Tomekkz Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 Cześć, właśnie robiłem samodzielnie serwis dampera rs Monarch xx i mam problem z blokada hydrauliczną. Serwis ograniczył się do rozebrania go, nasmarowania oringów, wymiany oleju i ponownego złożenia wiec szybka sprawa. Po złożeniu napotkałem problem całkowitego zablokowania skoku. Powiem szczerze że nie zaglądałem do mechanizmu blokady bo nie miałem ja to czasu. Może jest ktoś kto to robił i jest mi w stanie dać jakieś wskazówki przed drugim podejściem? Teraz zamierzam rozebrać część z mechanizmem hydraulicznym i tam coś pokombinować. Pozdrawiam Dodam że: 1. poprzednio serwis amortyzatorów zrobił taki patent że blokada była otwarta. 2. Robiłem wcześniej rs Monarch rt z blokada i nie było takiego problemu. 3. Sprawdzałem tłumik olejowy "na sucho" na shafcie, żeby dowiedzieć się czy rebou d działa i było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 1 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2022 Tu masz instrukcję serwisową (sprawdź tylko dokładnie, czy to na pewno ten model): https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/rear-suspension/2016-monarch-rl-rt-xx-service-manual-.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkz Napisano 1 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2022 Akurat to złożenie jest zbyt proste. Oficjalna instrukcja nic nie mówi o odblokowaniu obiegu bez manetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2022 W układzie manetki jest olej? Bo jeśli go odłączałeś od dampera trzeba przelać całość. Bez tego nie będzie działał poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkz Napisano 2 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2022 Wogóle nie mam manetki, chciałem zablokować mechanizm hydrauliczny by działał bez niej. Zresztą napisałem w punktach wyżej że serwis amortyzatorów zrobił to tak, że działało to bez lockout'u jeździłem na tym damperze bez manetki cały rok aż postanowiłem wymienić oleje. Damper złożony identycznie jak wcześniej z tym że teraz się zablokował. Najwięcej mówi ten film który pokazuje jak to działa. Gdy lockout jest wciśnięty to damper można uginać. Odwrotnie gdy jest otwarty. Amortyzator rozebrałem i złożyłem już 3x. Raz w miejsce pod tym metalowym elementem wsadziłem pina który blokował chowanie się tej części. Drugim razem wsadziłem dość twardą sprężynkę która również wypychała metalowy element. Ani jedna ani druga opcja nie działa. Jak będę go znowu rozbierał to wstawie zdjęcia jak to w środku wygląda bo to ciekawe rozwiązanie. Podsumowując, moje przypuszczenia są takie że jest to kwestia ułożenia podkładek w tłoczku na shafcie bo wygląda to tak jakby mocno hamowało przepływ oleju. Mam nadzieje na więcej odpowiedzi bo temat jest ciekawy i na żadnym forum taki temat nie był poruszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2022 Ale co tu więcej dodawać. Mechanizm sam w sobie jest banalnie prosty i jeśli ktoś z nim kombinował to tam trzeba szukać przyczyn. Rozebranie sprowadza się do odkręcenia śrubki/śrubek ew. wyjęcia zawleczek, sprężynek czy tego co występuje w zależności od modelu. W zestawie pokazanym na filmie dodatkowo trzeba podważyć i wyciągnąć pierścień (snap ring) i to jedyna "trudność", bo niektórzy mają z tym problem. W sieci masz dokładne rysunki techniczne rozebranego elementu blokującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2022 (edytowane) PS Shimy teżmogą być ułożone źle jak piszesz, ale wystarczy porównać to z oficjalnym rys. technicznym. Edytowane 2 Kwietnia 2022 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkz Napisano 2 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2022 Przecież rysunek zbliżeniowy w manualu nie pokazuje dokładnej kolejności podkładek w tłoczku.. Pytanie jak to w samym damperze zrobić bo mechanizm blokady jest prosty i zablokowałem go na patencie. To nic nie dało niestety. Masz jakiś pomysł jak to zablokować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2022 (edytowane) Układ shimów jest pokazany na rys. technicznym - te są w katalogach SRAM na dany rok innych niż manuale. Oczywiście nie wszystkie, bo niektóre fabrycznie tuningowane dampery pod konkretną ramę mogą nie być w nich ujęte. Wpisz sobie (nazwa amortyzatora, rok produkcji + ew. dodatkowe oznaczenie) shim stack w Google i być może pojawi się to czego szukasz. Jeśli nie, trzeba przejrzeć wspomniane katalogi. Też są dostępne on-line na konkretny rok. Więcej na odległość nie ma sensu pomóc nie widząc z czym ma się do czynienia. Edytowane 3 Kwietnia 2022 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkz Napisano 11 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2022 Dzięki, faktycznie są rysunki zlozeniowe shim stacków. Wracając do tematu to chodzi cały czas o odblokowanie obiegu lockoutu hydraulicznego. Damper ma spowolniony przepływ oleju na tyle że przy minimalnym ciśnieniu jest bardzo twardy. Chyba prościej się nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woocashewski Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Udało się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.