Skocz do zawartości

[piasta tylna] jaki to może być model?


Wolny_sprinter

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji rozebrania kasety chciałem zrobić przegląd/czyszczenie tylnej piasty, bo słychać lekkie łuuu, łuuu :) przy swobodnym obrocie koła.  

Poradniki poczytane, filmiki podglądane, kaseta zdjęta a tu... ni w ząb podobne do tego co widziałem :). Nie ma kontr konusów, jest tylko jeden element na końcu tulei. 

Rower RR XC 100, napęd M5100 11s, kaseta 11-51, piasta - ? właśnie nigdzie nie mogę znaleźć rodzaju/firmy? 

Sztywna oś boost 12x148. 

Z tego co doszedłem, to te skrajne "nakrętki" są prawdopodobnie w formie ściąganych zatyczek (np. w Shimano Micro Spline) ale bywają też  rozkręcane. Próbowałem je ręcznie ściągnąć, ale nie szło. Klucz pasuje 17, ale nie mam takiego płaskiego do konusów, więc nie sprawdziłem, czy da radę to odkręcić. 

Ani piasta ani bębenek nie posiadają żadnych oznaczeń. 

Może ktoś wie co to może być za model? Przed grzebaniem wolałbym znaleźć informacje na jego temat. 

 

 

IMG_20220326_214517-01.jpeg

IMG_20220326_214447-01.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Piasta to coś branżowa e logiem Decathlona, podobnie jak obręcze. Komisów o których piszesz nie ma, ponieważ siedzą tam zapewne łożyska maszynowe. Jak tylko odkręcisz nakrętkę to bębenek powinien z łatwością zejść.

Bębenek to klasyka HG, nie żaden Micro Spline. A zatyczki o których piszesz to end capy, których tutaj nie ma przynajmniej po stronie napędowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki, po stronie hamulca jest to samo. Rozumiem, że powinno się to dać w takim razie odkręcić kluczami do konusów?  

Te łożyska maszynowe pewnie jakoś wybiję, nie wiem jak będzie w drugą stronę? 

Można próbować samemu, czy raczej potrzeba jakiegoś specjalistycznej praski, by je wcisnąć? 

Czy w ogóle warto demontować tuleję sztywnej osi (nie wiem, jak się to fachowo nazywa) by poczyścić z jakichś ewentualnych drobin piasku? Luzów nie mam, wszystko chodzi płynnie, tylko to delikatne "falowanie" dźwięku słyszalne.

Po wybiciu łożysk pewnie wypadałoby je wymienić - powinny być 3 szt.? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Piasta którą podałeś jest z bębenkiem MS, a ty masz HG, jednak wszystko jest możliwe.

Co do demontażu, bez problemu odkręcisz odpowiednim kluczem płaskim lub dedykowanym do konusów. Łożyska maszynowe jak wybijesz to jedyne co możesz z nimi zrobić to wrzucić do kosza. Do montażu łożysk przydałaby się praska do łożysk/sterów.

Łożyska mogą być 3 lub 4 zazwyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update dla potomnych... 

Odkręcenie kapsla od strony hamulcowej kluczami do konusów - rozm. 17. 

Łożyska maszynowe - typ NBK 17287-2RS oraz NBK 6903-2RS. 

Po typie doszedłem, że to chińszczyzna i z dużym prawdopodobieństwem piasty typu: KOOZER BM550 - na oś 12x148 tylko Francuzi biorą pewnie bez logo :). 

Rower RR XC 100 - podejrzewam, że to samo siedzi w modelach do XC 500. 

 

 

 

 

IMG_20220402_174807-01.jpeg

IMG_20220402_182624-01.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bogus92 napisał:

Nie to samo, bo w XC500 są koła z piastami Sun Ringle SRC.

Ok. Moje niedopatrzenie. 

@KSikorski myślę, że gdyby to były Novatec, to Dec by to wykazał w specyfikacji.

Na moje pytanie do Decathlonu o typ i producenta piasty dostałem od nich info, że całe koła i piasty są produkcji francuskiej, robione przez Decathlon...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...