Skocz do zawartości

[piasty] Koła z łożyskami maszynowymi do Scott Scale i Aspect - prośba o doradzenie i propozycje

dodo02

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Posiadamy z żoną dwa rowery:

Chciałbym zmienić w nich koła na takie z piastami na łożyskach maszynowych. Powód jest prosty - nie cierpię regulacji piast :D Kiedyś w dodatku uszkodziłem u żony jeden konus i przekonałem się jak w fabrycznych trudno dostać części. Wtedy także w starym wątku zaproponowano mi zestawy kół oparte na piastach Novatec i obręczach AlexRims, ale to było 6 lat temu...

https://www.forumrowerowe.org/topic/208824-piasta-shimano-fh-rm-35-cl-naprawazamiana-w-co-iść/?do=findComment&comment=1892467

Chciałbym Was prosić o pomoc i doradzenie czego konkretnie szukać, jakie zestawy pod te rowery polecicie, jakie standardy itp. Czy coś się zmieniło przez te parę lat w rekomendacjach? Nie znam się na tym i nie chciałbym wertować i porównywać góry katalogów a potem kolejny miesiąc czytać opinie. Wolałbym zdać się na specjalistów którzy tutaj nie jedno koło pewnie widzieli ;)

Założenia:

• zostaję przy napędzie jak w fabrycznej konfiguracji gdzie z tyłu mamy piasty Shimano FH-RM 35-CL, a z przodu Formula CL51;
  • z tyłu wolałbym ośkę drążoną, żeby móc skorzystać z mocowania holów rowerowych które mam obecnie (szybkozamykacz);
  • co do hamulców to przy obecnej jeździe nawet z przyczepką, dwójką dzieci i >40 km/h z górki nie narzekam, ale nie miałem też awaryjnych sytuacji, w przeszłości zdarzyło mi się zagotować hamulce więc proszę ewentualnie o uwagi do zmian na przyszłość;
  • ja ważę 63 kg, żona <60 kg., ALE obecnie jeszcze jeździmy z jednym holem rowerowym mocowanym na osi i przyczepką rowerową, niedługo młodszy też dosiądzie swojego holu i zastanawiamy się nad zakupem fotelika do okazjonalnego odpoczynku, rowery mają też mocowania na bagażniki i chodź 3 tyg. wypraw już nie planujemy, to pewnie 2-3 dniowe wypady z sakwami mogą się kiedyś trafić;