Skocz do zawartości

[Opony] Polecane opony do roweru szosowego


Rapero7000

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam rower Tariban RC500 i chciałbym wymienić z nim opony na lepszej jakości. Jakie polecacie opony? Chciałbym wymienić opony na takiego samego typu czyli opony szosowego:

Opony Triban Resist+,
410 gramów,
Skinwall ze sztywną stopką,
zabezpieczenie przed przebiciem z nylonu 1 mm.
Wytrzymała osnowa: 55 TPI.
Wymiary: 28c-622 / 700 x 28c dla większego komfortu.
Maks. ciśnienie: 8 barów / 116 psi.
 

Proszę o podanie konkretnych produktów. Mogę też być opony węższe 25C czy 23C. Proszę o wasze propozycję. Jada po asfalcie. 

Napisano

Nie mam jakiegoś określonego budżetu. Chce po prostu porządne opony, cena tak bardzo nie ma znaczenia zdaję sobię sprawę, że nie będzie to tanie. Ale powiedzmy, że cena dwóch opon do 400zł za dwie opony. Mogą też być opony ciut droższe niż 400zł. 

Napisano

Te dętki z fabrycznej opony będą dobre do waszych opon ? Bo też kwestia dobrej dętki tu chodzi, miałem już wymienianą i kupiłem pierwszą lepszą dentkę w Dec. 

Napisano

Dętka sporo można zepsuć - i masę i odporność na przebicie i nawet opory toczenia. Jak wydajesz dużo pieniędzy na opony to kup dobrej klasy dętki. Co kilka lat dętki warto wymienić nawet jak nie są dziurawe. 

@kolarz Jędrek - te tubolito, choć drogie, to obiecują wiele - pochwal się jak to się montuje i czy ważą tyle, co obiecuje producent.

Napisano

Dętki z deca są spoko. Co do opon to z tańszych masz duro stinger lub hipersonic 28x700, z droższych conti gp5000, veloflex corsa, vittoria rubino.

Napisano
5 minut temu, Wojcio napisał:

Dętka sporo można zepsuć - i masę i odporność na przebicie i nawet opory toczenia. Jak wydajesz dużo pieniędzy na opony to kup dobrej klasy dętki. Co kilka lat dętki warto wymienić nawet jak nie są dziurawe. 

@kolarz Jędrek - te tubolito, choć drogie, to obiecują wiele - pochwal się jak to się montuje i czy ważą tyle, co obiecuje producent.

banalny montaż szybciej niż dętka. Waga w moim przypadku 40 gram (Tubolito Road)

Z tańszych opon na testy kupiłem teraz DURO Slickster, po pierwszych km jest okej

Napisano
Cytat

W dec są różne opony nawet  GP 5000 o której wspominaliście.

To wejdź do decathlona i ją kup😁 Po prostu maja w sklepie internetowym a wysyła zupełnie kto inny i to z dostawą za 3 dychy (pewnie idzie z czech/niemiec), masz to wprost napisane przy produkcie. Już nie mówiąc o tym, że płacenie 3 stów za oponę i zakładanie jej na te badziewne koła w tribanie to trochę missmatch. Jak już musisz kupić wyłącznie w decathlonie to bym wziął hutchinsony fusion 5, bardzo mało popularne ale jakieś tam w miarę dobre opinie można znaleźć. Ale to taki wybór "najbardziej rozsądny" z tego co tam możesz znaleźć a jest tam baaaaaardzo niewiele.

Może zacznij od tego na czym ci zależy przy tej oponie. Jak najmniejsze opory toczenia? Ponadprzeciętna odporność na przebicia? Niska waga? Świetna przyczepność na mokrym? Czy może coś "uniwersalnego" co wszędzie będzie miało jakieś braki ale jako całokształt będzie dla amatora w miarę ok

Napisano

Zmieniłem trochę podejście. Nie ma sensu zakładać na te koła z TRIBANA RC500 najlepszych ( najdroższych) opon, ponieważ i tak na takich kołach wiele one nie wyciągną. Trzeba by było zacząć od wymiany kół. Więc proszę teraz o wasze  o propozycje opon tańszych, ale w dobrej jakości. Kwota za 2 opony max 200zł +/-. Wiem, że w tej cenie można znaleźć opon może nie bardzo dobre ale przyzwoite i na pewno będą lepsze niż fabryczne. 

Napisano

Nie ma na rynku opony do 100, którą można "polecać", to jest wybór mniejszego zła. Odrzucasz trochę i masz fajne tufo comtura duo albo vittoria rubino pro

Napisano

Znalazłem takie opony jak duro hipersonic oraz duro stiger, które się mieszczą w cenie, którą podałem. Nie można ich polecić? Jeśli nie ma godnych polecenia  w tej cenie proszę podać droższe. 

Napisano

Duro są ok jeśli porównujesz je z innymi w tej samej kategorii cenowej ale już "obiektywnie" mają braki i nie mają podjazdu do droższych opon. Jeździłem kiedyś na duro slickster to na mokrym było jak na łyżwach - jak przy każdej taniej oponie, dość szybko zrobiły się też kwadratowe. Mam też wrażenie, że te ~2-3 lata temu kiedy duro kosztowały po 50 złotych były o wiele bardziej konkurencyjne na tle reszty rynku. Teraz za takiego hypersonica trzeba dać jakieś 80 a za takie pieniądze to bym chyba jednak ultrasporty III wolał. 

Napisałem ci wyżej - tufo comtura duo, vittoria rubino, dorzucę jeszcze conti grandsport. Naprawdę fajne opony poniżej 150/sztuka. Jeśli już musi być poniżej stówy to ultrasporty. 

Jak ci to pomoże to sam jeżdżę na veloflex corsa. Opona jest bardzo dobra ale raczej nastawiona na dobre osiągi niż wytrzymałość

Napisano

Fabrycznie opony w TRIBAN RC500 są 28C. Czy sens zamontowania w tym rowerze opon 25C  czy 23C aby trochę zwiększyć prędkość i lekkość jazdy? Wiadomo tym rowerem i tak rekordów prędkości nie osiągniemy ze względu na pasywne koła. Ale chciałbym aby się trochę lżej jeździło niż fabrycznie o ile zmiana opon na takie same 28C  tego nie spowoduje. 

Napisano

To jest bardzo szeroki temat i już dawno "obalono" mit, że im węższe tym szybsze. O oporach toczenia pomiędzy rozmiarami możesz sobie przeczytać np. tutaj https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/conti-gp4000s-ii-23-25-28

25c przy 8,3bar ma podobne opory toczenia co 28c przy 6,9bar. Ja bym szedł w 28c, różnica pomiędzy dobrej klasy oponą a tym kartoflem jaki masz będzie i tak ogromna a te 20-30g różnicy pomiędzy tym samym modelem 25c vs 28c w osiągach będzie nieodczuwalne ale w komforcie jazdy już bardzo odczuwalne

Napisano
W dniu 31.03.2022 o 20:42, Rapero7000 napisał:

W dec są różne opony nawet  GP 5000 o której wspominaliście.  Proszę podać producentów z dec, które polecacie.

Najwięcej w Decathlonie to jest opon Michelin. Kupowałem wiele razy, zwykle w dwupakach praktycznie za 50-70% ceny katalogowej. O ile Lithion to może nie jest jakaś szczególna opona, to już serię Pro (miałem Pro2, Pro3, Krylion) mogę polecić. Obecnie znajdziesz pewnie coś z Pro4/Endurance i takie bym brał, w szerokości 25 mm (realnie Michelin ma często więcej niż nominalnie). 

Kupowałem tam też kiedyś Vittorię Rubino Slick (były dość krzywe, a na mokrym też jakoś nie przekonywały), i Hutchinson Atom (te mocno się rozwarstwiły na łączeniu kolorów, choć mam dalej w jednym z rowerów i jeżdżę). Ja bym brał te lepsze z Michelina (jeśli z Deca, może wyjdzie nieco ponad 200 zł za parę).

A jeśli chodzi o koła to nie mają nic do rzeczy. Opona robi swoje, koło swoje. Dobra opona na tanim kole wciąż jest dobrą oponą. Już sam ubytek wagi po zmianie na opony o wadze 200-250 g odczujesz znacznie w porównaniu do obecnych opon (około 400 g/sztuka), wzrośnie komfort (bardziej elastyczny oplot, większe TPI) i spadną opory toczenia. Nawet sam odgłos toczenia się zmieni, to czuć od razu na lepszych oponach, podobnie jak wybieranie drobnych nierówności, nawet przy dużym ciśnieniu. 

Napisano
15 minut temu, marvelo napisał:

Najwięcej w Decathlonie to jest opon Michelin. Kupowałem wiele razy, zwykle w dwupakach praktycznie za 50-70% ceny katalogowej. O ile Lithion to może nie jest jakaś szczególna opona, to już serię Pro (miałem Pro2, Pro3, Krylion) mogę polecić. Obecnie znajdziesz pewnie coś z Pro4/Endurance i takie bym brał, w szerokości 25 mm (realnie Michelin ma często więcej niż nominalnie). 

Kupowałem tam też kiedyś Vittorię Rubino Slick (były dość krzywe, a na mokrym też jakoś nie przekonywały), i Hutchinson Atom (te mocno się rozwarstwiły na łączeniu kolorów, choć mam dalej w jednym z rowerów i jeżdżę). Ja bym brał te lepsze z Michelina (jeśli z Deca, może wyjdzie nieco ponad 200 zł za parę).

A jeśli chodzi o koła to nie mają nic do rzeczy. Opona robi swoje, koło swoje. Dobra opona na tanim kole wciąż jest dobrą oponą. Już sam ubytek wagi po zmianie na opony o wadze 200-250 g odczujesz znacznie w porównaniu do obecnych opon (około 400 g/sztuka), wzrośnie komfort (bardziej elastyczny oplot, większe TPI) i spadną opory toczenia. Nawet sam odgłos toczenia się zmieni, to czuć od razu na lepszych oponach, podobnie jak wybieranie drobnych nierówności, nawet przy dużym ciśnieniu. 

A dętki z Dec też warto?

Napisano

Dętki też są ok. Najtaniej wychodzą te zwykłe pakowane po dwie. Taka w typowym szosowym rozmiarze waży około 100 g. Jak chcesz lżejsze to zapewne mają też dętki Michelin Ultralight. Te ważą około 70-75 g. Bywały też dętki lateksowe, ale nie jeździłem na nich, więc polecał nie będę. Lateks daje nieco mniejsze opory toczenia, ale trzeba je częściej pompować. No i podobno nie lubi wysokiej temperatury i zdarzały się wystrzały na zjazdach serpentynami w górach. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...