Wafel69 Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Witam Mam taki problem Jak wyjmę koło przednie to przy ponownym włożeniu mam duże problemy w ułożeniu koła względem zacisku hamulca tarczowego. Tarcza trze o klocki. Mam wrażenie ze muszę lekko "zmienić" położenie koła i dokręcić piastę trochę jakby nie w naturalnym położeniu. Powoduje to że mam koło lekko skrzywione względem widelca. Tak nie powinno być. Jak najpierw osadzę koło, zacisnę piastę i odkręcę zacisk hamulca to bardzo cięzko mi go ustawić bo jak przykręcam imbusem zacisk o mam wrażenie że zacisk lekko slizga się względem ramy. Wiem, że cięzko to wytłumaczyć, ale moze muszę zastosować jakąś podkładkę pod zacisk, tak że od nie drgnie przykręcając go imbusem....
JWO Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Podkładka to Ci odsunie zacisk od osi, a Ty chcesz przesunąć go w bok. Ja bym nie kombinował tylko poszukał przyczyny. Jak wyglądają klocki? To sztywny widelec czy amor?
Wojcio Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Nie ma wątpliwości, że koło powinno być ustawione w "naturalnej" pozycji - tak, jak wchodzi do końca widełek w rowerze stojącym na ziemi. Do tego stanu trzeba doregulować zacisk. Jak się przesuwa można spróbować dokręcać śruby na przemian po kawałeczku, można dokręcać przy mocno zaciśniętym hamulcu. Sprawdź, czy tarcza nie jest krzywa (czy trze równo, czy miejscami). Dokręcenie zacisku tak, by pod wpływem klucza nie ruszył się w ostatniej chwili jest czasem trudne, ale jest konieczne.
TheJW Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 @Wafel69 nic nowego, problem doskonale znany. Tak jak pisze @Wojcio. Koło wkładać tylko i wyłącznie gdy rower stoi prosto na ziemi, nie kłaść go do góry kołami. Po włożeniu koła w haki, lekko poruszać nim na boki, żeby dobrze się w nich ułożyło i zamykacz dociskać zawsze taką samą siłą. Po wyregulowaniu zacisku przy takim ustawieniu w przyszłości powinno obejść się bez ocierania tarczy, przynajmniej w większości przypadków. A co do przesuwającego się podczas regulacji zacisku - ustaw go wstępnie, lekko dociągnij śruby, po czym bardzo mocno wciśnij klamkę i wtedy dokręć zacisk mocniej. Zwykle daje to zadowalający rezultat.
Wafel69 Napisano 5 Maja 2022 Autor Napisano 5 Maja 2022 cały czas testuję. Raz lepiej raz gorzej. ale mam pytanie. Wymienię zaraz okładziny bo są zużyte, czy tłoczki w jakiś cudowny sposób dostosują się do faktu że okładziny są grubsze?
TheJW Napisano 6 Maja 2022 Napisano 6 Maja 2022 Nie, jeśli klocki były mocno zużyte i tłoczki są wysunięte, to musisz je "zresetować" wciskając z powrotem czymś płaskim i tępym, np. łyżką do opon. Przed wciśnięciem warto przeczyścić zacisk i wystający fragment tłoczków oraz kapnąć na ich krawędź odrobinę oleju mineralnego. Oczywiście po wciśnięciu tłoczków koniecznie wytrzeć jego nadmiar, żeby nie zatłuścić nowych klocków.
uzurpator Napisano 6 Maja 2022 Napisano 6 Maja 2022 W dniu 31.03.2022 o 11:19, Wafel69 napisał: Witam Mam taki problem Jak wyjmę koło przednie to przy ponownym włożeniu mam duże problemy w ułożeniu koła względem zacisku hamulca tarczowego. Po założeniu koła z powrotem postaw rower na koła, zluzuj szybkozamykacz - wtedy koło zawsze wpadnie w tę samą pozycję w hakach. Po tem zaciągnij QR. Jak ustawisz zacisk w tej pozycji to potem, zakładając koło w ten sam sposób, nie będziesz musiał niczego regulować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.