Redar Napisano 14 Kwietnia 2022 Napisano 14 Kwietnia 2022 Witam. Posiadam koła dt Swiss xr331 20mm na piastach Novatec. Założyłem cienka oponę na asfalt . Czy pod dętkami konieczne są jakieś opaski lub taśma?. Kupiłem dwie sztuki opasek Schwalbe, ale po założeniu opony źle się układała i było bicie - przesuwała się po obreczy. Później zakupiłem porządną taśmę izolacyjna tessa i po napompowaniu cala się pozadzierała na boki, więc wywaliłem i mam spokój. Chce spróbować jeździć bez tylko nie wiem czy za chwilę nie będzie kapcia...
Imar Napisano 14 Kwietnia 2022 Napisano 14 Kwietnia 2022 Oczywiście że musisz mieć na obręczy opaskę. Opaskę dobierasz do szerokości wewnętrznej obręczy i profilu. Na początku pomyślałem że ten post to żart. Z mojego doświadczenia dobrze dobrana opaska nie może wpływać na bicie opony. Jedyne co mi przychodzi do głowy to znacznie za szeroka opaska która wchodzi na rant obręczy. Najlepiej żeby opaska wyglądała tak jak na zdjęciu.
MikeSkywalker Napisano 14 Kwietnia 2022 Napisano 14 Kwietnia 2022 Izolacja pod cienką oponę (w domyśle duże ciśnienie) to nie jest dobry pomysł. Stosuje się to w tanich rowerach, głównie starych góralach, jak ktoś chce oszczędzić kilka złotych na opasce - ale to słabe rozwiązanie, tak czy inaczej. Kup dobrą opaskę i tyle. Schwalbe to jedna z popularniejszych i bardzo dobrych, więc może zwyczajnie była niedobrana do obręczy. Teorii nie pamiętam, mówi bodajże o 1-2mm szerszej opasce niż szerokość wewnętrzna obręczy. Jak chcesz wyeliminować przesuwanie możesz też postawić na naklejaną, bawełnianą taśmę np. Zefal. Ale jazda bez niej to 100% kapeć, i to stosunkowo szybko.
Gość Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 Po pierwsze, to musisz mieć opaskę do wysokich ciśnień, bo można się domyślić że właśnie tak będzie przy wąskiej oponie. Po drugie, ta obręcz jest przeznaczona maksymalnie do 3.5 Bara.
Gość Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 @skom25 O a gdzie znalezc info do jakiego ciśnienia jest obręcz? Wlaśnie kupiłem R470 do drugiego kompletu kół w szosie, ale nie widze nigdzie takiego info. Gdzie to sprawdzasz?
Gość Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 Dla tamtej obręczy Google wskazało wynik, ale patrząc na tabelkę DT Swiss, to chyba to jednak jest bujda. https://pictures.dtswiss.com/uploads/WPR1400AAQXKA04431/MAN_WXD10000000866S_WEB_ZZ_001.pdf
Gość Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 Dzięki, fajne info, wnioskować można ze im szersza opona tym bardziej napiera na rawki (czy jak tam to sie nazwa)
Redar Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Napisano 15 Kwietnia 2022 @MikeSkywalkerW starych obręczach Syncrosa 622-18 miałem kiedyś opaski schwalbe 18mm. Zakładałem sporo szersza oponę Maxxis cisnienie do 3,5 bar i miałem bicie bo ta opaska nie siedziała ciasno na obręczy. Ktoś mi kiedyś doradził żeby kupić węższe opaski żeby rant opony dobrze wchodził, może tu był mój błąd. Izolacyjna i tak detka przy wyższym cisnieniu wpycha w otwory na nyple, przy mojej starej obręczy gdzie otwory na nyple były trochę głębiej może jakoś się to trzymało a przy tej dt raczej słabo. Chciałem sprobować z inna izolacyjna ale chyba dam sobie z nimi spokój..
Gość Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 Kup taśmę Tubeless, może być najtańsza Vittoria i będziesz miał spokój. Izolacyjna tylko narobi Ci śladów z kleju, a według mnie po jakimś czasie dętka może ją przetrzeć. Pozorna oszczędność.
Redar Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Napisano 15 Kwietnia 2022 @Mateusz_Brycki Na mojej obręczy od Dt są nalepki z dętka min 2,5 do 8 bar zaleznie od szerokości opony.
MikeSkywalker Napisano 15 Kwietnia 2022 Napisano 15 Kwietnia 2022 5 godzin temu, Redar napisał: Ktoś mi kiedyś doradził żeby kupić węższe opaski żeby rant opony dobrze wchodził, może tu był mój błąd. No to głupoty gadał, bo zasada jest taka jak wspomniałem - opaska minimalnie szersza od obręczy, właśnie żeby nie jeździła w te i nazad.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.