Papkin24 Napisano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2022 Witam, uprzedzając kompletnie nie znam się na rowerach, dzisiaj otrzymałem do przetestowania rower szosowy, i czy normalne jest ze na drodze która jest nie równa ale utwardzona, tak niemiłosiernie trzęsło? Aż zaczął mnie boleć tył głowy. Zastanawia mnie czy to normalne w tym typie rowerów, czy to z tym konkretnym jest coś nie tak. Na gładkiej nawierzchni wydaje się być wszystko w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Na szosie ma być szybko a nie wygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Tak. Ciśnienie w oponach robi swoje. Brak amortyzacji też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 20 Kwietnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Dodatkowo, to na 99% frameset aluiminiowy, a alu jest sztywne. Na karbonie jest nieco lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 6 godzin temu, Papkin24 napisał: Zastanawia mnie czy to normalne w tym typie rowerów Tak, rowery szosowe są dla masochistów lubiących prędkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Im szybciej jedziesz tym mniej odczuwasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Przy dobrych oponach z odpowiednim ciśnieniem, da się przyzwyczaić i raczej nie można tego nazwać "dyskomfortem" podczas jazdy. Problem jest, gdy wjedzie się w dziurę i dostaniesz po nadgarstkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Trzęsie i dlatego wymyślono gravele. A teraz dodaje do nich amortyzację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szy Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 ... po której dojdą jeszcze błotniki i bagażnik, a gravele zaczną wyglądać jak porządne rowery 😎 Szy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Dlatego nie kupię szosy ani gravela. Na rowerze mam się czuć komfortowo jeżdżę MTB na oponach 2.0 continental double fighter iii, z amorem powietrznym a rower używam jak powinno się używać gravela czyli szutry leśne dukty polne drogi asfalt, czerpie radość z jazdy z komfortu nie ścigam się tylko łykam km. A nie lubię jak mnie telepie aż plomby z zębów wypadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Taki mały tip: jak chcesz się wybrać na wycieczkę szosą, bierzesz MTB i objeżdżasz zaplanowaną trasę w celu sprawdzenia jakości asfaltu. PS. to nie jest żart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Jest takie nieładne powiedzenie "gówno chłopu nie zegarek" Mało jest rzeczy przyjemniejszych (na rowerze) niż wbicie się na odcinek bruku szosą, najlepiej pod górę i w otoczeniu takich co chcą być szybciej niż Ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Tak jak pisałem, masochiści czerpią z takich rzeczy przyjemność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 No ale to dla tego się nie leży na kierownicy tylko ją lekko przytrzymuje. Wtedy nie trzęsie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Trochę sporo tych masochistów wśród rowerzystów... Ja niedawno jeździłem po raz pierwszy w życiu na szosie, tyle że karbonowej, przez tydzień. Trochę dziur było po drodze, ostatniego dnia złamała się nawet jedna szprycha, ale... było całkiem komfortowo. Myślałem, że będzie gorzej. Myślę, że te narzekania na brak komfortu, to w dużej mierze kwestia (braku) odpowiedniego zachowania się na rowerze, gdy powierzchnia nie jest idealnia płaska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 34 minuty temu, revolta napisał: jeżdżę MTB na oponach 2.0 Przecież to samobójstwo. Na MTB to mam 2.6 Od kiedy zamontowałem amortyzowany mostek to te 38-40mm (nie czuję różnicy) jest ok i na pewno nie chcę szerszej opony w gravelu. Nawet bym chciał węższych spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Przesiadając się z MTB na szosę trzeba się nauczyć omijać nierówności, których wcześniej się nie zauważało. Natomiast jeżdżąc tymi samymi trasami najpierw na Tribanie następnie na Foilu różnica w komforcie jest bardzo duża. Nie wiem czy wynika z jakości opon (triban resist 28 vs Grand Sport Race 28) czy z karbonu, ale byłem w szoku jak "miękko" było po przesiadce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Coś tu ostatnio wysyp trolli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 56 minut temu, kipcior napisał: Przecież to samobójstwo. Na MTB to mam 2.6 Od kiedy zamontowałem amortyzowany mostek to te 38-40mm (nie czuję różnicy) jest ok i na pewno nie chcę szerszej opony w gravelu. Nawet bym chciał węższych spróbować. Każdy z nas jest inny. Całe szczęście he he Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Pozycja na rowerze też robi swoje. Jak siodełko jest za nisko, a jeździec zachowuje się jak worek kartofli, to ból głowy może nie być niczym nadzwyczajnym... Szczególnie na pożyczonym, niedostosowanym do siebie sprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bombka Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 7 godzin temu, pinok napisał: Przesiadając się z MTB na szosę trzeba się nauczyć omijać nierówności, których wcześniej się nie zauważało. W druga stronę trzeba z kolei przestawić głowę że można rowerem pojechać przez głębszy piach itp. Ale beke miałem jak pierwszy raz pojechałem w las po przesiadce z szosy na MTB, co ja tam wyrabiałem, omijałem każdą szyszkę, każdy patyk😁. I dalej nie przestawiłem sie jeszcze na tego typu kolarstwo A co do tematu, kwestia przyzwyczajenia, jeździłem na szosie stalowej, aluminiowej i karbonowej. przesiadka ze stali na aluminium bardzo zauważalna, na plus dla aluminium. I tak samo z aluminium na karbon, tu różnica naprawdę duża. Ale do wszystkiego dało sie przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 26 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2022 To jak mocno trzęsie, jest wypadkową szerokości opon i ciśnienia. Przy oponie 28mm lub więcej można spokojnie zjechać z asfaltu na slikach. Oczywiście przygodę może zakończyć byle kamień, więc trzeba uważać. Ból karku nie jest od nierówności, a od niewłaściwej pozycji. Strzelam, że jesteś rozciągnięty za bardzo i jak 80% szosowców masz za duży rower o kilka rozmiarów. Do tego pewnie dochodzi słaby core, brak ogólnorozwojówki i siłowni. Jesteś po prostu słaby, to Cię kark boli. Żeby tego uniknąć trzeba dobrać ramę i mostek do mniej agresywnej pozycji. Paradoksalnie pojedziesz wtedy dalej i szybciej, niż jak byś walczył z bólem. W przypadku szosy największy wpływ na komfort w pierwszej kolejności ma znaczenie szerokość opon. 30mm to już jest lux. 32mm w zasadzie niweluje wszystko. 28 dla kogoś lekkiego również wystarczy. Kolejna sprawa to konstrukcja ramy. Rower wyścigowy będzie sztywny. Przemyślana konstrukcja endurance nawet w alu będzie mega komfortowa. Miałem kiedyś stalową szosę na reynoldsa rurkach, która niszczyła mi kręgosłup. Mój ojciec ma amelinowego lapierra audacio, który frunie nad nierównościami. Nie tłumi, jak dobra stal, ale nie ma aż takiej różnicy, żeby się nad tym rozwodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 26 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2022 Cytat To jak mocno trzęsie, jest wypadkową szerokości opon i ciśnienia. Zdanie nieprawdziwe, chociaż oczywiście nie jest to mało istotna zależność ale tu większą rolę pełni prędkość. Cytat Żeby tego uniknąć trzeba dobrać ramę i mostek do mniej agresywnej pozycji. Zdanie nieprawdziwe, chociaż również dla wielu (może i większości) osób się sprawdzi Cytat W przypadku szosy największy wpływ na komfort w pierwszej kolejności ma znaczenie szerokość opon. Zdanie nieprawdziwe w 100% jest kilka czynników bardziej istotnych jak chociażby rozmiar i geometria ramy i jej materiał i jak jest uformowana, dopasowanie siodła, lub równie istotnych jak sztywność kół, sztyca, owijka, materiał kierownicy. Cytat Przemyślana konstrukcja endurance nawet w alu będzie mega komfortowa. zdanie nieprawdziwe... nie każdemu równie dobrze na krześle w meloniku. Cytat Strzelam, że jesteś rozciągnięty za bardzo i jak 80% szosowców masz za duży rower o kilka rozmiarów. Byłem w Bydgoszczy - normalnych macie szosowców... te 80% musiało się gdzieś schować. Kolego... to co napisałeś nie jest głupie ale opatrz to jakimś trybem przypuszczającym i adnotacją że dotyczy określonych warunków/sytuacji/użytkowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.