sky87 Napisano 8 Stycznia Napisano 8 Stycznia Mam alfę 147 (przez przypadek ), prowadzi się kiepsko. Ma z elektroniki abs i kontrolę trakcji. I tu jakiś śmieszek stwierdził że da przycisk do wyłączenia trakcji, ale tak nie do końca. Jak na śniegu podcinam ręcznym to zamiata sobie dupką, ale jak kąt robi się zbyt duży i jest za duża różnica obrotu kół tył/przód to trakcja się mimo wszystko aktywuje. Przez to już kilka razy stałem w poprzek drogi (pustej i ślepej żeby nie było) bo kopiąc w gaz, bella stwierdziła że się boi i ma dość Cytuj
Wojcio Napisano 8 Stycznia Napisano 8 Stycznia Ja miałem po kolei 3 Alfy (ale udało mi się z tego wyleczyć). 145 bez żadnej elektroniki prowadziła się bardzo fajnie - świetnie czuło się przyczepność, twarda, prowokująca. Dziw, że to przeżyłem. Następna 156 z ESP nie była już taka rozrywkowa - podsterowna, bardziej miękka, walka z elektroniką, za to mocniejsza. I wreszcie Crosswagon z 4x4 na torsenie i oczywiście z wszystkimi systemami - w niej każdy baran (np. ja) czuł się mistrzem kierownicy, bo na luźnych nawierzchniach wprowadzanie gazem w poślizg i potem kontrola tego były tak łatwe, że aż głupie. Szuter, śnieg - patrz gdzie chcesz jechać i tam jedzie. To im dobrze wyszło. Dalej było Subaru Forester - totalna porażka - wersja z manualem ma kompletnie inny napęd niż automat. Miałem niestety automat - żeby skręcić bez płużenia przodem trzeba się było bardzo starać, a przed zarzuceniem tyłem samochód się bronił jak osioł. Auto do jazdy prosto dla Amerykanów - totalnie niesportowe 240KM. Był też Ssangyong - auto dla spokojnych. Z włączonym 4x4 na śliskim praktycznie nie skręca i jest nie do obrócenia, coś jak pociąg. Bez 4x4 i z ESP off - bąk wirujący - nigdy nie opanowałem w takim układzie poślizgu - połączenie powolnego układu kierowniczego, dużej masy i nienadzwyczajnych umiejętności (na szczęście poza drogami publicznymi, bo już byłem spokojniejszy). A ostatnio volkswageny - pewne, przewidywalne, stabilne, neutralne - nuda i w moim wieku ideał. Ja zaś dorosłem, od 18 lat bez mandatu i pewnie powodów do mandatu (stąd nie wiem jak mój passat idzie bokiem i jakie ma Vmax). 2 Cytuj
marvelo Napisano 3 Lutego Autor Napisano 3 Lutego W dniu 8.01.2025 o 00:39, marvelo napisał: Focus to zawsze był samochód uznawany za dobrze prowadzący się i dający przyjemność aktywnemu kierowcy. Na luźnej nawierzchni taki nieduży, przednionapędowy kompakt ze skłonnością do nadsterowności indukowanej balansem masy (a może i hamowaniem lewą nogą- szkoda że nie ma dodatkowej kamery skierowanej na pedały), jak widać nie potrzebuje wcale 300 KM by dać się tak prowadzić (dobremu kierowcy). Mówiłem o tej lewej nodze na hamulcu i jak widać nie myliłem się. Kamera na pedały już jest i teraz wszystko widać jak na dłoni. Cytuj
marvelo Napisano Środa o 18:50 Autor Napisano Środa o 18:50 W dniu 8.01.2025 o 11:08, sky87 napisał: Mam alfę 147 (przez przypadek ), prowadzi się kiepsko. Ma z elektroniki abs i kontrolę trakcji. I tu jakiś śmieszek stwierdził że da przycisk do wyłączenia trakcji, ale tak nie do końca. Jak na śniegu podcinam ręcznym to zamiata sobie dupką, ale jak kąt robi się zbyt duży i jest za duża różnica obrotu kół tył/przód to trakcja się mimo wszystko aktywuje. Przez to już kilka razy stałem w poprzek drogi (pustej i ślepej żeby nie było) bo kopiąc w gaz, bella stwierdziła że się boi i ma dość Dlatego z pełną odpowiedzialnością twierdzę, że tak zwane systemy bezpieczeństwa aktywnego w nowoczesnych samochodach zabiły niejednego kierowcę, zwłaszcza takiego z normalnymi odruchami wyrobionymi na starych autach bez wspomagaczy. Producenci wprowadzają dodatkowo klientów w błąd, bo często przycisk "esp off" czy "traction control off" pozwala jedynie na nieco większą swobodę zanim system zareaguje, ale i tak w pewnym momencie (po spełnieniu warunków znanych jedynie programiście) i tak przejmie kontrolę, działając wbrew woli kierowcy i jego zamiarom. Tylko kierowca wie, gdzie zamierza skierować pojazd i niestety system może pokrzyżować mu plany, spychając go np. naprzeciwległy pas lub w przepaść. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.