Skocz do zawartości

[łańcuch] Luzy boczne

GPR

Rekomendowane odpowiedzi

Luzy w łańcuchu na ogniwach. Niestety nie posiadam szczelinomierza by sprawdzić boczne luzy na ogniwach jednak pomiędzy zewnętrzną a wewnętrzną blaszką widzę pin.

Jak bardzo NOWY łańcuch może się wyginać na boki? Jestem laikiem ale 12cm odchylenia na 30 cm długości trochę mnie przeraziło. Wiem ze luzy powinny być ale czy aż takie? Czy moze ten łańcuch nie spełnia jakichś norm?

hPOMNbj.jpg

To może i ja w podobnym tonie:

A co to za różnica? Rozmawiamy o firmach czy właściwościach łańcucha?

Gdybym napisał że to CAMPAGNOLO za 200zł to był by git ale gdyby był to najtańszy PROX za 12 zł to napisałbyś że szmelc i muszę go wyrzucić bo jeszcze się przez niego zabiję?

Nie, bo nigdy tego nie sprawdzałem.

Jeżeli założyłeś temat, to pytam skąd wniosek że 30 cm to dużo.

Na kanale Rides of Japan było porównanie trzech łańcuchów. Może poszukam i wrzucę, to będziesz miał jakieś odniesienie.

Jesteśmy na na forum specjalistycznym. Sądzę że na takim forum znajdują sie osoby które często jeżdżą lub też prowadza serwis więc z założenia zmieniają łańcuch przynajmniej raz na rok (bo "każdy" sie rozciąga). Zatem jeśli zmieniają łańcuchy(nie ważne jakich firm) to chyba patrzą na to co kupili, na jakość tego przed założeniem. Jeśli pan widzi że łańcuch majta panu na boki jak szalony i nie interesuje sie tym i nie sprawdza czy tak powinno być to niezbyt dobrze to o panu świadczy. No chyba że z doświadczenia pan wie że każdy łąńcuch tak ma.

Zatem zadałem wydaje mi sie proste pytanie na temat KAŻDEGO łańcucha.

Więc jeśli nie jest pan laikiem i zmieniał pan już łańcuch kilka razy to powinien pan odpowiedzieć:

"Nie ma się czym przejmować. Każdy łańcuch tak ma i nie wpłynie to na zmianę biegów, jego zużycie itp. " lub "Łańcuchy maja trochę luzu ale to już jest sporawo i proponuje go oddać".