marvelo Napisano Poniedziałek o 11:46 Autor Udostępnij Napisano Poniedziałek o 11:46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano Wtorek o 17:11 Udostępnij Napisano Wtorek o 17:11 W dniu 24.11.2024 o 13:15, marvelo napisał: Tak bronisz tej jednej ręki na kierownicy jak Kmicic Częstochowy i zupełnie nie wiem, w jakim celu. W żaden sposób nie wykażesz, że tak jest lepiej. Zaraz, zaraz bo mi się wydaje, że sam mnie zaczepiłeś a teraz wychodzę na frajera bo nie dość, że ciągnę temat to jeszcze na mnie nadajesz. Wyjaśniłem ci czym się różni jazda gdzieś na torze a w realu u nas zwykłych szaraków. I nie ma znaczenia czy to osobówka, bus czy zestaw. Masz inne zdanie to ok i tyle. Na jakiej podstawie mamy mieć tutaj za autorytety jakiś rajdowców? Może tego co prawie stracił rękę albo innego naszego co też tylko cywilnymi autami rozbijał się po drogach? Nie mogę sobie przypomnieć kiedy w jakikolwiek sposób u mnie to jak trzymam kierę miało na cokolwiek wpływ. Zmęczenie, zapatrzenie, zamyślenie, brawura jako taka owszem ale nie tak banalna i dla mnie pierdołowata sprawa jak to czym trzymam kierę. Fakt, że gdy są zakręty a sporo po górach podróżuję czy zjazdy to logiczne, że trzeba tą kontrolę mieć pewniejszą. Dej żyć i mniej spiny więcej luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano Wtorek o 18:54 Autor Udostępnij Napisano Wtorek o 18:54 Dla mnie dwie ręce na kierownicy to sprawa tak podstawowa, wręcz kluczowa dla prawidłowego, bezpiecznego (a dla mnie również wygodnego i przyjemnego) prowadzenia samochodu, że trudno mi uwierzyć, że można chcieć z tego rezygnować. Dwie ręce na kierownicy to lepsza kontrola, precyzja, lepsze odczuwanie informacji zwrotnych przekazywanych z kół na kierownicę i szybsza możliwość reakcji na pojawiające się na kierownicy siły poprzez jej kontrolę dwoma przeciwstawnymi mięśniami jednocześnie (zginacze i prostowniki). Nawet ilość informacji płynących z tak zwanej propriocepcji (inaczej kinestezji, czyli świadomości położenia części swojego ciała w przestrzeni) z dwóch rąk jest po prostu większa niż z jednej. Jeśli życie moje i innych na drodze zależy od tego, co poprzez kierownicę czuję i co z nią robię to w imię czego mam rezygnować (lub nawet tylko ograniczać) z maksymalnej ilości informacji zwrotnej i maksymalnej kontroli? Być może ta kontrola nie zawsze jest tak samo ważna, ale równie dobrze można powiedzieć, że jadąc prostą, szeroką autostradą można zamknąć oczy na kilka sekund i nic się nie wydarzy. Nigdy nie wiadomo, kiedy sytuacja zrobi się nagła, wymagająca. Może nawet z przeciwnego kierunku inne auto wpaść przez barierę rozdzielającą i będziesz potrzebował szybkiej i pewnej reakcji kierownicą, może wybiec dzikie zwierzę. Nagły podmuch bocznego wiatru, nagła zmiana przyczepności (zwłaszcza na zakręcie), wystrzał opony lub inny problem techniczny - wszystko to może w ułamku sekundy spokojną jazdę zamienić w walkę o przeżycie. Dlatego moim zdaniem warto mieć zawsze te dwie ręce w prawidłowej pozycji na kierownicy, zwłaszcza że to wcale nie jest uciążliwe. Niech nawet ktoś mnie nazywa z tego powodu "spiętym" lub "fundamentalistą". Jeszcze jeden film z wyjaśnieniem, dlaczego właściwa pozycja rąk na kierownicy ma znaczenie (i tym razem inżyniera, a nie kierowcy rajdowego). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano Środa o 10:57 Udostępnij Napisano Środa o 10:57 @Tyfon79 po prostu nie odpowiadaj - ja ignoruję wywody Marvelo (nawet jak coś ostatnio do mnie kierował) i jego filmiki od nikomu nieznanych "internetowych ekspertów". Tak na marginesie, osobiście znam jednego z "ekspertów" motoryzacyjnych bardzo często występującego w mediach typu radio czy telewizja, pracowałem z nim i wiem jak miernym osobnikiem on był, komentowaliśmy, że walczą o niego trzy nasze wydziały/zespoły - jeden żeby się pozbyć a dwa żeby nie przyjąć. Wreszcie się zwolnił, widywałem go w telewizji jak chciał zostać politykiem, słyszałem też od znajomych o wielu innych jego pomysłach na życie, aż pewnego dnia usłyszałem go w radio jako eksperta motoryzacyjnego wypowiadającego się o ruchu drogowym. Zamieszcza też filmiki w necie pokazujące jak "inni jeżdżą niepoprawnie". W końcu znalazł sobie miejsce dla siecie - "internetowy ekspert ruchu drogowego", no comments... Kolega Marvelo pisze też: "Dwie ręce na kierownicy to lepsza kontrola, precyzja, lepsze odczuwanie informacji zwrotnych przekazywanych z kół na kierownicę i szybsza możliwość reakcji na pojawiające się na kierownicy siły poprzez jej kontrolę dwoma przeciwstawnymi mięśniami jednocześnie (zginacze i prostowniki)" - nie wiem czym on jeździ ale współczesne samochody coraz częściej nie mają już mechanicznego połączenia między kierownicą a kołami tylko elektryczne i żadne siły na kierownicę nie są z kół przenoszone tak samo wspomaganie jest już standardem (często też elektryczne) i nie trzeba używać żadnych wielkich sił aby obrócić kierownicę jak bywalo w zamierzchłych czasch, kiedy to samochody nie miały wspomagania kierownicy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano Środa o 14:59 Autor Udostępnij Napisano Środa o 14:59 (edytowane) No to wymień te współczesne samochody jeżdżące po naszych drogach które nie mają mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą a kołami, Greg1. Jeździsz takim? A może Twój sąsiad? A pani Basia ze spożywczego, albo pan Janek, budowlaniec? Może chociaż siedziałeś w takim? Bo ja nie, a miałem okazję prowadzić nawet trzy Tesle (tak, wiem, że Cybertruck ma taki układ, ale to były dwie S-ki i 3-ka). Jeżdżę samochodem z układem kierowniczym z kierownicą połączoną z kołami mechanicznie (ze wspomaganiem elektrohydraulicznym), jak przytłaczająca większość kierowców samochodów znajdujących się na naszych drogach. Jeszcze do niedawna przepisy wymuszały takie połączenie. Nie wiem, jak wygląda obecna sytuacja prawna w UE, bo coś w tym względzie się dostosowuje. Steer-by-wire Nie wiem, jak wygląda dopuszczenie takiego Cybertrucka do ruchu u nas na dzień dzisiejszy, czy jest to już na normalnych zasadach, czy jakieś warunkowe. A nawet jeśli już takie układy będą powszechne, to i tak całkowita rezygnacja z tego co się nazywa "force feedback" raczej nie nastąpi, bo istotą dobrego, komunikatywnego układu kierowniczego jest właśnie przekazywanie informacji zwrotnej z kół na kierownicę, o czym zdajesz się nie mieć pojęcia. Edytowane Środa o 15:00 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano Środa o 19:52 Autor Udostępnij Napisano Środa o 19:52 (edytowane) 9 godzin temu, Greg1 napisał: nie wiem czym on jeździ ale współczesne samochody coraz częściej nie mają już mechanicznego połączenia między kierownicą a kołami tylko elektryczne i żadne siły na kierownicę nie są z kół przenoszone 9 godzin temu, Greg1 napisał: ja ignoruję wywody Marvelo (nawet jak coś ostatnio do mnie kierował) i jego filmiki od nikomu nieznanych "internetowych ekspertów". Jeśli chcesz dalej być ignorantem - Twój wybór. Edytowane Środa o 19:58 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano wczoraj o 05:50 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 05:50 W Tesli Cybertruck też jest tzw. force feedback, czyli imitacja (realizowana silnikiem elektrycznym) sił zwrotnych na kierownicy jak w klasycznych układach kierowniczych z mechanicznym połączeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu Ja dziś do pracy autem 15km, jedną rączką na kierownicy. Można?..... można. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 16 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 16 godzin temu Po pijaku też się czasem komuś uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu Z autopsji pewnie znasz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 13 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 13 godzin temu Przyszedłeś tu zabłysnąć takimi nic nie wnoszącymi do tematu wpisami? Wydaje Ci się, że zabawny jesteś? Jak nie masz nic do powiedzenia na temat motoryzacji i techniki prowadzenia samochodu to nie masz tu czego szukać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 12 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 12 godzin temu Zakładając ten temat miałem na myśli kontynuację (ale i rozszerzenie) tematu "Czy kolarze są lepszymi kierowcami?" i miałem nadzieję, że do prowadzenia samochodu pasjonaci rowerów podchodzą jak sportowcy, wnikliwie, z uwagą, konsekwencją i poszanowaniem podstawowych, sprawdzonych w sporcie zasad. Wygląda na to, że jednak się myliłem, skoro dla jednych prowadzenie jedną ręką to wręcz powód do dumy, a dla innych sposób trzymania kierownicy to "pierdołowata sprawa", nie mająca wpływu na panowanie nad samochodem i bezpieczeństwo (albo jedynie w niektórych sytuacjach). Jeszcze inni szczycą się tym, że ignorują dobre rady ludzi, których nie uznają za ekspertów (choć pewnie nawet się nie zapoznali z tym, co tamci mają do powiedzenia). A jeśli chodzi o ignorowanie, to ja tutaj na forum nigdy nie zastosowałem wobec nikogo funkcji "ignoruj", niezależnie jak bardzo bym się z nim nie zgadzał czy jak bardzo by mnie ten ktoś irytował, bo wyznaję taką zasadę: Może ktoś tutaj mnie uznawać za głupca czy nawet wroga, ale i tak może albo skorzystać z tego, co tu piszę i z materiałów tu przeze mnie wstawianych, albo wyśmiewać i psuć dyskusję. Możecie albo się czepiać, że "ekspert" nie taki, a marvelo to co on tam wie, przecież na taxi nie robił, albo pokornie uznać, że nie wszystko umiecie i czerpać wiedzę, tyle, ile się da. Wasz wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.