Skocz do zawartości

[+/- 4000 - 4800] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich bardzo serdecznie :)

Proszę o pomoc przy wyborze roweru.

Generalnie na rowerze nie jeździłem kilka ładnych lat, wcześniej były to najzwyklejsze rowery miejskie i trasy max 30 km.
Chciałbym wrócić do większej aktywności fizycznej i popracować nad kondycją. Tereny po których chce się poruszać to 100% procent drogi asfaltowe lecz nie zawsze najlepszej jakości.
Myślę, że typowa szosówka to raczej nie jest wybór dla mnie ze względu na:
1. zbyt uciążliwą pozycję

2. moją wagę obecnie ok 130 kg, którą zbijam

3. stan dróg w okolicy, które odcinkami są w nienajlepszym stanie.

Mój wzrost to 185 cm. 

Proszę o radę co do typu/modelu roweru uwzględniając wytrzymałość konstrukcji i wymagania.

Pozycje, na które zwróciłem uwagę to:

1. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-marin-nicasio-2021

2. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-marin-gestalt-2022

3. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-kross-esker-1-0-2022

4. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-2022

5. https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-triban-gravel-120/_/R-p-312397?mc=8575940&c=Zielony

6. https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-romet-aspre-1-2022-shimano-claris/_/R-p-X8762970?mc=8762970

8. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-marin-nicasio-plus-2022

9. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-mongoose-guide-sport-2021-1

10. https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-meski-triban-grvl-520-1x11-sram-apex-1/_/R-p-313016?mc=8587698

11. https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-520-subcompact/_/R-p-313015?mc=8587697

12. https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-rc520-gravel-105/_/R-p-337677?mc=8733355

 

Wiem, że rozstrzał cenowy jest spory, jestem w stanie trochę dołożyć powiedzmy do max 5000 jeżeli będzie to naprawdę warte jeżeli chodzi o początek przygody amatora.
Jestem otwarty na wszelkie sugestie i pozdrawiam :)

 

Napisano
Cytat

Myślę, że typowa szosówka to raczej nie jest wybór dla mnie ze względu na:

1. zbyt uciążliwą pozycję

Typ roweru gravel vs szosa nie definiuje pozycji jaką będziesz miał podczas jazdy. 

 

Osobiście szukałbym używki. Przy tej masie przydadzą ci się porządne koła + dobre hamulce (hydraulika) a tego nie dostaniesz w nowym rowerze za taką kasę. Możesz też pomyśleć o szosie, która będzie miała możliwość montażu trochę szerszych opon pokroju np 32c

Napisano

Z wymienionych rowerów, zwrócił bym uwagę na nicasio+. Rower powinien sobie poradzic z twoją wagą,  a uniwersalność roweru pozwoli na trzymanie się dróg pobocznych, gruntowych, z dala od ruchu samochodowego.

Typowej szosówki nie polecam, jest wątpliwe abyś ją optymalnie wykorzystał, bardziej uniwersalny gravel będzie lepszym wyborem. 

Napisano

Dziękuje za szybkie odpowiedzi, zdaję sobie sprawę, że nie jestem w stanie wykorzystać potencjału typowej szosówki najbardziej obawiam się właśnie o wytrzymałość ramy oraz kół, gdyż waga jest spora, już pomijam kwestie gwarancyjne. Z tego co widziałem jest grono osób, które z powodzeniem używały tego typu rowerów z podobną wagą.

Moją uwagę najbardziej przykuł triban 520, kross esker 2 oraz romet aspre 1, jednakże to głównie aspekty wizualne, które nie mają większego znaczenia oraz kojarzenie marki. Chętnie posłucham opinii innych osób na temat przedstawionych modeli bądź też innych propozycji w podobnym budżecie.

Wezmę pod uwagę także propozycje rowerów używanych.

Napisano

A co to w ogóle jest "typowa szosówka"? I wybij sobie z głowy, że gravel jest w jakimkolwiek elemencie mocniejszy niż inny typ roweru. 

Kupujesz sobie np. https://www.olx.pl/d/oferta/cube-attain-sl-shimano-105-carbon-sztywne-osie-hydraulicznie-hamulce-CID767-IDOsAqF.html

Zakładasz 32c i śmigasz bez żadnych problemów ciesząc się 2 kg lżejszym rowerem niż jakieś aspre na najtańszym możliwym osprzęcie. I nie bój się, rama to się pod tobą żadna nie złamie. Największym problemem będą koła i to w każdym rowerze (bo tak ogólnie to są elementem na którym producenci oszczędzają) więc musisz brać pod uwagę ewentualne ogarniecie czegoś lepszego - o ile szybko nie zejdziesz z wagi a przy takich parametrach 5kg miesięcznie to można na luzaku spaść 

 

Napisano

Z tym, że nie wykorzystam potencjału typowej szosówki odnosząc się do posta @clavdivs chodziło mi o rozwijanie prędkości a nie o wytrzymałość ramy. Bardziej w kontekście szosówki chodziło mi o opony, ich wytrzymałość i podatność na uszkodzenia zarówno typowo szosowej opony jak i ochrony kół. Myślałem o tym, że w kontekście mojej wagi i odcinków, gdzie asfalt jest nienajlepszej jakości gravelowa opona minimalizuje ryzyko takich uszkodzeń. Z tego co czytałem nie do każdej szosówki włożę odpowiednio dużą oponę aczkolwiek jestem totalnym laikiem i moja wiedza w tym temacie jest mizerna, stąd ten temat.

Napisano
Cytat

Z tego co czytałem nie do każdej szosówki włożę odpowiednio dużą oponę....

Bo nie istnieje coś takiego jak "typowa szosówka" co ci próbuję uświadomić

Zresztą dostałeś wyżej przykład roweru, który jest szosą a trochę szerszą oponę przyjmie, powiedzmy te 32c i jest świetną opcją do potrzeb jakie tutaj przedstawiasz. Nie ma sensu pakować się w gravela, którego nie potrzebujesz a za niego przepłacisz w imię możliwości pomieszczenia opon jak z mtb, które tak samo nie są potrzebne na asfalt (a te ~32 ci wystarczy nawet jak nie schudniesz)

 

Napisano

Przy takiej wadze to koła będą ostro dostawać wciry i raczej obojętnie jaki rower wybierzesz, to trzeba mieć na uwadze że koła będą do zmiany na jakieś pancerniaki.

A szczerze to nie wiem czy takie koła istnieją na rower typu baranek. Może lepiej trochę poćwiczyć i zrzucić, albo jakimś MTB czy Trekkingiem się zainteresować. 

 

 

Napisano

Dziękuje za poświęcony czas i podzielenie się wiedzą, na pewno skorzystam z rad. Proszę o nie zamykanie tematu, bo chętnie przeczytam jeszcze jakieś wypowiedzi. 

Napisano

Ja uważam odwrotnie, przy twoich gabarytach to będzie udawanie jazdy na szosie.

Im większy balon w oponie tym łatwiej będą miały twoje koła. Dlatego rzuciłem głos na Nicasio+. Rower bardzo uniwersalny. Mieści się w twoim budżecie i bez zmian dać radę pod twoją wagą. 

Jak będziesz kupował używkę, musisz uwzględnić serwis i związane z tym koszty. Regulacja przerzutek, wymiana owijki, wymiana klocków itp.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...