Skocz do zawartości

[Rama] Naprawa otworów na tylny hamulec tarczowy w ramie karbonowej


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rama jest uszkodzona w ten sposób, że nie da się przymocować tylnego hamulca tarczowego:

BROKEN.jpg.c2fa2beb69f9d1e53287c3c9e52d2c80.jpg

Czy taką ramę da się łatwo naprawić / uzupełnić? Jeśli tak, to ile by to kosztowało i kto się tym zajmuje? Coś na Podkarpaciu?

Prawdopodobnie po wypadku, więc rama może być skrzywiona. Sąsiad sprzedaje i zastanawiam się, czy ten rower da się naprawić, czy tylko na części.

Napisano

Karbonowa rama nie może być skrzywiona

Napisz do kilku firm zajmujących się naprawą karbonu to się dowiesz czy jest to technicznie wykonalne, bezpieczne a przede wszystkim opłacalne

Napisano

Skrzywiona nie może być, ale pęknięta lub bardziej podatna na pęknięcie już tak.

Ja bym nie kupił, chyba że cena roweru nie zawiera właściwie kosztu ramy.

Napisano

Idę na całość. Podejmę się tego zadania i albo zyskam, albo stracę. Dam znać, czy uda się naprawić i jaki będzie dalszy los roweru.

Napisano

Mam kilka ofert naprawy. Jedna firma odmówiła. Czy ktoś ma doświadczenie z poniższymi firmami?

  • Cyklon - zajmują się ściśle naprawą ram karbonowych + 2-letnia gwarancja
  • Wit-Composites - robią dla lotnictwa, ale naprawiają też ramy (póki co najtańsza oferta)
Napisano
W dniu 17.04.2022 o 14:31, Mihau_ napisał:

Karbonowa rama nie może być skrzywiona

Napisz do kilku firm zajmujących się naprawą karbonu to się dowiesz czy jest to technicznie wykonalne, bezpieczne a przede wszystkim opłacalne

Ja bym się tu bardziej martwił właśnie o bezpieczeństwo, a nie opłacalność.

Napisano

Mam już komplet ofert:

Carbon-Tech - odmówili
LuxTech - 350 zł
Wit-Composites - 750 zł
Fabryka Rowerów - 1000 zł
Cyklon - 1200 zł + 2 lata gwarancji

Z punktu widzenia inwestora "remontujesz" jak najtaniej i sprzedajesz jak najdrożej. Ale może sobie ten rowerek ostatecznie zostawię, a wtedy bezpieczeństwo jest kluczowe. Cyklon wydaje się solidny, Wit raczej też dobrze zrobi, a jeśli ktoś ma doświadczenie z powyższymi firmami, to niech się podzieli.

Napisano

Przy takiej różnicy pomiędzy najtańszą a najdroższą ofertą na pewno są zupełnie inne koncepcje na naprawę tego. 

Cytat

Z punktu widzenia inwestora "remontujesz" jak najtaniej i sprzedajesz jak najdrożej

I żyjesz z myślą, że ktoś sobie może zrobić krzywdę bo chciałeś kilka stów przycebulić? 

Napisano
14 godzin temu, 1938 napisał:

Z punktu widzenia inwestora "remontujesz" jak najtaniej i sprzedajesz jak najdrożej.

Z punktu widzenia dziada i Janusza biznesu, które chce zarobić jak najwięcej, bo nie zna słowa honor. Chyba Ci się słowa pomyliły.

Napisano

Akurat Lux-Tech, czyli pan Jarosław Sienkiewicz, zajmuje się węglem ponad 10 lat i wiele osób na forum go kojarzy. Chyba fuszerki nie odstawia. Dlatego zastanawia mnie taka rozbieżność cenowa. Bardzo mało opinii jest na temat wszystkich tych firm.

Napisano

O ile dla siebie jestem w stanie zrozumieć taką naprawę ( chociaż ja na takim rowerze bym nie jeździł)  to robienie tego pod sprzedaż absolutnie mi nie odpowiada.

Jeśli rama jest uszkodzona to sprzedaj ją w takim stanie jak jest obecnie. Jeśli znajdzie się chętny to będzie wiedział co kupuje.

Napisano

Wypróbuję najpierw na sobie, czyli będę jeździł... aż mi się znudzi.

Mój mechanik też twierdzi, że mogą mieć odmienną koncepcję, czyli Cyklon prawdopodobnie utnie kawałek ramy i wstawi nowy, natomiast Lux-Tech założy element w tym miejscu (nie pamiętam, jak się on fachowo nazywa). To tylko przypuszczenia i jeszcze wyślę zapytania do nich odnośnie technologii naprawy.

W Lux-Techu naprawiał już wiele ram i zawsze był zadowolony. Lakier się nie łuszczył.

Jeśli ktoś miał podobny przypadek i doświadczenia z konkretnym sposobem naprawy ramy, to bardzo mi pomoże, bo przecież chodzi o bezpieczeństwo.

Uprzedzając pytania, wysyłka do naprawy dopiero po majówce.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Czy nikt więcej nie naprawiał ramy? Pytałem w LuxTechu i Cyklonie. Odtworzą ten element z karbonu. Natomiast nikt nie zdradzi szczegółów, bo to tajemnica handlowa. LuxTech kiedyś kleił żywicą. Cyklon być może stosuje bardziej trwałe techniki i będzie się dłużej trzymać. Nie wiem, jak obecnie. Bardziej by mi pasował LuxTech, bo na chwilę obecną prawie pusto na koncie. Ale jakość na pierwszym miejscu. Dlatego potrzebuję opinii. I tak wysyłką zajmie się mechanik, który wszystko dotąd słał do LuxTechu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...