Skocz do zawartości

[koła] Jakie koła do 500zł


Rapero7000

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakie koła do roweru szosowego Triban RC500 polecacie. Rozważam wymianę kół, ponieważ w trasie w przypadku przebicia dętki wymianą dętki jest nie do wykonania. Szukam dobrych kół, w których wymianę dętki na szybka sprawa. 

Napisano

No to problemem są obręcze, i jest to całkiem możliwe jak to model "tubeless ready". 

Także możesz zmienić obręcze ze szprychami, jak piasty zadbane. Bo niestety ale 5 stówek to trochę mało na sensowne koła. Szprychy i robocizna to już dwie stówki. Zostaje 3 stówki na obręcze i piasty - trochę mało. 

Z solidnych na pewno są DT Swiss R 470, ale nie pamiętam jak wygląda sprawa z zakładaniem opony, a gumy jeszcze nie złapałem. Możesz też popatrzeć za obręczami Alexrims - parę modeli, ale głównie MTB przerobiłem i nie było problemów z zakładaniem opon. 

Napisano
7 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

No to problemem są obręcze, i jest to całkiem możliwe jak to model "tubeless ready". 

Także możesz zmienić obręcze ze szprychami, jak piasty zadbane. Bo niestety ale 5 stówek to trochę mało na sensowne koła. Szprychy i robocizna to już dwie stówki. Zostaje 3 stówki na obręcze i piasty - trochę mało. 

Z solidnych na pewno są DT Swiss R 470, ale nie pamiętam jak wygląda sprawa z zakładaniem opony, a gumy jeszcze nie złapałem. Możesz też popatrzeć za obręczami Alexrims - parę modeli, ale głównie MTB przerobiłem i nie było problemów z zakładaniem opon. 

Piast nie ma sensu wymieniać, jak problemem są obręcze. Szprychy też nie ma sensu  choć trzeba wiedzieć jaką zamówić obręcz, aby pasowała do istniejących szprych więc najlepiej po prostu kupić nowe koła czyli obręcze + szprychy. Mi chodzi o cenę materiału robocizna to inna sprawa i tak naprawdę można sobie samemu wymienić nie ponosząc kosztów robocizny.  Jak napisał kolega powyżej koła można dostać do 500zł jak najbardziej. 

Poza tym patrzyłem w sieci, że spokojnie można kupić koła w cenie do 500zł - sam materiał, ale nie wiem, które są dobre. 

Napisano
Cytat

Piast nie ma sensu wymieniać, jak problemem są obręcze.

Tam problemem jest wszystko, po prostu o jakości tych piast jeszcze nie miałeś okazji się przekonać.

Za małą kasę możesz poszukać używanych mavic aksium albo vision team 30/35. Ideałami nie są ale konstrukcje trwałe i sprawdzone

 

 

Napisano

Głównym celem jest dla mnie wymiana kół z uwagi na fizycznie nie możliwą wymianę uszkodzonej dętki w trasie. Skoro w komplecie w komplecie razem z kołem jest piasta to tak czy siak wymienię fabryczną piastę na tą co będzie razem z kołami. Pytanko czy w kołach mavic aksium oraz w kołach  vision team wymiana dętki jest bez problemowa i możliwa do zrealizowania w trasie? Czy KOMPLET KÓŁ 28" PRZÓD + TYŁ ALEXRIMS DA22 + SHIMANO TIAGRA 4600 podane kilka postów wcześniej  zdarzą egzamin, bo cena jest dobra?

Napisano

Ja bym wolał mavic/vision przede wszystkim ze względu na łożyska maszynowe. Przy okazji mają bębenki 11s. Na minus tylko dostępność ewentualnych części zamiennych

 

Napisano

1. Człowiek który na piastach i szprychach z tych kół będzie zaplatał nowe dobre obręcze wyleje morze łez.

2. Nie istnieją opony z detką które na koła od tribana wchodzą łatwo bo konstrukcja obręczy pod mleko to utrudnia (chociaż nie uniemożliwia)

Napisano

1. Już zdecydowałem, że wymieniam koła + piasty

2.  Dlatego wymieniam koła 

46 minut temu, Mihau_ napisał:

Ja bym wolał mavic/vision przede wszystkim ze względu na łożyska maszynowe. Przy okazji mają bębenki 11s. Na minus tylko dostępność ewentualnych części zamiennych

 

A czy wysokość obręczy ma znaczenie  w przypadku wymiany dętki? Bo tak jak zauważyłem fabryczne są wysokie i dlatego ciężko wymienić dętkę, a mają one 25mm. A twoje viosn są 30mm i 35mm czyli jeszcze wyższe. 

Napisano

Wysokość obręczy nie ma nic wspólnego z łatwością zakładania opony na rant - przecież to, co dzieje się z drugiej strony nie ma tutaj znaczenia.  Ja mam wrażenie, że może lepiej popracować nad techniką albo zainwestować w dobre łyżki.  Nie rozumiem jak można sobie poradzić w domu/garażu (no bo co: imadła, kątówki czy kompresora potrzeba?) a w trasie nie.  

Moim zdaniem lepiej uzbierać więcej floty i apgrejdować koła a nie tylko je wymienić.  Wydać pięć stów żeby łatwiej było zmienić dętkę to strzał poza tarczę IMO, lepiej wymienić na takie, które będą łatwiejsze w obsłudze ale i lżejsze/sztywniejsze/ładniejsze co przyniesie więcej korzyści. 

Inna sprawa jeśli obręcze są pod mleko a ktoś narzeka na dziurawe dętki...

Napisano

Z fabrycznymi kołami  tribana RC500 wymiana dętki  w trasie jest nie możliwa ze względu na gównianą ramę.  Ja w domu sobie nie poradziłem.  Można przy okazji wymienić koła na lepsze, ale problem z wymiana dętki to kluczowa sprawa, bo jak złapie flaka  w trasie sprawa jest pozamiatana. 

Druga sprawa to jest jakie koła będą pasować do roweru Triban RC500. Bo np te koła https://www.decathlon.pl/p/kola-do-roweru-szosowego-700-aksium-para/_/R-p-X8331679 nie będą pasować. 

Napisano
13 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Możesz też popatrzeć za obręczami Alexrims - parę modeli, ale głównie MTB przerobiłem i nie było problemów z zakładaniem opon. 

Mam obręcze Alexrims R390, a ostatnio EST13/EST14 i wszystkie opony zakładałem i zdejmowałem bez problemu gołymi rękami. Ostatnio na EST13/14 zakładałem opony Rubena Phoenix i zero problemów, jak po maśle.

Obręczy DA22 (na których zbudowane są te koła z ebmx) nie miałem, ale myślę, że będzie podobnie jak ze wspomnianymi.

DA22 to już nie jest jakaś byle jaka obręcz, obecnie poniżej 100 zł/szt ciężko ją już kupić. Podobnie za komplet piast Tiagra (jak to w piastach Shimano, warto je od czasu do czasu rozebrać i nasmarować, a będą służyć) też już trzeba dać ze 200 zł. A gdzie szprychy (tu są nierdzewne 1,8 mm, ale jest ich aż 36 więc dadzą radę, a dodatkowo trochę lżejsze od 2,0 mm), gdzie robocizna? Dlatego moim zdaniem to dobra oferta.  

Jeśli chodzi o wymianę opon w trudnych kombinacjach (zdarzają się takie) to warto się zapoznać z różnymi technikami, poczytać co to jest "głębokie łoże obręczy" - czasem nawet trudne przypadki przy odpowiedniej technice da się szybko zdjąć i założyć, choć łyżki czasem są niezbędne, a palce trochę potem bolą.     

Napisano

To w tym Tribanie 500 są hamulce tarczowe? Nie kojarzę obecnej oferty Deca, a pytający nie wspominał, jakie ma hamulce. Przyjąłem założenie: tani rower szosowy = klasyczne hamulce szosowe działające na obręcz. Ja zacofany trochę jestem. 

W takim razie  moja propozycja kół z e-bmx do tego roweru odpada.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...