Semtex Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Cześć pacjent to koło przednie x1900 Spline 15 x110, objawy to luzy na sztywnej osi, mogę sobie "gibać" kołem na lewo prawo, po zdjęciu kapsli czuć i widać luz pomiędzy osią a bieżnią, odnoszę wrażenie, że sama bieżnia też ma luz, problem występuje na dwóch różnych osiach, jednej oryginalnej z Reby i drugiej stealth z chin, na osiach nie widać "wyrobienia". Wychodzi, że muszę wymienić te łożyska, oryginalne z DT Swiss kosztują około 12,5€ za sztukę, mieszkam w DE, brać oryginały czy szukać zamiennika, jak tak to co byście polecili, podaję link z łożyskiem DT Swiss, to chyba właściwe? Pozdrawiam! https://r2-bike.com/DT-SWISS-Kugellager-6902-fuer-180-HR-Nabe-240s-HR-Nabe-350-HR-Nabe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Poszukaj skośnych z kulkami dobrej klasy (ABEC 7 albo 9). Po angielsku to było "angular contact bearing" czy jakoś tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 13 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Jesteś pewien, że potrzebuję do piasty łożysk o tak wysokiej precyzji wykonania? Z tego co widzę w Google to byłaby najwyższa klasa, ale wytrzymałość mniejsza niż w klasie ABEC 3, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale obstawiam, że łożyska z najwyższą klasą będą dosyć drogie Ja się bardziej waham czy brać te DT Swiss, czy stalowy odpowiednik Enduro, mógłbym kupić tę wersję piątą z kulkami nierdzewnymi. https://www.bike-components.de/de/Enduro-Bearings/Rillenkugellager-6902-15-mm-x-28-mm-x-7-mm-p57556/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Tu chodzi o tolerancję wykonania i lepsze spasowanie kulki z bieżnią. To i tak jest dobrze uszczelnione, a śmierć łożyska to zazwyczaj nie brud, a powiększający się luz... No i amortyzacja w rowerze też swoje robi. Zawsze możesz wybrać coś po środku. ABEC-5, albo jak wspomniałeś 3, bo pewnie będzie taniej. Aby tylko były skośne. To robi różnicę (np. przy przeciążeniach koła w boki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Kup proste łożyska poprzeczne, nierdzwne, dobrej marki 6902 (Ezo po ~50zł/szt. albo wcale IMHO nie gorsze CODEX po ~15zł/szt). Śmierć łożysk w DT przednich (370 i 350) powoduje woda. Piasta konstrukcyjnie zwalona - woda leci do środka korpusu po osi TA. A łożyska nie są uszczelniane kontaktowo. Łożyska skośne w tej konstrukcji nie będą działać poprawnie. Nie ma regulacji luzu osiowego. BTW w tych piastach oś tylko jest zamykaczekm i trzyma elementy w... osi. Cala siła przenoszona jest na widelec przez kolejno - end capy, bieżnie wewnętrzne łozysk i tulejkę między nimi. Sama oś bedzie miala luz w bieżni bo de facto osią nie jest). W piastach 240 (i wszystkich tylnych)₩ są zastosowane inne łożyska i tam w łozyskach osadzana jest oś właściwa w której dopiero umieszczna jsst oś (zamykacz) TA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 13 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 @Dokumosa Dzięki za tipa. Zdecydowałem, że w moim przypadku łącząc wszystkie za i przeciw te Enduro nierdzewki zrobią robotę, kupione i zobaczymy jak będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Szkoda każdej zlotówki ponad nierdzewne Ezo. Enduro tylko daje napis. HGW gdzie łożyska są robione. Hak sami piszą na stronie... Additional manufacturing facilities in Gilroy, Singapore, Taiwan, and a joint venture in China provide everything from economical ABEC 3 bearings to high performance XD15 ceramic solutions. Enduro bearings are fitted annually onto millions of bikes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 13 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 @Dokumosa Te EZO nie są jakoś łatwo dostępne w DE, pokopałem chwilę w Google i w moim przypadku wiązało się to z pewnymi komplikacjami. Stąd ostateczna decyzja. za Enduro zapłaciłem 10,5 € za sztukę, nie ma tragedii. Wiadomo, marka i tak dalej robi swoje w cenie, ale już nie chcę czekać nie wiadomo jak długo, bo kurde latanie z tym luzem mnie jakoś stresuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 EZO można trafić podrabiane. Enduro dystrybucja głównie na USA, ale produkcja znając życie jak ze wszystkim - w Azji. PS. @Dokumosa Nie zauważyłem, że edytowałeś. Czyli Azja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Tak patrzę, że tam teraz wszystko stanęło. Singapur może lepiej, ale Szanghaj i inne chińskie miasta trochę straszą... https://www.itemfix.com/v?t=lmf9l8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Jeszcze nie zdążyli naprawić przerwanych lańcuchów dostaw a już znowu zamykają w Cn całe dystrykty. Co do podrabianych Ezo - fakt, że można trefne trafić. Ja do samochodu kupuję w embia lub albeco i są ok. Do roweru jak wspomniałem z nawiązką wystarczające są kilkukrotnie tańsze, nierdzewne codexy. Dwa konplety kół dt u mnie na nich drugi sezon zaczyna. Bez żadnych zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 U mnie w ramie jedno z CODEXów padło po trzech wypadach, ale to mogła być moja wina, bo akurat w tym gnieździe czułem lekki opór przy montażu. Reszta kręci się elegancko już pół sezonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Weźcie Wy mnie wytłumaczcie co tam się musiało zadziać w środku piasty, że koło luzem lata na boki. Jeszcze pytanie ile tego luzu jest, opona o 1mm się rusza czy o 1cm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Jak się rozpadnie koszyk trzymający kulki w jednym łożysku to może grubo latać na boki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Wewnętrzny pierścień jak dupnie to efekt jest podobny. Jak przegub w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 14 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 2 godziny temu, cervandes napisał: ... opona o 1mm się rusza czy o 1cm? Powiedziałbym, że na około 2mm, ale to bardzo wyczuwalny luz jest gdy koło jest w powietrzu, samego mnie to zastanawia jak do tego doszło. U żony siedzi trochę starsza rewizja X1900 z QR i tam jest sztywno bez najmniejszego luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Jak się coś rozpadnie, to koło nie powinno się kręcić, albo trzeszczeć itp. Tu tylko luz... Jestem bardzo ciekawy wniosków z autopsji. Nie zapomnij, proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Cytat Jak się coś rozpadnie, to koło nie powinno się kręcić, albo trzeszczeć itp. Tu tylko luz... @cervandes Nie do końca tak jest. W samochodzie, łożysko (np. piasty, ale nie tylko) też najpierw ostrzega hucząc, tarabaniąc itp, a dopiero potem staje całkiem blokując koło... Potem opcje są tylko trzy: duży fuks czyli rów, drzewo albo czołówka. 😕 Wszystko sprowadza się do jednego - zaniedbania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 14 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 @cervandes zaczynam się obawiać, że wymienię te nieszczęsne łożyska a te koło dalej się będzie gibać na boki... Jedyne co to otrzymam nowe doświadczenie warsztatowe, bo jeszcze nie wybijałem/nabijałem łożysk w piaście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Kiedyś się naciąłem na taki oto filmik z hałupniczą metodą: Dodam tylko, że do montażu nowych lepiej użyć praski z dopasowaną ośką. Może być "home-made", aby tylko pod dobry wymiar. Na filmie jednak ten element to zwykłe druciarstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Ważna zasada - nie bić/prasować przez wewnętrzną bieżnię. Zwykle wybicie starych to 75% sukcesu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 14 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Oryginalny manual DT Swiss mówi o nabijaniu Mam praskę do PF, myślę że przy lekkiej przeróbce dam radę albo je wprasować, ewentualnie nabić bez strat. https://pictures.dtswiss.com/uploads/WXD10000000897S/MAN_WXD10000000896S_WEB_EN_001.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Jakbyś poległ przy przeróbce, to pisz PW z dokładnymi wymiarami. Wytoczę Ci pryzmy i puszczę po cenie paczkomatu. EDIT: Heh... no tak, zapominałem... Niemcy. Coś wymyślimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 14 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 @Brombosz Spoko, dzięki, ale to jednak odpada bo w DE siedzę Z tego co widziałem to nasadki od grzechotki się nadadzą jako część praski/nabijaka, pasują dokładnie na zewnętrzną bieżnię, w połączeniu z szeroką podkładką powinno iść bezboleśnie, dlatego aż tak bardzo się nie martwię o wykonanie. Mam przy tym dostęp do warsztatu w robocie, imadła itd, czyli nie ma tragedii, wybijaki też mam pod ręką. Generalnie zawodowo muszę "grzebać" przy autach, nie jako mechanik, tylko lakiernik ostatnio, ale w mojej robocie wiąże się to z znacznie szerszym grzebaniem niż się wydaje, to nie jest tak, że całkowicie nie wiem co robię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2022 Bez problemu się nabija w dt. Sam pomimo ze mam kilka prasek lubię nabijąć młotkiem (nylonowy, 400g, przez nasadki klucza wlasnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.