dsf11 Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 Mam problem z dętkami w rowerze Unibike Flash Eq za 2500. Kupiłem go niedawno bo 4 miesiące temu. Byłem na paru wypadach rowerowych, nawet na Ślęży, jeździłem trochę też po nierównych drogach. Zauważyłem, że z dętek stosunkowo szybko schodzi powietrze. Ale wczoraj to dopiero byłem zaskoczony. Na wypadzie 30 km od domu potrzebowałem coś załatwić i przypiąłem rower na godzinę. Po godzinie wracam a tam w tylnim kole wogóle nie ma powietrza. Może jakiś łepek majstrował przy moim rowerze i chciał żart zrobić. No ale jeśli tak to czemu jak na Orlenie dopompowałem powietrze na 3 bary to strasznie szybko zaczęło schodzić i te 30 km żeby dojechać do domu to była katorga. A prawdopodobieństwo, że mi jakiś ziomek poza spuszczeniem powietrza jeszcze chciał celowo uszkodzić dętkę jest bardzo małe. Może poprostu najechałem na coś ostrego i dętka się uszkodziła i dlatego przez godzinę całe powietrze zeszło. Nwm czy to w sumie by mogło tak nastąpić, ale z dętki ewidentnie schodzi powietrze, więc na pewno jest uszkodzona. Z drugiej strony nowy rower i tak od razu by po kilku wyjazdach się uszkodziła. Może po prostu obecnie produkują taką cieniznę do każdego modelu. Albo miałem pecha i jakiś koło chciał mi zrobić żart. Też trzeba będzie to naprawić, a niedawno miałem przegląd gwarancyjny. Myślę, że koszt tego nie jest jakiś duży. Ale z drugiej strony pewnie znowu po jakimś czasie puści ta dętka albo się jakiś delikwent znajdzie... Zdarzyło się Wam aby ktoś Wam spuścił powietrze w tylniej oponie i uszkodził dentkę albo zawór?
Chociemir Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 Zdejmij oponę, obejrzyj czy nic w niej nie siedzi, napompuj dętkę poza oponą i sprawdź (jeśli trzeba to pod wodą) czy/w którym miejscu ucieka powietrze.
chudzinki Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 Po pierwsze primo - sprawdzić czy powietrze nie uchodzi z zaworku. Jeżeli nie to przejść do punktu drugiego. Po drugie primo - jeżeli nie uchodzi to wrzucić dętkę do wody. Jak dziurawa to załatać. Po trzecie primo ultimo - zwrócić większą uwagę na pisownię 😉. EDIT. Właśnie! Przed rozebraniem zaznaczyć położenie opony względem wentla żeby wiedzieć gdzie szukać ewentualnego ciała obcego.
Mod Team sznib Napisano 15 Kwietnia 2022 Mod Team Napisano 15 Kwietnia 2022 Primo ultimo najważniejsze. https://jaksiepisze.pl/tylna-czy-tylnia/ No i nie ma tylnych i przednich dętek, w obu kołach są takie same. Jak w godzinę schodzi powietrze to dziura jest na pewno. Ja miewałem takie, że zejście powietrza zajmowało i powyżej 10 godzin. Malusieńka, ale dziura była. Nawet pod wodą ciężko było ją wylukać. Aha, i po wyjęciu dętki sprawdź dokładnie wnętrze opony. Jak masz wbitego kolca, to załatasz dętkę, wsadzisz, a kolec zrobi nową dziurę, jak go nie wyciągniesz.
Gość Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 A tak ogólnie, to wymiana dętki zajęła by Ci mniej, niż napisanie tego posta. Są rzeczy którym nie warto sobie zawracać głowy, zastanawiać się i rozmyślać, tylko trzeba wymienić. Koszt znikomy, ilość pracy też, a będziesz miał spokojną głowę. Ja z lenistwa nie łatam dętek, bo rower ma być cały czas w gotowości. Jak Ci szkoda pieniędzy, to sobie kup dodatkowe dwie sztuki i łataj te zapasowe w wolnej chwili.
MikeSkywalker Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 4 godziny temu, dsf11 napisał: Z drugiej strony nowy rower i tak od razu by po kilku wyjazdach się uszkodziła. Troszkę nie rozumiem tego podejścia, nowy rower to ma jeździć teraz dwa lata bez jakichkolwiek napraw czy obsługi? To nie smartfon Coś mogło Ci się wbić w oponę, a przez to że tam ciągle jest to powietrze wolniej ucieka. To pierwsza opcja, druga jest taka że coś przebiło dętkę, jakiś cienki drucik czy coś, i powoli ucieka. Można też sprawdzić czy rdzeń zaworu jest dokręcony, bo jak jest luźny to też ucieka, tyle że potrzebujesz do tego specjalnego klucza, albo takiego kapturka z kluczem A trzecia opcja, czyli taka jak zakładasz - kiepska jakość dętek, bodajże Impac. Przerabiałem to niedawno w rowerze brata, próbowałem wąską dętkę jaką daje Unibike nadmuchać w szerszej oponie - ot w celu przymiarki, zwykle nie ma z tym żadnych problemów a ta pękła na szwie. Udało się załatać, ale i tak ponieważ opona została zmieniona na szerszą dałem inną. Zdejmij oponę, a podczas wyciągania dętki zapamiętaj jak była włożona, żeby po lokalizacji dziury w dętce (albo na słuch, albo w misce z wodą) znaleźć odpowiadający jej punkt w oponie, żeby sprawdzić czy nic się nie wbiło. Wtedy można cokolwiek powiedzieć nt. przyczyny nieszczelności.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.