kalorr Napisano 28 Marca 2022 Napisano 28 Marca 2022 Cześć wszystkim, swego czasu w moim rowerze pękła rama. Poszukałem sobie na OLX jakąś inną i wygrzebałem nową, leżak magazynowy, ramę Merida Cross 500. Przełożyłem wszystkie graty do tej ramy i tak sobie tym rowerem jeżdżę do dziś, ale z jednym zastrzeżeniem - od samego początku miałem tam źle dobrane stery. Nie miałem wówczas czasu na szukanie właściwych, więc założyłem to, co mi się walało po pudełku z częściami rowerowymi, ale obecnie na kierownicy jest już wyczuwalny luz i trzeba wreszcie zrobić to jak należy. Mam tylko problem z dobraniem sterów. Widoczne na fotografiach miski sterowe były wprasowane w ramę fabrycznie - ja tylko podobierałem do nich łożyska i podkładki. Sterówka amortyzatora to 1 1/8" ahead. Chciałbym wymienić stery razem z miskami tak, by było to nareszcie dobrze i zgodnie ze sztuką, ale mam problem, bo dolna miska to standardowa miska od sterów półzintegrowanych - natomiast góra? Co to za wynalazek? Górna miska ma bardzo wysoki kołnierz zewnętrzny. Wymiary (póki co zewnętrzne) misek to górna: 42 mm i dolna: 50 mm. Wewnętrznie sobie zmierzę po rozbiórce sterów i wydobyciu misek. Nie wiem jednak, jak podejść do kwestii górnej miski... Spotkał się ktoś z Was kiedyś z czymś takim? Może tu trzeba kupić dwa komplety sterów i dolną część wziąć z jednego kompletu, a górną z drugiego? Zależy mi na jakości, nie chcę niczego taniego (ale też niczego ultradrogiego), bo ten rower cały rok wozi mnie do pracy i musi być niezawodny.
Dokumosa Napisano 28 Marca 2022 Napisano 28 Marca 2022 Póki nie wybijesz miski górnej pewności nie będzie. To co na zdjęciach to jakaś rzeźba ludowa.
MikeSkywalker Napisano 28 Marca 2022 Napisano 28 Marca 2022 Rozbierz stery, wybij miski, i wtedy pomierzysz wewnętrzną średnicą główki i będziesz wiedział jakich potrzebujesz.
kalorr Napisano 28 Marca 2022 Autor Napisano 28 Marca 2022 Rzeźba, nie rzeźba, przez prawie rok sprawdzało się doskonale No nic, skoro nie da się niczego określić bez rozbiórki, to muszę to jakoś zaplanować. Ten rower jest mi potrzebny przez cały tydzień praktycznie codziennie, miałem nadzieję na jakiś cień szansy, że uda się coś zaocznie dobrać, że zamówię sobie części i któregoś wieczoru je ładnie przełożę, by następnego ranka mieć sprzęt gotowy do drogi, ale jak się nie da... To trudno. Temat pozostawię otwarty, a nuż ktoś kiedyś miał z tą ramą do czynienia i będzie w stanie się wypowiedzieć
kalorr Napisano 26 Kwietnia 2022 Autor Napisano 26 Kwietnia 2022 Dzień dobry wszystkim. Nadszedł taki czas, że mogłem to w spokoju rozebrać. Wyszło tak. Mufa dolna: Miska dolna: Mufa górna: Miska górna: Mam uprzejmą prośbę o doradztwo w zakresie wyboru nowych sterów. Stery mają być porządne i trwałe, budżet maksymalny 200 zł (myślę, że da się coś porządnego za to kupić?). Co byście polecili? Podrzućcie proszę linki do gotowych zestawów w miarę możliwości, będzie mi dużo prościej
Dokumosa Napisano 26 Kwietnia 2022 Napisano 26 Kwietnia 2022 Góra to standard EC34, dół ZS44. Obecnie raczej ciężko będziw nabyć taki zestaw i trzeba osobno górę i dół. Szukaj wśód cane creek i fsa. To przyzwlite marki ale 200zł starczy na podstawowowe modele (w przypadku nierdzewnych same lożyka mogą być droższe niż 200zł).
kalorr Napisano 27 Kwietnia 2022 Autor Napisano 27 Kwietnia 2022 Dziękuję za odpowiedź. Wybrałem coś takiego: Góra: https://allegro.pl/oferta/stery-cane-creek-40-ec34-28-6-h16-zinteg-1-1-8-11418447598 Dół: https://allegro.pl/oferta/cane-creek-ster-dolny-40-zs44-30-1-1-8-11773686624 I oby to rozwiązało problemy z kierownicą na dłuugi czas...
Dokumosa Napisano 27 Kwietnia 2022 Napisano 27 Kwietnia 2022 Gdzie te czasy kiedy za komplet serii 40 CC płaciło się 150zł
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.