Bartku Napisano 3 Kwietnia 2022 Napisano 3 Kwietnia 2022 Cześć, Zamierzam kupić nowe opony firmy Maxxis, ale jest ich tyle ze nie wiem które wybrać. Jak dobrać opony do roweru? Co znaczą wszystkie oznaczenia i skróty jak DHF, DHR itp?
Wojcio Napisano 3 Kwietnia 2022 Napisano 3 Kwietnia 2022 DHF - front - na przód. DHR - Rear - na tył. Poczytaj ich stronę (angielską). Wiele jest tam wyjaśnione - przy każdej oponie piszą do czego stworzona - ważne do jakiej jazdy szukasz - DHR i DHF to Miniony - na trail i enduro. Ważne, że nawet w tym samym modelu są wersje o różnych mieszankach (przyczepność albo trwałość) oraz oplotach (lekkość albo wytrzymałość) i stąd różne ceny. Ja mam DHF przód i Aggressora tył. Dobry zestaw na trail w miarę suchych warunkach.
KrzysiekCH Napisano 4 Kwietnia 2022 Napisano 4 Kwietnia 2022 Maxxis ma moim zdaniem generalnie mało przejrzyste portfolio opon – masa różnych opon potencjalnie do bardzo podobnych zastosowań. Dodatkowo nie ma się co sugerować że opona ma „Rear” czy „Front” w nazwie, bo jest masa osób, które np. jeżdżą na DHR z przodu. Więc jak szukasz odpowiednich opon to najlepiej napisz jak i w jakim terenie jeździsz a wtedy na pewno ktoś się podzieli swoim doświadczeniem.
Pietern Napisano 4 Kwietnia 2022 Napisano 4 Kwietnia 2022 11 godzin temu, Bartku napisał: Jak dobrać opony do roweru? Do roweru, czyli do obręczy dobierasz żeby pasowało. A jaka to opona to już pasujesz do potrzeb i stylu jazdy.
Wojcio Napisano 4 Kwietnia 2022 Napisano 4 Kwietnia 2022 W Maxxis są jeszcze takie pułapki, że niektóre opony są dedykowane do szerokich obręczy albo występują mocno różne opony (od Trail do DH) pod tą samą nazwą, ale z różnymi wersjami oplotu i mieszanki. NP DHR w tym samym rozmiarze ma wersje różniące się masą o ponad 300g. Ale jak się wczytać w stronę, to można dojść.
graveloiksctrailowka Napisano 4 Kwietnia 2022 Napisano 4 Kwietnia 2022 Lepiej napisz w jakich warunkach jeździsz.
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2022 Napisano 4 Kwietnia 2022 1 godzinę temu, Wojcio napisał: W Maxxis są jeszcze takie pułapki, że niektóre opony są dedykowane do szerokich obręczy albo występują mocno różne opony (od Trail do DH) pod tą samą nazwą, ale z różnymi wersjami oplotu i mieszanki. NP DHR w tym samym rozmiarze ma wersje różniące się masą o ponad 300g. Ale jak się wczytać w stronę, to można dojść. Obecnie owe pułapki pojawiają się już też np. w Conti z tym, że samo onaczenie o tym nie mówi. Np. CrossKing o szerokośći 2,3" występuje tyko w wersji B+ czyli dedykowana do szerokich wewnętrznie obręczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.