chrismel Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Jako że nie przebiłem opony (dętki) od ponad 11 lat to już zapomniałem jak to jest A teraz z kolegą rozkminiamy następujący problem. Czy częściej przebija się koło przednie czy tylne ? Informacja z pozoru wydaje się bez znaczenia ale kolega kupił 2 opony Panaracer Gravelking SS. Ponieważ z dostępnością jest jak powszechnie wiadomo trafiła mu się jedna standardowa i jedna z plusem czyli bardziej wytrzymała. Poza tym są identyczne. Zastanawiamy się więc jak je założyć. Czy bardziej wytrzymałą na przebicie dać na przód czy na tył. Mnie się jakoś tak mgliście wydaje że częściej przebijałem przednią. Macie jakieś spostrzeżenia na ten temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 No zależy po jakim terenie, jak tylko asfalt, to tam faktycznie ciężko jest od tak przebić. Swego czasu na starym mtb miałem serie kapci że masakra, a głównie z powodu wyrębu lasów gdzie najwyraźniej drwalom nie chciało się zbierać szpikulców z drogi i na moje szczęście wszystkie kapcie tyczyły się tylnego koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Rozumiem, że rozważamy to pod kątem jazdy na dętkach... Jeśli chodzi o typowe przebicie, czyli najechanie na kolec, gwóźdź, szkło itd., to czysta loteria. Ani typ roweru, ani rodzaj opon, ani ciśnienie nie będą miały tu większego znaczenia. Jak pech, to pech i tyle. W przypadku MTB i jazdy w terenie na oponach tubeless, to z mojego doświadczenia i obserwacji wynika, że częściej uszkadza się tylną oponę. Pewnie dlatego, że tył jest po prostu dużo bardziej obciążony i na przykład ostry kamień, po którym przednia opona przejechała, tylną już przetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Osobiście dałbym bardziej wytrzymałą na tył, z prostego powodu że z wymianą dętki z tyłu jest więcej babrania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 20 Kwietnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Ja z kolei gdybym musiał dokonać takiego wyboru to założyłbym bardziej wytrzymałą na przód z prostego powodu - w przypadku przebicia tylnej opony na zjeździe nie utracimy przyczepności tak bardzo jak przebijając przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Antyprzebiciówki przód tył i od prawie 10 lat nie wiem co to przebicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Zdecydowanie częściej tył (w zasadzie nie pamiętam kapcia z przodu), tyle że to nie jest wybitnie groźne jak kolega wyżej zauważył - przebicie przodu jest dużo groźniejsze. Tak a propos - lany poniedziałek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 U mnie częściej przód się tnie 🤷♂️ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Kwestia terenu, stylu jazdy, rodzaju opon i pecha. Są tacy, którzy na tył zakładają pancerne opony żeby nie łapać "snejków", a z przodu mają lekkie "szmatki"... Wnioski nasuwają się same. EDIT: Przód. Kiedyś tam. A potem ryzykowałem własnymi zębami cały sezon i nic się nie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Łapię gumę średnio raz na 1000km. Zdecydowanie tył. Zwyczajnie jest tam większe obciążenie to i łatwiej przebić. Poza tym tył się bardziej ściera więc jeśli ten "plus" oznacza więcej gumy, to może też większy przebieg zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 21 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 Dzięki za odpowiedzi. Widzę że zdania są podzielone tak pół na pół. Zasugeruję koledze żeby rzucił monetą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 Nigdy chyba nie złapałem kapcia z przodu a przynajmniej nie przypominam sobie. Zdecydowanie pancerniejszą bym założył z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietern Napisano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 Miałem dziurki i z przodu i z tyłu*. Dziurę w tylnym kole złapałem dzień po tym jak na głos powiedziałem, że dawno gumy nie przedziurawiłem. Tak, że na psa urok! *tylko rower mam na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 Ja mam mocniejsza na tyle. Z przodu częściej widać na co najeżdża, wiec da się poderwać kierownice, lub ominąć. I na tył jest większy nacisk, wiec przód może przejechać, a tył już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 24 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2022 Ja na dętkach przeważnie łapałem dziurę z tyłu. Przednie koło podrywało jakiegoś śmiecia, a tylne się na nim dziurawiło. Założyłbym lepszą na tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.