zuza_zuza Napisano 22 Kwietnia 2022 Napisano 22 Kwietnia 2022 Cześć, Dziś przyszedł do mnie wstępnie zmontowany rower - Romet Gazela 9. Jestem kompletnym laikiem i to mój pierwszy kupiony w życiu rower. Entuzjastycznie chciałam wyregulować kierownicę i niestety nie pomyślałam - poluzowałam śruby a następnie odruchowo chciałam podnieść rower, żeby go przesunąć. I stało się... Kierownica się oddzieliła od reszty rowerowego ciała, a z rurki wypadły obręcze... Których nie umiem teraz prawidłowo powkładać. Próbowałam kilku różnych kombinacji i każda z nich skutkuje luzami przy dociskaniu przedniego hamulca, rower dosłownie kolebie się do przodu i do tyłu. Czy ktoś mógłby mnie poinstruować, jak to złożyć? Moja ostatnia próba to było pęknięte kółko (lewe dolne - obręcz rozporowa? gdzieś widziałam taką nazwę, ale nie jestem pewna, czy to dokładnie ta część), następnie na to metalowa obręcz o dwóch różnych średnicach na końcach (prawe dolne), na to ta "podstawka" szeroka z jednej strony (lewe górne) i później 2 takie same obręcze (prawe górne - chyba służą one regulacji wysokości kierownicy). Wybaczcie proszę laickie pytanie, czytałam kilka wątków, oglądałam filmy na youtube, ale te części wyglądają nieco inaczej i nie umiem tego złożyć tak, żeby pozbyć się luzu... Bardzo docenię jakąkolwiek pomoc a ostatecznie zawiozę rower do serwisu ze spuszczoną głową od babskiego wstydu z niemożności ogarnięcia najprostszych technicznie tematów. 😅
chudzinki Napisano 22 Kwietnia 2022 Napisano 22 Kwietnia 2022 O ile dobrze widzę to: Tylko 1 i 2 odwrotnie jak leżą. Mostek najprawdopodobniej nad obie 4. Tylko gwiazdka jest źle nabita, a w zasadzie niedobita! https://dobresklepyrowerowe.pl/rady/porady-serwisowe/montaz-i-regulacja-sterow