Skocz do zawartości

[wybór opon] Jak wybrać opony do roweru?


Bartku

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Zamierzam kupić nowe opony firmy Maxxis, ale jest ich tyle ze nie wiem które wybrać.

Jak dobrać opony do roweru?

Co znaczą wszystkie oznaczenia i skróty jak DHF, DHR itp?

 

Napisano

DHF  - front - na przód. DHR - Rear - na tył. Poczytaj ich stronę (angielską). Wiele jest tam wyjaśnione - przy każdej oponie piszą do czego stworzona  - ważne do jakiej jazdy szukasz - DHR i DHF to Miniony - na trail i enduro. Ważne, że nawet w tym samym modelu są wersje o różnych mieszankach (przyczepność albo trwałość) oraz oplotach (lekkość albo wytrzymałość) i stąd różne ceny. Ja mam DHF przód i Aggressora tył. Dobry zestaw na trail w miarę suchych warunkach.

Napisano

Maxxis ma moim zdaniem generalnie mało przejrzyste portfolio opon – masa różnych opon potencjalnie do bardzo podobnych zastosowań. Dodatkowo nie ma się co sugerować że opona ma „Rear” czy „Front” w nazwie, bo jest masa osób, które np. jeżdżą na DHR z przodu.

Więc jak szukasz odpowiednich opon to najlepiej napisz jak i w jakim terenie jeździsz a wtedy na pewno ktoś się podzieli swoim doświadczeniem.

Napisano
11 godzin temu, Bartku napisał:

Jak dobrać opony do roweru?

Do roweru, czyli do obręczy dobierasz żeby pasowało. A jaka to opona to już pasujesz do potrzeb i stylu jazdy.

Napisano

W Maxxis są jeszcze takie pułapki, że niektóre opony są dedykowane do szerokich obręczy albo występują mocno różne opony (od Trail do DH) pod tą samą nazwą, ale z różnymi wersjami oplotu i mieszanki. NP DHR w tym samym rozmiarze ma wersje różniące się masą o ponad 300g. Ale jak się wczytać w stronę, to można dojść.

Napisano
1 godzinę temu, Wojcio napisał:

W Maxxis są jeszcze takie pułapki, że niektóre opony są dedykowane do szerokich obręczy albo występują mocno różne opony (od Trail do DH) pod tą samą nazwą, ale z różnymi wersjami oplotu i mieszanki. NP DHR w tym samym rozmiarze ma wersje różniące się masą o ponad 300g. Ale jak się wczytać w stronę, to można dojść.

Obecnie owe pułapki pojawiają się już też np. w Conti z tym, że samo onaczenie o tym nie mówi. Np. CrossKing o szerokośći 2,3" występuje tyko w wersji B+ czyli dedykowana do szerokich wewnętrznie obręczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...