Skocz do zawartości

[Dętka tylnia] Unibike Flash Słaba dętka, schodzi powietrze


dsf11

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z dętkami w rowerze Unibike Flash Eq za 2500. Kupiłem go niedawno bo 4 miesiące temu. Byłem na paru wypadach rowerowych, nawet na Ślęży, jeździłem trochę też po nierównych drogach. Zauważyłem, że z dętek stosunkowo szybko schodzi powietrze. Ale wczoraj to dopiero byłem zaskoczony. Na wypadzie 30 km od domu potrzebowałem coś załatwić i przypiąłem rower na godzinę. Po godzinie wracam a tam w tylnim kole wogóle nie ma powietrza. Może jakiś łepek majstrował przy moim rowerze i chciał żart zrobić. No ale jeśli tak to czemu jak na Orlenie dopompowałem powietrze na 3 bary to strasznie szybko zaczęło schodzić i te 30 km żeby dojechać do domu to była katorga. A prawdopodobieństwo, że mi jakiś ziomek poza spuszczeniem powietrza jeszcze chciał celowo uszkodzić dętkę jest bardzo małe. Może poprostu najechałem na coś ostrego i dętka się uszkodziła i dlatego przez godzinę całe powietrze zeszło. Nwm czy to w sumie by mogło tak nastąpić, ale z dętki ewidentnie schodzi powietrze, więc na pewno jest uszkodzona. Z drugiej strony nowy rower i tak od razu by po kilku wyjazdach się uszkodziła. Może po prostu obecnie produkują taką cieniznę do każdego modelu. Albo miałem pecha i jakiś koło chciał mi zrobić żart. Też trzeba będzie to naprawić, a niedawno miałem przegląd gwarancyjny. Myślę, że koszt tego nie jest jakiś duży. Ale z drugiej strony pewnie znowu po jakimś czasie puści ta dętka albo się jakiś delikwent znajdzie...

Zdarzyło się Wam aby ktoś Wam spuścił powietrze w tylniej oponie i uszkodził dentkę albo zawór?

Napisano

Po pierwsze primo - sprawdzić czy powietrze nie uchodzi z zaworku. Jeżeli nie to przejść do punktu drugiego.

Po drugie primo - jeżeli nie uchodzi to wrzucić dętkę do wody. Jak dziurawa to załatać.

Po trzecie primo ultimo  - zwrócić większą uwagę na pisownię 😉.

EDIT. Właśnie! Przed rozebraniem zaznaczyć położenie opony względem wentla żeby wiedzieć gdzie szukać ewentualnego ciała obcego.

  • Mod Team
Napisano

Primo ultimo najważniejsze.

https://jaksiepisze.pl/tylna-czy-tylnia/

No i nie ma tylnych i przednich dętek, w obu kołach są takie same.

Jak w godzinę schodzi powietrze to dziura jest na pewno. Ja miewałem takie, że zejście powietrza zajmowało i powyżej 10 godzin. Malusieńka, ale dziura była. Nawet pod wodą ciężko było ją wylukać.

Aha, i po wyjęciu dętki sprawdź dokładnie wnętrze opony. Jak masz wbitego kolca, to załatasz dętkę, wsadzisz, a kolec zrobi nową dziurę, jak go nie wyciągniesz.

Napisano

A tak ogólnie, to wymiana dętki zajęła by Ci mniej, niż napisanie tego posta.

Są rzeczy którym nie warto sobie zawracać głowy, zastanawiać się i rozmyślać, tylko trzeba wymienić. Koszt znikomy, ilość pracy też, a będziesz miał spokojną głowę.

Ja z lenistwa nie łatam dętek, bo rower ma być cały czas w gotowości. Jak Ci szkoda pieniędzy, to sobie kup dodatkowe dwie sztuki i łataj te zapasowe w wolnej chwili.

Napisano
4 godziny temu, dsf11 napisał:

Z drugiej strony nowy rower i tak od razu by po kilku wyjazdach się uszkodziła.

Troszkę nie rozumiem tego podejścia, nowy rower to ma jeździć teraz dwa lata bez jakichkolwiek napraw czy obsługi? To nie smartfon ;) 

Coś mogło Ci się wbić w oponę, a przez to że tam ciągle jest to powietrze wolniej ucieka. To pierwsza opcja, druga jest taka że coś przebiło dętkę, jakiś cienki drucik czy coś, i powoli ucieka. Można też sprawdzić czy rdzeń zaworu jest dokręcony, bo jak jest luźny to też ucieka, tyle że potrzebujesz do tego specjalnego klucza, albo takiego kapturka z kluczem

600px-Kaperka_wentyl_1.jpg

A trzecia opcja, czyli taka jak zakładasz - kiepska jakość dętek, bodajże Impac. Przerabiałem to niedawno w rowerze brata, próbowałem wąską dętkę jaką daje Unibike nadmuchać w szerszej oponie - ot w celu przymiarki, zwykle nie ma z tym żadnych problemów a ta pękła na szwie. Udało się załatać, ale i tak ponieważ opona została zmieniona na szerszą dałem inną. 

Zdejmij oponę, a podczas wyciągania dętki zapamiętaj jak była włożona, żeby po lokalizacji dziury w dętce (albo na słuch, albo w misce z wodą) znaleźć odpowiadający jej punkt w oponie, żeby sprawdzić czy nic się nie wbiło. Wtedy można cokolwiek powiedzieć nt. przyczyny nieszczelności. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...