Mavver Napisano 24 Kwietnia 2022 Napisano 24 Kwietnia 2022 Cześć, mam rower XC na 29". Obecnie od nowości jeżdżę na Maxxisach Ikon 29x2.2. Zbliża się 2500km i pewnie jesienią, albo na nowy rok musze pomyśleć o nowych oponach. Jeżdżę szutrami, lasami, po korzeniach, ale zdarza się tez asfalt i ścieżki rowerowe. Powiedzmy 65% teren, 35% asfalt/ścieżka - by dojechać np. do lasu. Na Ikonach jeździ mi się super, są wystarczająco przyczepne w każdym terenie (jeżdżę zazwyczaj jak jest sucho). Na asfalcie też są szybkie tylko są wtedy okropnie głośne. Jest jakaś fajna alternatywa, która będzie miała podobne własciwości do Ikona, ale na twardym nie będzie tak głośna? Zależałoby mi na 120TPI, oraz rozmiare 2,1-2,25, ale zeby też nie zwiększać oporów toczenia, w porównaniu do Ikon 2.2. Idealnie gdyby za sztukę cena była max 150zł. A i fajnie gdyby też była tak odporna na przebicia jak Ikon.
grzechu2410 Napisano 24 Kwietnia 2022 Napisano 24 Kwietnia 2022 Maxxis Recon Race, bardzo podobny bieżnik lżejsze i dużo szybsze od Ikonow . Woolfpack speed, szybkie i lekkie ,dobrze kleją na suchym, są ciche na asfalcie.
Mavver Napisano 24 Kwietnia 2022 Autor Napisano 24 Kwietnia 2022 O tym Rekon Race właśnie tez myślałem - ale jak to jest, że ona ma b. podobny bieżnik do Ikona, jest szersza, ma lepsze właściwości w terenie (wg strony maxxisa) a przy tym tez mniejsze opory toczenia? Ciekawe tylko czy Rekon Race nie będzie równie głośny. O Wolfpacku pomyślę Btw znalazłem fajną stronkę Wg niej też Rekon Race ma mniejsze opory niż Ikon. https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews
Mavver Napisano 24 Kwietnia 2022 Autor Napisano 24 Kwietnia 2022 A jakieś RaceKingi? Będa OK czy lepiej te tansze Conti omijać jesli nie chcę często łapać kapcia?
Mavver Napisano 24 Kwietnia 2022 Autor Napisano 24 Kwietnia 2022 A powiesz cos wiecej o tych Vittoria?
revolta Napisano 25 Kwietnia 2022 Napisano 25 Kwietnia 2022 Jeżdżę na saguaro 2 lata, szybka opona na asfalcie, dobra na szutrze, są lepsze opony od niej na piasku 😋 wcześniej jeździłem na schwalbe Racing Ralph też uważam zo to fajna opona do twoich potrzeb ale ginie w oczach na asfalcie jeden sezon (3500km)i tył łysy bez hamowania blokując koło.
Mavver Napisano 25 Kwietnia 2022 Autor Napisano 25 Kwietnia 2022 Saguaro nie szumi jakos głośno na asfalcie? wg opisu producenta jest mega cicha 😛
akkwlsk Napisano 25 Kwietnia 2022 Napisano 25 Kwietnia 2022 Jeśli jeździsz tylko na sucho i po płaskim, to rozważ na tył oponę typu semi-slick. Z przodu zostawiłbym jednak coś z sensownym bieżnikiem. U maxxisa byłby to model Pace lub Crossmark. Z przodu zostałbym przy Rekonie Ikonie.
Mavver Napisano 25 Kwietnia 2022 Autor Napisano 25 Kwietnia 2022 O Maxxis Pace tez myslalem, tylko przy stromych podjazdach ona pewnie bedzie mocno buksowac w lesie? Taki Rekon Race czy Saguaro pewnie poradzi soboe z tym lepiej?
revolta Napisano 25 Kwietnia 2022 Napisano 25 Kwietnia 2022 1 godzinę temu, Mavver napisał: Saguaro nie szumi jakos głośno na asfalcie? wg opisu producenta jest mega cicha 😛 Nie są całkowicie ciche. Troszkę je słychać. Choć nie tak jak opony z kostka.
cervandes Napisano 25 Kwietnia 2022 Napisano 25 Kwietnia 2022 Przekrocz budżet, kup raz i nigdy nie będziesz chciał innych opon do takich warunków. Odwdzięczą się wybitną trwałością, moje zmieniłem w okolicach 10000km i wcale nie były łyse... https://allegro.pl/oferta/opona-vittoria-mezcal-g2-0-29x2-25-tnt-9888253112?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_content=ps&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_pla_ss_ps&ev_adgr=sport_ps&ev_campaign_id=16465993118&gclid=CjwKCAjwjZmTBhB4EiwAynRmD8oI2sd2QZWHJtDrsGyixiJWqnVFZ4V_baSGo1UN9z2Mh8Dpysq2qxoCa7YQAvD_BwE
Mavver Napisano 26 Kwietnia 2022 Autor Napisano 26 Kwietnia 2022 Dzięki Panowie! wszystkie propozycje warte rozważenia, ale chyba postawie na Saguaro na przod i tył. Wydaja sie dla mnie idealnym kompromisem
JanusPL Napisano 9 Sierpnia 2022 Napisano 9 Sierpnia 2022 Podepnę się pod temat: W tej chwili jeżdżę na IKONach j.w. 50/50% miasto i teren przez cały rok, w mieście nie unikam śniegu, również głębokiego, w lesie lubię zboczyć ze ścieżek i polatać w błocie, przeprawiać się przez strumyki itd. Jednakże tak czy tak 50% to asfalt. Ogólnie jestem w miarę zadowolony (moje doświadczenie obejmuje jedynie kilka rodzajów opon) do hałasu się przyzwyczaiłem - pomaga w rozganianiu ludzi. W tej chwili tylna opona zaczyna umierać i chciałbym raczej zostać prze Maxxis ale pytanie brzmi : czy zmienić IKON na Ardent Race a jeśli tak, to którą na przód? pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.