Azala Napisano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2022 Witam, Chciałabym kupić rower przeznaczony do jazdy głównie po drogach szutrowych, rzadziej asfalcie -zazwyczaj trasy do 70km. Mam 163 cm wzrostu i 60kg. Zależy mi aby rower był dosyć lekki więc nie chcę amortyzatora. Nie jestem również przekonana do baranka bo wydaje się mniej sterowny od prostej kierownicy. Fajnie jeśli rower miałby możliwość zamontowania bagażnika, ale nie jest to wymóg. Jeżeli chodzi o ilość biegów to myślę że wystarczy jeden blat, max 2. Rower ma nie być zbyt skomplikowany w serwisie. Nie wiem czy lepiej wybrać przerzutki z grup szosowych czy mtb, ale nie chce niczego z najniższych półek. Na rower mogę przeznaczyć około 5k , przy czym chętnie wybiorę coś tańszego jeśli będzie miał bardzo dobry stosunek ceny/jakość. Chciałabym rower na aluminiowej ramie z karbonowym widelcem. Myślę, że najlepszym typem roweru będzie fitness. Wcześniej jeździłam na trekkingu z kierownicą w kształcie jaskółki, ale był mało zwrotny i ciężki - oraz na podstawowym modelu mtb, w którym brakowało mi możliwości dynamicznego przyspieszania. Ze względu na problem z dostępnością rowerów może zaproponujecie mi jakieś mniej znane modele- lub te bardziej znane ale dostępne,lub podpowiecie na co zwrócić uwagę przy wyborze. Rozglądam się raczej za nowym rowerem. Za każdą sugestię z góry dziękuję;) Serdecznie pozdrawiam, Agnieszka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2022 Marin DSX 1 lub 2 z rocznika 2021 jeśli uda ci się znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2022 Rowery typu fitness to nie to czego szukasz, fitness to wąska opona i szosowe przelożenia. Dla Twoich potrzeb i przy tym budżecie ideałem jest jak kolega wyżej pisze DSX 1, nic lepszego nie znajdziesz, gorsza sprawa jest taka, że DSX w Twoim rozmiarze S chyba nie są aktualnie dostępne. Trzeba by podzwonić po sklepach. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-1 Niestety takich rowerów (lekkich, z karbonowym widelcem i przystosowanych do jazdy poza asfaltem) za dużo do wyboru nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2022 To nie jest S przypadkiem? https://allegro.pl/oferta/marin-dsx-1-szary-niebieski-2022-m-17-11866203583 Nie jest 😐 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2022 2 godziny temu, Artur85 napisał: Rowery typu fitness to nie to czego szukasz, fitness to wąska opona i szosowe przelożenia. Dla Twoich potrzeb i przy tym budżecie ideałem jest jak kolega wyżej pisze DSX 1, nic lepszego nie znajdziesz, gorsza sprawa jest taka, że DSX w Twoim rozmiarze S chyba nie są aktualnie dostępne. Trzeba by podzwonić po sklepach. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-1 Niestety takich rowerów (lekkich, z karbonowym widelcem i przystosowanych do jazdy poza asfaltem) za dużo do wyboru nie ma. Obecne fitnessy mieszczą często opony 40c (i więcej) i mają gravelowe przełożenia. Jak chociażby cube sl road pro/race. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 @hulk14 Cytat Obecne fitnessy mieszczą często opony 40c Wiadomo, że to kwestia nazewnictwa. Jednak takie rowery jak ten Cube czy DSX, to bardziej rowery "hybrydowe", czy też właśnie "gravele z prostą kierownicą". Typowy fitness moim zdaniem to rowery takie jak Merida Speeder, Trek FX, Giant Fastroad czy Spec Sirrus. Wg mnie to dwie różne kategorie rowerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Tak jak napisał @hulk14 obecne fitnessy to niekoniecznie są szosy z płaska kierownicą, dużo modeli ma w standardzie oponę 35 czy 40mm i miejsce nawet na większą. Do powyżej już wymienionych modeli, które także bym wskazywał tj Marin DSX i Cube sl road dorzuciłbym jeszcze: Marin Fairfax 3 i Sepcialized Sirrus 3.0. Oba bardzo zbliżone, napędy 2x9 i hydrauliczne hamulce tektro. A idealnie oczekiwania spełnia Specialized Sirrus X 3.0 z napędem 1x10 Deore i oponami Pathfinder 42mm. Linki: https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-3-0-2022?gclid=CjwKCAjwu_mSBhAYEiwA5BBmf6cF_X8WQC42BZM0xQrkBJZWMCURS1oSSoCXmdy9KlfbjBb7cSrqqRoC02wQAvD_BwE. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-fairfax-3 https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-x-3-0-2021 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafel69 Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 A znacie jakiegoś fitnessa, gravela z płaską kierownicą który ma napęd 1x (przełożenia mniejsze niż 1:1 - czyli np. korba 40T, tył 11-46), sztywne osie i opony ponad 700x40c? Znalazłem tylko mitycznego, niedostepnego Marina DSX 2 :((( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azala Napisano 20 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Hej, dzięki serdeczne za wszystkie polecenia. 3 godziny temu, el_gregorio napisał: Tak jak napisał @hulk14 obecne fitnessy to niekoniecznie są szosy z płaska kierownicą, dużo modeli ma w standardzie oponę 35 czy 40mm i miejsce nawet na większą. Do powyżej już wymienionych modeli, które także bym wskazywał tj Marin DSX i Cube sl road dorzuciłbym jeszcze: Marin Fairfax 3 i Sepcialized Sirrus 3.0. Oba bardzo zbliżone, napędy 2x9 i hydrauliczne hamulce tektro. A idealnie oczekiwania spełnia Specialized Sirrus X 3.0 z napędem 1x10 Deore i oponami Pathfinder 42mm. Linki: https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-3-0-2022?gclid=CjwKCAjwu_mSBhAYEiwA5BBmf6cF_X8WQC42BZM0xQrkBJZWMCURS1oSSoCXmdy9KlfbjBb7cSrqqRoC02wQAvD_BwE. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-fairfax-3 https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-x-3-0-2021 Z tego co widzę Specialized Sirrus X 3.0 nie ma karbonowego widelca. Chciałabym się również dowiedzieć dlaczego napęd deore będzie lepiej sprawdzał się od sora? Co sądzicie o rowerach Whyte i dokładnie o tym modelu https://www.leisurelakesbikes.com/bikes/hybrid-bikes/whyte-victoria-v2-hybrid-bike-2021-matt-burnt-orange-with-earthgrey__348365 . Jak wypada jego geometria ramy? Czy nie koniecznie byłby to trafny wybór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Ten Whyte bardzo fajny. Napęd 1x10 z Shimano Deore i hamulce hydrauliczne Shimano. Jedyna rzecz, na którą pewnie nie zwróciłaś uwagi to koła, są w rozmiarze 650b, inaczej 27,5, czyli mniejsze niż rozmiar 28 w innych przytoczonych tu rowerach. Przy twoim wzroście, 163, to nie jest żaden problem. Często mniejsze rozmiary, np. u Marina czy u Canyona, mają mniejsze koła 650b. Rower w najmniejszym rozmiarze wygląda bardziej proporcjonalnie z mniejszymi kołami. Koła 650b z oponą 47mm, jakie są w tym Whyte, realnie pod względem średnicy odpowiadają kołom 28" z oponą ok. 30mm. A odnośnie Deore i tego czy to lepszy napęd niż Sora to jest to napęd o "półkę" wyżej, taki odpowiednik szosowej Tiagry. Ma o 1 przełożenie więcej, 10, nie 9. Deore ma już też w przerzutce tylnej sprzęgło, które wpływa na mocniejszy naciąg łańcucha i to, że nie skacze on na wybojach. Ma to znaczenie tylko przy jeździe terenowej, po wertepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 RD-M4120-SGS nie ma sprzęgła. Ten Whyte wygląda całkiem w porządku ale kosztuje tyle co DSX 2 który jednak jest wyraźnie lepszy szczególnie jeśli chodzi o napęd ale też możliwość wrzucenia znacznie szerszego kapcia (wg. Motorlandu wejdzie 29x2,0) z drugiej strony dostępności nie przeskoczysz. Podzwoniłbym jednak po dealerach i popytał może coś się ostało stacjonarnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Wg Shimano w serii 4100 do napędów 1x10 jest przerzutka M5120, M4120 jest wyłącznie do napędów 2x. Piszą "Stabilizator łańcucha ogranicza spadanie, uderzanie i głośną pracę łańcucha". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 13 godzin temu, keltu napisał: RD-M4120-SGS nie ma sprzęgła. Ten Whyte wygląda całkiem w porządku ale kosztuje tyle co DSX Tak zerknąłem i na allegro jest taki model, chyba o tym piszemy https://allegro.pl/oferta/rower-whyte-victoria-v2-orange-2021-fitnes-10849116729 Rozmiar S, cena naprawdę atrakcyjna, w tej sytuacji chyba nie ma co się zastanawiać. Jest karbonowy widelec, taperowana główka, sztywne osie, napęd i hamulce shimano, przy wzroście koleżanki mniejsze koła nie są żadną przeszkodą. Na te czasu super okazja, biorąc pod uwagę typ roweru i ich dostępność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.