Skocz do zawartości

[piasty] Koła z łożyskami maszynowymi do Scott Scale i Aspect - prośba o doradzenie i propozycje


dodo02

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Posiadamy z żoną dwa rowery:

Chciałbym zmienić w nich koła na takie z piastami na łożyskach maszynowych. Powód jest prosty - nie cierpię regulacji piast :D Kiedyś w dodatku uszkodziłem u żony jeden konus i przekonałem się jak w fabrycznych trudno dostać części. Wtedy także w starym wątku zaproponowano mi zestawy kół oparte na piastach Novatec i obręczach AlexRims, ale to było 6 lat temu...

https://www.forumrowerowe.org/topic/208824-piasta-shimano-fh-rm-35-cl-naprawazamiana-w-co-iść/?do=findComment&comment=1892467

Chciałbym Was prosić o pomoc i doradzenie czego konkretnie szukać, jakie zestawy pod te rowery polecicie, jakie standardy itp. Czy coś się zmieniło przez te parę lat w rekomendacjach? Nie znam się na tym i nie chciałbym wertować i porównywać góry katalogów a potem kolejny miesiąc czytać opinie. Wolałbym zdać się na specjalistów którzy tutaj nie jedno koło pewnie widzieli ;)

Założenia:

  • zostaję przy napędzie jak w fabrycznej konfiguracji gdzie z tyłu mamy piasty Shimano FH-RM 35-CL, a z przodu Formula CL51;
  • z tyłu wolałbym ośkę drążoną, żeby móc skorzystać z mocowania holów rowerowych które mam obecnie (szybkozamykacz);
  • co do hamulców to przy obecnej jeździe nawet z przyczepką, dwójką dzieci i >40 km/h z górki nie narzekam, ale nie miałem też awaryjnych sytuacji, w przeszłości zdarzyło mi się zagotować hamulce więc proszę ewentualnie o uwagi do zmian na przyszłość;
  • ja ważę 63 kg, żona <60 kg., ALE obecnie jeszcze jeździmy z jednym holem rowerowym mocowanym na osi i przyczepką rowerową, niedługo młodszy też dosiądzie swojego holu i zastanawiamy się nad zakupem fotelika do okazjonalnego odpoczynku, rowery mają też mocowania na bagażniki i chodź 3 tyg. wypraw już nie planujemy, to pewnie 2-3 dniowe wypady z sakwami mogą się kiedyś trafić;
  • z racji dzieciaków niestety teraz jeździmy głównie po szutrach i unikamy dużych korzeni, ale mamy nadzieję, że niedługo w końcu uda się ich zostawić jakimś dziadkom i chociaż czasami zrobić wypad w teren, nie jeździmy jakoś super ambitnie,
  • z racji budżetu zaczniemy od tylnych kół, ponieważ wiem, że konusy żony mają już wżery i zaczyna to być odczuwalne;
  • jeśli chodzi o przód prosiłbym o propozycje uwzględniające ewentualne zmiany amortyzatora, chociaż na tę chwilę nie mam na to budżetu;
  • nie mam pojęcia jakim budżetem muszę dysponować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do: https://daveo.pl/ Ma sensowne ceny i zaplata koła przyzwoicie. Sporo osób poleca firmę. Ja złożyłem u nich dwa komplety i jest zadowolony. Budżet potrzebny na komplet kół to rząd wielkości około 600-800 zł ale strzelam więc się upewnij.

Jak już założysz nowe koła to nie zapinaj za nie roweru do stojaka. Posłużą wtedy długie lata a tak zapinając najłatwiej je uszkodzić mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kontakt, a ze stojakiem to wiadoma sprawa ;)

Czy z punktu widzenia zakupu kaset o których wspomniałem warto się wstrzymać z nimi do czasu wyboru kół? Wolałbym rozłożyć wydatki na 2-3 miesiące, ale napęd chciałbym wymienić w pierwszej kolejności i od razu. Tzn. czy warto czekać, żeby się nie ograniczać potem z wyborem ze względu na zmianę standardu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...