Rapero7000 Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Mam rower Tariban RC500 i chciałbym wymienić z nim opony na lepszej jakości. Jakie polecacie opony? Chciałbym wymienić opony na takiego samego typu czyli opony szosowego: Opony Triban Resist+, 410 gramów, Skinwall ze sztywną stopką, zabezpieczenie przed przebiciem z nylonu 1 mm. Wytrzymała osnowa: 55 TPI. Wymiary: 28c-622 / 700 x 28c dla większego komfortu. Maks. ciśnienie: 8 barów / 116 psi. Proszę o podanie konkretnych produktów. Mogę też być opony węższe 25C czy 23C. Proszę o wasze propozycję. Jada po asfalcie.
Mihau_ Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Budżet? To jest najważniejsze. Od razu uprzedzam, że "dobre" opony kosztują od 150/sztuka
Rapero7000 Napisano 31 Marca 2022 Autor Napisano 31 Marca 2022 Nie mam jakiegoś określonego budżetu. Chce po prostu porządne opony, cena tak bardzo nie ma znaczenia zdaję sobię sprawę, że nie będzie to tanie. Ale powiedzmy, że cena dwóch opon do 400zł za dwie opony. Mogą też być opony ciut droższe niż 400zł.
JanGwidon Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Korzystam i w wersji z dętką i tubeless i każdemu polecam CONTINENTAL Grand Prix 5000 !
kolarzjedrek Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 continental gp 5000, vittoria corsa, specialized s-works turbo pro. Te miałem mam i testuję. Do tego lekkie dętki. Obecnie testuję dętki tubolito zobaczymy jak wypadną.
Rapero7000 Napisano 31 Marca 2022 Autor Napisano 31 Marca 2022 Te dętki z fabrycznej opony będą dobre do waszych opon ? Bo też kwestia dobrej dętki tu chodzi, miałem już wymienianą i kupiłem pierwszą lepszą dentkę w Dec.
Wojcio Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Dętka sporo można zepsuć - i masę i odporność na przebicie i nawet opory toczenia. Jak wydajesz dużo pieniędzy na opony to kup dobrej klasy dętki. Co kilka lat dętki warto wymienić nawet jak nie są dziurawe. @kolarz Jędrek - te tubolito, choć drogie, to obiecują wiele - pochwal się jak to się montuje i czy ważą tyle, co obiecuje producent.
nossy Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Dętki z deca są spoko. Co do opon to z tańszych masz duro stinger lub hipersonic 28x700, z droższych conti gp5000, veloflex corsa, vittoria rubino.
kolarzjedrek Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 5 minut temu, Wojcio napisał: Dętka sporo można zepsuć - i masę i odporność na przebicie i nawet opory toczenia. Jak wydajesz dużo pieniędzy na opony to kup dobrej klasy dętki. Co kilka lat dętki warto wymienić nawet jak nie są dziurawe. @kolarz Jędrek - te tubolito, choć drogie, to obiecują wiele - pochwal się jak to się montuje i czy ważą tyle, co obiecuje producent. banalny montaż szybciej niż dętka. Waga w moim przypadku 40 gram (Tubolito Road) Z tańszych opon na testy kupiłem teraz DURO Slickster, po pierwszych km jest okej
Rapero7000 Napisano 31 Marca 2022 Autor Napisano 31 Marca 2022 Czy ktoś z was używa opony z dec i je poleca?
Chociemir Napisano 31 Marca 2022 Napisano 31 Marca 2022 Tu jest test wielu opon szosowych: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews Od siebie polecę GP 5000. Tubolito używam i montuje się je dokładnie tak samo jak standardowe dętki - ani szybciej, ani wolniej.
Rapero7000 Napisano 31 Marca 2022 Autor Napisano 31 Marca 2022 1 godzinę temu, pinok napisał: Tak, na trenażerze są ok. Jakich producentów? W dec są różne
Rapero7000 Napisano 31 Marca 2022 Autor Napisano 31 Marca 2022 W dec są różne opony nawet GP 5000 o której wspominaliście. Proszę podać producentów z dec, które polecacie.
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia 2022 Napisano 1 Kwietnia 2022 Cytat W dec są różne opony nawet GP 5000 o której wspominaliście. To wejdź do decathlona i ją kup😁 Po prostu maja w sklepie internetowym a wysyła zupełnie kto inny i to z dostawą za 3 dychy (pewnie idzie z czech/niemiec), masz to wprost napisane przy produkcie. Już nie mówiąc o tym, że płacenie 3 stów za oponę i zakładanie jej na te badziewne koła w tribanie to trochę missmatch. Jak już musisz kupić wyłącznie w decathlonie to bym wziął hutchinsony fusion 5, bardzo mało popularne ale jakieś tam w miarę dobre opinie można znaleźć. Ale to taki wybór "najbardziej rozsądny" z tego co tam możesz znaleźć a jest tam baaaaaardzo niewiele. Może zacznij od tego na czym ci zależy przy tej oponie. Jak najmniejsze opory toczenia? Ponadprzeciętna odporność na przebicia? Niska waga? Świetna przyczepność na mokrym? Czy może coś "uniwersalnego" co wszędzie będzie miało jakieś braki ale jako całokształt będzie dla amatora w miarę ok
Rapero7000 Napisano 3 Kwietnia 2022 Autor Napisano 3 Kwietnia 2022 Zmieniłem trochę podejście. Nie ma sensu zakładać na te koła z TRIBANA RC500 najlepszych ( najdroższych) opon, ponieważ i tak na takich kołach wiele one nie wyciągną. Trzeba by było zacząć od wymiany kół. Więc proszę teraz o wasze o propozycje opon tańszych, ale w dobrej jakości. Kwota za 2 opony max 200zł +/-. Wiem, że w tej cenie można znaleźć opon może nie bardzo dobre ale przyzwoite i na pewno będą lepsze niż fabryczne.
Mihau_ Napisano 3 Kwietnia 2022 Napisano 3 Kwietnia 2022 Nie ma na rynku opony do 100, którą można "polecać", to jest wybór mniejszego zła. Odrzucasz trochę i masz fajne tufo comtura duo albo vittoria rubino pro
Rapero7000 Napisano 3 Kwietnia 2022 Autor Napisano 3 Kwietnia 2022 Znalazłem takie opony jak duro hipersonic oraz duro stiger, które się mieszczą w cenie, którą podałem. Nie można ich polecić? Jeśli nie ma godnych polecenia w tej cenie proszę podać droższe.
Mihau_ Napisano 3 Kwietnia 2022 Napisano 3 Kwietnia 2022 Duro są ok jeśli porównujesz je z innymi w tej samej kategorii cenowej ale już "obiektywnie" mają braki i nie mają podjazdu do droższych opon. Jeździłem kiedyś na duro slickster to na mokrym było jak na łyżwach - jak przy każdej taniej oponie, dość szybko zrobiły się też kwadratowe. Mam też wrażenie, że te ~2-3 lata temu kiedy duro kosztowały po 50 złotych były o wiele bardziej konkurencyjne na tle reszty rynku. Teraz za takiego hypersonica trzeba dać jakieś 80 a za takie pieniądze to bym chyba jednak ultrasporty III wolał. Napisałem ci wyżej - tufo comtura duo, vittoria rubino, dorzucę jeszcze conti grandsport. Naprawdę fajne opony poniżej 150/sztuka. Jeśli już musi być poniżej stówy to ultrasporty. Jak ci to pomoże to sam jeżdżę na veloflex corsa. Opona jest bardzo dobra ale raczej nastawiona na dobre osiągi niż wytrzymałość
Rapero7000 Napisano 3 Kwietnia 2022 Autor Napisano 3 Kwietnia 2022 Fabrycznie opony w TRIBAN RC500 są 28C. Czy sens zamontowania w tym rowerze opon 25C czy 23C aby trochę zwiększyć prędkość i lekkość jazdy? Wiadomo tym rowerem i tak rekordów prędkości nie osiągniemy ze względu na pasywne koła. Ale chciałbym aby się trochę lżej jeździło niż fabrycznie o ile zmiana opon na takie same 28C tego nie spowoduje.
Mihau_ Napisano 3 Kwietnia 2022 Napisano 3 Kwietnia 2022 To jest bardzo szeroki temat i już dawno "obalono" mit, że im węższe tym szybsze. O oporach toczenia pomiędzy rozmiarami możesz sobie przeczytać np. tutaj https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/conti-gp4000s-ii-23-25-28 25c przy 8,3bar ma podobne opory toczenia co 28c przy 6,9bar. Ja bym szedł w 28c, różnica pomiędzy dobrej klasy oponą a tym kartoflem jaki masz będzie i tak ogromna a te 20-30g różnicy pomiędzy tym samym modelem 25c vs 28c w osiągach będzie nieodczuwalne ale w komforcie jazdy już bardzo odczuwalne
marvelo Napisano 3 Kwietnia 2022 Napisano 3 Kwietnia 2022 W dniu 31.03.2022 o 20:42, Rapero7000 napisał: W dec są różne opony nawet GP 5000 o której wspominaliście. Proszę podać producentów z dec, które polecacie. Najwięcej w Decathlonie to jest opon Michelin. Kupowałem wiele razy, zwykle w dwupakach praktycznie za 50-70% ceny katalogowej. O ile Lithion to może nie jest jakaś szczególna opona, to już serię Pro (miałem Pro2, Pro3, Krylion) mogę polecić. Obecnie znajdziesz pewnie coś z Pro4/Endurance i takie bym brał, w szerokości 25 mm (realnie Michelin ma często więcej niż nominalnie). Kupowałem tam też kiedyś Vittorię Rubino Slick (były dość krzywe, a na mokrym też jakoś nie przekonywały), i Hutchinson Atom (te mocno się rozwarstwiły na łączeniu kolorów, choć mam dalej w jednym z rowerów i jeżdżę). Ja bym brał te lepsze z Michelina (jeśli z Deca, może wyjdzie nieco ponad 200 zł za parę). A jeśli chodzi o koła to nie mają nic do rzeczy. Opona robi swoje, koło swoje. Dobra opona na tanim kole wciąż jest dobrą oponą. Już sam ubytek wagi po zmianie na opony o wadze 200-250 g odczujesz znacznie w porównaniu do obecnych opon (około 400 g/sztuka), wzrośnie komfort (bardziej elastyczny oplot, większe TPI) i spadną opory toczenia. Nawet sam odgłos toczenia się zmieni, to czuć od razu na lepszych oponach, podobnie jak wybieranie drobnych nierówności, nawet przy dużym ciśnieniu.
Rapero7000 Napisano 3 Kwietnia 2022 Autor Napisano 3 Kwietnia 2022 15 minut temu, marvelo napisał: Najwięcej w Decathlonie to jest opon Michelin. Kupowałem wiele razy, zwykle w dwupakach praktycznie za 50-70% ceny katalogowej. O ile Lithion to może nie jest jakaś szczególna opona, to już serię Pro (miałem Pro2, Pro3, Krylion) mogę polecić. Obecnie znajdziesz pewnie coś z Pro4/Endurance i takie bym brał, w szerokości 25 mm (realnie Michelin ma często więcej niż nominalnie). Kupowałem tam też kiedyś Vittorię Rubino Slick (były dość krzywe, a na mokrym też jakoś nie przekonywały), i Hutchinson Atom (te mocno się rozwarstwiły na łączeniu kolorów, choć mam dalej w jednym z rowerów i jeżdżę). Ja bym brał te lepsze z Michelina (jeśli z Deca, może wyjdzie nieco ponad 200 zł za parę). A jeśli chodzi o koła to nie mają nic do rzeczy. Opona robi swoje, koło swoje. Dobra opona na tanim kole wciąż jest dobrą oponą. Już sam ubytek wagi po zmianie na opony o wadze 200-250 g odczujesz znacznie w porównaniu do obecnych opon (około 400 g/sztuka), wzrośnie komfort (bardziej elastyczny oplot, większe TPI) i spadną opory toczenia. Nawet sam odgłos toczenia się zmieni, to czuć od razu na lepszych oponach, podobnie jak wybieranie drobnych nierówności, nawet przy dużym ciśnieniu. A dętki z Dec też warto?
marvelo Napisano 3 Kwietnia 2022 Napisano 3 Kwietnia 2022 Dętki też są ok. Najtaniej wychodzą te zwykłe pakowane po dwie. Taka w typowym szosowym rozmiarze waży około 100 g. Jak chcesz lżejsze to zapewne mają też dętki Michelin Ultralight. Te ważą około 70-75 g. Bywały też dętki lateksowe, ale nie jeździłem na nich, więc polecał nie będę. Lateks daje nieco mniejsze opory toczenia, ale trzeba je częściej pompować. No i podobno nie lubi wysokiej temperatury i zdarzały się wystrzały na zjazdach serpentynami w górach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.