Skocz do zawartości

[~6000-7000] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jestem typem osoby która na rowerze raczej podróżuje 30-150 km w zależności od dnia. Wydaje mi się że gravel byłby dla mnie najlepszą opcją, ale chciałbym postawić na coś dobrego co posłuży mi na lata i będzie dobrą bazą na ewentualne usprawnienia (podejrzewam że tutaj dużą rolę odgrywa dobra/lekka rama?). Chciałbym coś pośredniego między turystyczną  a sportową sylwetką. Moje typy na ten moment to:

 

1) Kross Esker 6.0 - dobry stosunek jakość/cena

2) Merida Silex 400 - ponoć bardzo turystyczna pozycja, ale sam rower chyba dość zwinny (nie wiem czy dostanę gdziekolwiek)

3) Cube Nuroad Race - geometria wydaje się pośrednim wyvorem

4) Marin four corners - czy aby nie za ciężki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marina sobie odpuść.

Pozostałe, to zbliżony poziom. Cube'y nuroady z poprzednich lat miały słabe koła (awaryjne piasty, słabe obręcze - szczególnie jak ktoś jest nieco cięższy).

Jak znajdziesz gdzieś któregoś, to się przymierz i wybierz ten, na którym czujesz się najlepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kozuba napisał:

4) Marin four corners - czy aby nie za ciężki?

Stalowy więc cięższy, do tego niskiej klasy osprzęt więc również ciężki. Ogólnie rower z bardzo dziwną geometrią, pozycja bardzo wyprostowana.

21 godzin temu, kozuba napisał:

3) Cube Nuroad Race - geometria wydaje się pośrednim wyvorem

Spoko

21 godzin temu, kozuba napisał:

2) Merida Silex 400 - ponoć bardzo turystyczna pozycja, ale sam rower chyba dość zwinny (nie wiem czy dostanę gdziekolwiek)

Rower o modnej ostatnio geometrii "progresywnej". Długa pozioma, krótki mostek - przez to wydaje się "zwinny" a w praktyce jak w każdym skrócisz mostek to będzie to samo. Podobnie jak w FC, maksymalnie zrelaksowana pozycja

21 godzin temu, kozuba napisał:

1) Kross Esker 6.0 - dobry stosunek jakość/cena

Spoko

 

21 godzin temu, kozuba napisał:

chciałbym postawić na coś dobrego co posłuży mi na lata i będzie dobrą bazą na ewentualne usprawnienia (podejrzewam że tutaj dużą rolę odgrywa dobra/lekka rama?)

Nie nastawiaj się na to przy pierwszym rowerze tego typu. Musisz trochę pojeździć żeby w ogóle wiedzieć czego potrzebujesz, czy chcesz iść w stronę szybkiego pokonywania leśnych ścieżek czy raczej w stronę wypraw, stal/alu/karbon, czy wygodniej ci będzie na agresywnej czy luźniejszej geometrii, masa pytań, na które nie jesteś w stanie odpowiedzieć.

Najrozsądniejszym wyjściem będzie kupno czegoś najbardziej neutralnego (więc z twoich propozycji wywalamy silexa i fc, które są skrajnością w kierunku najbardziej wyprostowanej pozycji), pojeździć sezon/dwa i do następnego zakupu podejść już mądrzejszym - chyba, że to co kupisz teraz okaże się złotym środkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za odpowiedzi Panowie! 

To jeszcze pytanie -  bo po podpowiedziach zostawiam w grze Kross i Cube. Na ten moment będę głównie skupiał się na jeżdżeniu na nim tras rekreacyjnych typu WTR, szuter, jakiś leciutki offroad, ale w wakacje będę częstszym gościem w mieście + za rok będę prawdopodobnie dojeżdżał do pracy 12-14 km w mieście. Czy uważacie że tego typu rowery nadają się do miasta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, JanGwidon napisał:

Sportowy w teren to rower przełajowy

Niekoniecznie.

Bo są i gravele o mocno sportowej sylwetce czasem nawet ostrzejszej niż niektóre rowery przełajowe. Te "sportowe" gravele od rowerów przełajowych różnią się tylko tym że nie spełniają norm UCI. Po prostu za szerokie opony, za szeroka kierownica.

@kozuba 

Cytat

Czy uważacie że tego typu rowery nadają się do miasta?

Oczywiście że tak, nie są pierwszym wyborem na miasto ale sprawdzają się świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...