Skocz do zawartości

[do 1400 zł] Rower Crossowylub MTB


Igor92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.. Myślałem, że obejdzie się bez pisania postu i wystarczy wyszukiwarka ale czytam od kilku dni i mózg już paruje..🤔

Poszukuję roweru do bardzo rekreacyjnej jazdy (1-2 w tygodniu) - jestem średnim fanem jazdy na rowerze ale Żona naciska.. 😅

Jazdy głównie po ścieżkach rowerowych w mieście, czasami wypad za miasto asfaltem, czy jakąś leśną utwardzoną drogą.. Wiec raczej celowałbym w rower typu cross lub MTB(?)

Wiem, że budżet jest raczej minimalny jak na obecne czasy ale nie chcę wydawać 3 tysięcy na rower którym będę jeździł sporadycznie. 

Mam 176 cm i 90 kg - z tego co czytam to rama raczej 19 cali.

Z tego co na ten moment wyczytałem, powinienem celować w:

1) Riverside 500 (https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-500/_/R-p-300777)

2) KANDS STV 900 (https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-kands-stv-900-rama-19-cali-2021r-10659751853)

3) LAZARO INTEGRAL V1 MĘSKI (https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v1-męski_pid=339)

Czy polecicie coś jeszcze innego?

Z używkami nie chcę ryzykować z uwagi na brak doświadczenia na co zwracać uwagę, jaki osprzęt jest najlepszy itd.. Ostatni rower to ten z Komunii także... :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu brałbym Riverside. Masz tarczowe hamulce, jednorzędowy napęd, teoretycznie najmniejszy problem z serwisem i gwarancją. Za te pieniądze fajny i prosty rower i naprawdę uniwersalny rower. Przejeździłem na takim 3 sezony i śmiało polecam, po czasie zaczęły przeszkadzać luzy na amortyzatorze, ale to taki ich urok.

Wg ich tabelki rozmiar M jest do 177cm, ja mam 175cm, jeździłem na M i myślę, że zapasu jeszcze było kwestia długości nogi, M w szarym kolorze jest teraz w promocji za 1499zł.

edit:

Tak myślę, że jeżeli z drugiej strony nie jesteś bardzo wymagający, to fajną budżetową opcją jest też Riverside 120. Troszkę prostszy napęd i hamulce V-brake, za to fajna stalowa i mocna rama ze sztywnym widelcem, co w wielu przypadkach może być lepszym wyjściem niż te tanie amortyzatory. Gdyby brakowało komfortu, zawsze można założyć szersze opony (wg sklepu 700x45) a wtedy, żadne nierówności nie straszne.

https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-120/_/R-p-300806?mc=8405304&c=Szary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2022 o 07:43, Artur85 napisał:

Ja na Twoim miejscu brałbym Riverside. Masz tarczowe hamulce, jednorzędowy napęd,

Właśnie chciałem jeszcze podpytać o ten napęd - czy wersja z jedną "przerzutką" z przodu zamiast 3 jest .. lepsza? Czy nie lepiej mieć 3 przełożenia z przodu dla lepszej regulacji podczas jazdy?

Cytat

Pogadaj ze sprzedającym żeby ci do kandsa stv 700 założył za (niewielką) dopłatą tylne koło z stv 900

Podpowiedziałbyś jakąś konkretną stronę gdzie takie "modyfikacje" można wykonać? Jak się nie uda to mimo wszystko brać STV 900?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Igor92

Co do napędu jednorzędowego. Można podejść do tego z różnych stron. Zakres przełożeń 3x7 jest większy, szczególnie jeżeli chodzi o twarde przełożenia (pojedziesz szybciej), z drugiej strony jeżeli chodzi o miękkie przełożenia to w Riverside i Kands jest stosunek 1:1, więc pod górkę czy z bagażem powinno być to samo. Przy napędzie 1x9 są też większe dziury pomiędzy przełożeniami,  co jest oczywiste, ale czy w rekreacyjnej jeździe przeszkadza? Od strony technicznej oczywistym jest że mieć 21 przełożeń jest lepsze niż mieć ich 9. 

Wg mnie (to wszystkie subiektywne odczucia, aczkolwiek poparte praktyką) różnice zaczynają się po praktycznej stronie. Te 9 przełożeń w dalszym ciągu wystarcza w zupełności do rekreacyjnej jazdy, moim zdaniem prędzej braknie kondycji i silnej nogi niż przełożeń.

Mając jedną zębatkę z przodu, rower wygląda ładniej, jest mniej linek, mniej manetek na kierownicy. Całość napędu jest lżejsza, prostsza w regulacji, eksploatacji, czyszczeniu. Sama obsługa jest prostsza.

Przejeździłem na Riverside 500 3 sezony (rekreacyjnie, więc około 2000 km) i ani razu nie brakowało mi przełożeń. Teraz innego napędu już nie chcę, w moich obecnych obu rowerach też mam napęd jednorzędowy, tylko już 1x10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Igor92 napisał:

Podpowiedziałbyś jakąś konkretną stronę gdzie takie "modyfikacje" można wykonać? Jak się nie uda to mimo wszystko brać STV 900?

Bądź poważny - to nie są dziesiątki adresów, gdzie sprzedający ma obie wersje kandsa o których mowa...  :)  No i ja nie pisałem że można - ale nic nie kosztuje spytać.

I zwróć też uwagę na fakt, że możesz trafić na stv 900 z wolnobiegiem,  takiego unikaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Artur85 napisał:

moim zdaniem prędzej braknie kondycji i silnej nogi niż przełożeń.

Brak kondycji to na pewno będzie, przynajmniej na samym początku .. 😅 Ale dzięki za cenne informacje - wcześniej raczej uważałem to za znacznie większą "wadę" niż teraz po Twoim komentarzu.

Ostatnie pytanie Panowie - żaden z was nie skomentował nawet modelu LAZARO INTEGRAL V1 MĘSKI - aż taka lipa z niego jest, że nie warto nawet gadać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...