Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Porada jaki wybrać w przedziale 800-1500zł

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, użytkuje rower giant talon 29er LTD i wraz z innymi zmianami chciałbym zmienić również widelec ( coś nowego - lepszego od oryginału w tym modelu - SR Suntour XCR32 RL-R 29). Jestem dość zielony w tym temacie stąd mega prośba o zaproponowanie jakiegoś amora w przedziale cenowym z tytułu. 

Co do terenu w jakim jeżdżę to raczej trasy leśne ( nic ciężkiego, ale też nie "spacerek")

Link do specyfikacji roweru : https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/giant/50167/talon_29er_ltd

Dodatkowo zmieniałem przednie koło na : MAVIC Crossride FTS-X na szybkozamykacz 9mm

10 minut temu, Dokumosa napisał:

Rozważ zmianę koła (oś TA) i szukaj używanej lekko reby. Nowe sensowne poza budżetem.

Właśnie chciałbym uniknąć używanych. Jak bardzo mogłoby to budżet przekroczyć? 

Rozważałem ogólnie zakup  MANITOU Markhor, który pasowałby pod moje koło jednak No jak wspomniałem nie znam się stąd ten post.

Dziękuję za odpowiedź. 

Markhor będzie bez wąrpienia lepszy niż xcr ale to najtańszy modwl manitou. Użytkowałem 2 szt. - dla mnie zbyt wiotki i przede wszystkim nie udalo się ustawić odpowiedniej czułości i progresji. Jeśli 30mm golenie to nie przeszkoda (wiotkość) możesz rozważyć judtly GOLD. Nowe sensowne, średniopółkowe amortyzatory zaczynają się od 2000. Do tego n owe koło i jeśli masz prostą główkę (nieposzerzaną) to jeszcze kombinacja/rzeźba ze sterami. W tym przypadku lepiej kupić faktycznie axona (jesli jest dostępny). Jeśli głowka tapered to starałbym się unikać suntoura (liche uszczelnienia, słabo rozwiązane smarowanie).

Mówiąc krótko najlepsza opcja dla obecnej konfiguracji bez zmiany koła to ROCK SHOX Judy Gold RL. Jeśli chciałbym coś lepszego równa się to z wydatkiem 2000zl+ oraz zmianą koła na sztywną os.