Skocz do zawartości

[Koła] Wymiana opon 26x1,95 na 26x2+


MultiPhantom

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

Mam pytanie, a może i dwa na temat wymiany opon na szersze, względem tych, co są zamontowane wraz z kupnem.

Czy jest możliwość wymiany 26.1.95 na szersze, chociażby 2.0, bądź 2.1 (bez wymiany dętki oraz obręczy)? Generalnie te oryginalne mają wytłoczone, że dopuszczalne ciśnienie max jest na poziomie 250 KPa/2,5Bar i zastanawiam się nad wymianą, ponieważ mam 170cm i przy okazji trochę mam tu i ówdzie, a czytając, to można dojść do wniosku, że ciśnienie powinno być większe (rower MTB).

Drugim pytanie to:

Czy jest specjalne kryterium do opon i ewentualnie dętek, co do wagi? Ważę niecałe 100kg (waga zbijana ze 115..) i nie chciałbym zaliczyć drzewa wpadająć w jakąś mniejszą nierówność.

Dziękuję za odpowiedzi i jeżeli temat został źle nazwany (nie mogę fachowo się wyrazić), to z automatu poprawię i zapamiętam na przyszłość.

Pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Opony możesz zmienić bez wymiany innych części na szersze, oczywiście w granicach rozsądku, bo szeroka opona na wąskiej obręczy będzie się źle układała.

Jeśli przekroczysz zalecane ciśnienie nieznacznie to nic się nie stanie.

  • Mod Team
Napisano

Co to za opony ?  Pytam, bo byłoby to dość nietypowe - przy niedużej szerokości, zazwyczaj maksymalne dopuszczalne ciśnienie jest mniej więcej o połowę wyższe...

Co do pompowania, to akurat w MTB zalecane są niskie ciśnienia - w celu zwiększenia przyczepności w terenie.  Grunt, to żeby za często nie dobijać opony do obręczy np. na korzeniach, i nie powinna się ona podwijać w zakrętach, a także wywoływać efektu bujania przy przyspieszaniu/mocniejszym pedałowaniu.  Przy wyższym ciśnieniu ryzyko dobić maleje, ale jednocześnie pogarsza się przyczepność w terenie...   Dobrze jest to wypośrodkować.

Napisano

Witam. Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi, aktualnie jestem na etapie szukania innych opon.

Co do tych co mam, to podsyłam zdjęcia, a generalnie, to były fabrycznie założone, a sam rower (Kenite Promo) , był zakupiony rok temu przed rehabilitacją i tak sobie stał, aż do dziś.

Jeżeli to możliwe, to chciałbym prosić o jakieś propozycje, tyczące się opon na moje wymiary.

Oczywiście sam robię research, aczkolwiek powiedzmy sobie szczerze... Od małego zamiłowanie do długich tras miałem, a każdy rower, to albo składak, albo jakiś z drugiej ręki brałem. Teraz zakupiłem pierwszego chińczyka (nie patrząc na najważniejsze parametry [bije się w serce]), lecz mleko rozlane i liczę, że coś się wskóra jeszcze.

Dziękuję za wcześniejsze jak i przyszłe odpowiedzi. Pozdrawiam.

IMG_20220403_134014_Easy-Resize.com.jpg

IMG_20220403_134039_Easy-Resize.com.jpg

Napisano

Te opony mają jakąś markę?

Jesteś w stanie zmierzyć szerokość (suwmiarką lub chociaż linijką)?

Przypuszczam, że fabrycznie założyli jakieś najgorsze badziewie, tzw. "kartoflaki". Takie opony przy deklarowanej szerokości 1,95" często mają realnie tylko 42-45 mm i ważą 800-1000 g sztuka.

Co byś nie założył, będzie lepsze. 

Pod wagę 100 kg polecam szerokość 2,2-2,4 cala. Z takich pewniaków to Continental Race King (w wersjach od drutówki, poprzez zwijaną Performance aż po Race Sport). XKing też jest ok. Może być też coś ze Schwalbe lub Vittorii.

 https://allegro.pl/oferta/continental-race-king-opona-mtb-26-x-2-2-drutowa-11995986866

http://e-bmx.pl/opis/9249879/opona-continental-x-king-kevlar-26-x-22-55-559.html

https://allegro.pl/oferta/opona-vittoria-peyote-26x2-25-kevlar-xc-11576118731

https://allegro.pl/oferta/schwalbe-rocket-ron-26x2-25-e-25-opona-mtb-xc-tlr-11650920771

 

Napisano

Witam.

Opony oprócz tych danych, nie posiadają nic, co mogłoby wskazywać na jakąkolwiek markę.

Sprawdziłem miarą (suwmiarkę w firmie w warsztacie na złość mam) i wzkazuje na niecałe 60mm.

Co do ofert, to zaraz zabieram się za sprawdzanie i dziękuję za poświęcony czas. Dodam od siebie, że zawsze starałem się samemu dochodzić do faktów, lecz jak Żona zasugerowała " masz fora, więc zapytaj bardziej obytych ludzi", to nie zamierzałem się wykłócać, a i zostanę tutaj na dłużej, bo przyjemnie się czyta. Pozdrawiam.

Ps. Czy szerokość opony do 2,4 nie będzie kolidować z obręczą, to znaczy źle się układać jak w pierwszym poście napisał Bogus92?

  • Mod Team
Napisano

Jeśli nie poruszasz się głównie w terenie to opony 2.4 bym odpuścił, pomijając czy będą współgrały z obręczą. Maksimum 2.2-2.25.

Dobre i niezbyt drogie opony to np. wspomniane Conti Race King. Są też w miarę uniwersalne.

Napisano

Te 60 mm to chyba mocno przybliżone. Obawiam się, że pomiar suwmiarką dałby dużo mniejszą wartość, zwłaszcza mierzone po balonie. 

Spójrz na poniższe zdjęcia:

DSCF3959.thumb.JPG.add83139fcacac29d14599a659ed5e22.JPGDSCF3964.thumb.JPG.49b8a61d2613210db84cc8dd7186d2be.JPGDSCF3966.thumb.JPG.b034688fd3c65ba3e9bb0d7c3ced3ecb.JPGDSCF3967.thumb.JPG.e9d792a89ef6b8c26a8c7f7e281259f5.JPGDSCF3969.thumb.JPG.25aec3650b48e4415c7de69287b4436e.JPG

Ta węższa opona nosi nazwę Bikeland (?) i ma oznaczenie 26x1.95. Ta szersza to Vredestein Black Panther 26x2.35. Jest lżejsza od tej wąskiej o 150 g (dasz wiarę?). Z boku widać różnicę wysokości profilu. To wręcz zupełnie inny rozmiar koła. Różnica w przyczepności, komforcie i odporności na dobicie jest ogromna.

I to pomimo faktu, że ten Vredestein jest założony na wąską obręcz Accent Trackliner o wewnętrznej szerokości 17 mm. Szeroka opona na szerokiej obręczy lepiej się układa i pokazuje jeszcze więcej swoich zalet, ale na wąskiej też nie ma jakichś problemów. Nic mi się nie podwija, nie spada z obręczy nawet na niskim ciśnieniu. 

Moim zdaniem koło 26 cali ma sens, zwłaszcza w terenie, tylko z szerokimi oponami. A i na asfalcie dobrej klasy opona potrafi się pięknie toczyć nawet gdy wydaje się oponą od traktora. Ja dzisiaj zrobiłem tym góralem po asfalcie 30 km z przyjemnością i naprawdę tylko niewiele wolniej niż np. rowerem crossowym.

 

  • Mod Team
Napisano

Nie rozpędzałbym się aż tak z tą szerokoscią...
Pierwsze od czego bym zaczął, to ustalenie szerokości obręczy, oraz ilości miejsca w ramie i widelcu, a potem dopiero decydował - tak, żeby to miało ręce i nogi, a nie na hura...

Ja mam odmienne doświadczenia niż kolega, i u mnie opona 2.2" (właśnie BP XTrac na obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm) potrafiła bujnąć rowerem przy ostrzejszym skręcie, a nawet złapać liście na niskim ciśnieniu (miałem ją z tyłu, a z przodu Xtreme - może nawet ona te liście złapała)...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...