz. To zmienia linię łańcucha o 8 mm. Wolnobiegi 5- rzędowe są dostępne. Np. w Rowerplus. Są 2 wersje. 14-24 i 14-28. Na płaski teren polecał bym ten pierwszy. Wolnobieg i łańcuch Sunrace. Nie do zajeżdżenia. Przy napędzie 5 s. manetka indeksowana jest bez sensu. Zresztą musiała by być adoptowana z 6-ki lub 7-ki i nie będzie działać poprawnie. 

Przerzutka - absolutnie nie Tourney. Porażka. Używana szosowa + nowe kółka do Tourneya i ewentualnie dłuższe śruby.

Łańcuch Sunrace 3/32" wchodzi na chiński blat torowy, który dostaniesz w komplecie np. z korbą Prowhell. Przy napędzie bez przedniej przerzutki takie rozwiązanie jest rozsądne, bo łańcuch nie będzie spadał. Założyłem kiedyś do takiego napędu normalny blat szosowy (Shimano Claris) i nie dało się jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie przerzutki, i zastanawiam się na co się zdecydować:

1.Shimano 600 - https://www.olx.pl/d/oferta/przerzutka-shimano-rsx-rd-a410-dla-romet-sport-special-super-CID767-IDMP0nK.html

*Nie znam niestety tej przerzutki, miałem jedynie doświadczenia z shimano z poprzednich rowerów, ale jest to przerzutka szosowa.. Ale ta przerzutka ma inne mocowanie niż moja, u mnie był hak.. będzie się to dało zamontować?

2. Favorit - https://www.olx.pl/d/oferta/przerzutka-favorit-jaguar-huragan-CID767-IDOeXVw.html

*Tutaj jest fajna sytuacja, bo jest hak. @dovectra wspominał, że one były montowane w lepszych wersjach. No i też fajnie, że pasuje do tego roweru, chociaż to shimano też jest podobno z podobnego modelu.

3. Alivio - https://www.olx.pl/d/oferta/przerzutka-tyl-shimano-alivio-mc16-retro-vintage-6-7-8-rzedow-wa-CID767-IDMjpf7.html

*Wygląda dobrze, miałem ją kiedyś w mtb i nie było nigdy problemów. Z minusów to znowu jest to inne mocowanie - może da się to przerobić? Dodatkowo jest dedykowana do min 6 biegów, ale po waszych wpisach wiem, że i tak to zadziała z pięcioma rzędami wolnobiegu.

 

A tak na marginesie to sprawdzałem dzisiaj dokręcenie piasty tylnej. Z jednej strony nakrętka była tak wkręcona, że nie mogłem tego odkręcić, poluzowałem ją i  muszę powiedzieć, że jeździ się trochę lżej - to też mógł być jeden z powodów cieżkiej jazdy na wyższych biegach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co teraz jest na hak w sklepach, to u Shimano tylko tourney, który nie jest zbyt dobrym wyborem. Ale jest tez Sunrace, Sunrun czy inne chińczyki, które mogą być nieco lepsze.

Ale da się przerobić. Kupić oddzielnie hak i wtedy da się zamontować dowolną przerzutke na śrubę. 

https://allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-do-ram-nieprzystosowanych-ly-12001-8262365415

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chodziło mi o tą przerzutkę shimano:

 https://www.olx.pl/d/oferta/przerzutka-shimano-rsx-rd-a410-dla-romet-sport-special-super-CID767-IDMP0nK.html  - pomyliłem linki w poprzednim poście.

@remover To może taką przerzutkę kupię i do tego ten hak? Czy jednak decydować się na favorite lub sunrace?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki hak, to konieczność jeśli chcesz zamontować do starego roweru nieco nowsza przerzutkę.

1.  Za Shimano 600 strasznie dużo krzyczy. Czy ona jest pozłacana?

2. Favorita i innych tego typu zabytków bym nie brał. Nie wiadomo czy współczesne kółka będą pasować, jaką największą koronkę ogarnia itp.

3. Alivio na pewno nie ma krótkiego wózka.

Rzuciłem okiem na olx i akurat nie trafiłem na 105-kę lub Sorę w cenie do 50 zł, ale była nowa Sunrace za 40. Sam mam Sunrace (jakiś średniak) i jest spoko. Tylko kółka zmieniłem na Shimano (najtańsze), bo oryginalne, nowe miały luzy. 

Gdybyś brał używkę, to i tak trzeba zmienić kółka, a jeżeli jest dedykowana do więcej niż 8 s., to i śruby na dłuższe. 

Nie bierz Tourneya, nawet za darmo, ani niekompatybilnych z Shimano. Np. Sachs. Skądinąd b. dobra, ale trzeba pokombinować.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem przerzutkę Shimano 600 w fajnej cenie 45zł. Zamontowałem ją do tego dodatkowego haka. Na początku były problemy żeby to ustawić, ale udało się i teraz działa w miarę dobrze. Jednak przydała by się jakaś indeksacja, bo dosyć dziwnie się wrzuca te biegi. Miałem taki pomysł czy da się przerzucić manetkę z ramy na kierownicę.. Ktoś z was to robił może? Bo chyby byłaby to kwestia dać taką jedną przelotkę w miejsce obecnej manetki.

Ogólnie to zacząłem się zastanawiać nad wymianą opon. - Ta z tyłu jest popękana i wygląda jakby miała się rozlecieć. Zauważyłem, że takie 2 dedykowane opony to ok 100zł czyli tyle ile dałem za rower haha. Zacząłem myśleć, czy może lepiej nie poszukać używanych kół 28' - miałbym wtedy lepsze hamowanie, rower byłby lżejszy i może trafiłbym na jakieś opony zdatne do jazdy.. A jakby jeszcze była kaseta to super.

Znalazłem na przykład coś takiego: https://www.olx.pl/d/oferta/kola-szosowe-28-CID767-IDKLxER.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0 - Jedyny problem to kolor, bo czarny nie będzie pasował, ale może pojawi się coś innego.

Aha,  zaczęło mi coś przeskakiwać w piaście z tyłu, także muszę teraz zająć się piastą (podobno trzeba to wszystko wyciągnąć, wyczyścić i dać nowy smar), a później wymienię korbę na kwadrat i suport.

 

https://www.olx.pl/d/oferta/kolo-tyl-28-vuelta-szosowe-szosa-kaseta-7-rzedowa-szybkozamykacz-CID767-IDOHJyv.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

Tutaj są 2 koła z oponami i kasetą 7-rzędową, może tą kasetę bym zamienił na 6 biegów wtedy.

 

przerzutka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetkę na kierownicę przeniesiesz bez problemu. Musisz tak jak pisałeś dac opór pancerza zamiast istniejacej wajchy. Albo dać pełny pancerz aż do przerzutki.

Koła masz pewnie 27", jak włozysz 28" to będą mniejsze ( tak, to nie pomyłka). Może się okazać, że hamulce nie będa sięgać do obręczy. Ale spróbuj, może się uda.

Ty masz w tylnym kole piaste o szerokosci 126mm (i taką rame oczywiście). A standard szosowy obecnych kół to 130mm. Czy musisz rozginać ramę. Z tyłu, to pewnie siłowo  wepchniesz koło nawet bez rozginania, pytanie ile taka piasta popracuje. A z przodu masz widelec z rozstawem 96mm, a obecny standard szerokości piast to 100mm. Ja bym nie próbował rozginać PRLowskiego widelca, one są tak tandetne, że jazda na takim zmodyfikowanym widelcu może się skończyć na chirurgii szczękowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy w Romecie wagancie stosuje się inną niż standardową średnice wspornika kierownicy? czy wynosi ona 1 cal? Nie mam suwmiarki - używałem do tego linijki i wychodzi mi mniej niż 1 cal.

Chciałem jeszcze zapytać o ustawianie kół.. Nie potrafię tego zrobić, raz udało mi się poprawić i rower jechał prosto po puszczeniu kierownicy, natomiast po zmianie opon rower cały czas ciągnie w którąś ze stron. Dziwne jest to że na przykład przy zakładaniu koła na widelec - gdzie nie ma regulacji jak z tyłu, ustawia się ono samoistnie krzywo do ramy... Żeby to poprawić to muszę je lekko unieść z którejś strony i dopiero przykręcić - To jest normalne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22,2 mm to średnica wspornika kierownicy w normalnych rowerach ze sterami skręcanym i na 1". Stare Romety miały 22,0 mm. Można założyć mostek Favorit od Huragan/Jaguar (foto), można trochę "pojeździć" rozwiertakiem 22 mm lub pilnikiem okrągłym i normalny wejdzie. Zrobiłem tak w Jaguarze (fot.2).

Tak. W Rometach to normalne. Jeśli da się ustawić tak, żeby opona nie ocierała o ramę to super. Trzeba się cieszyć i zapomnieć o jeździe bez trzymanki. 

IMG_20220602_202210_copy_1206x1612.jpg

IMG_20220602_203423_copy_1206x1612.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...