Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry,

to mój pierwszy post. Mam rower Gazelle Orange C7 z silnikiem Bosch active line. Proszę Was o pomoc. Moja bateria ma 400Wh i pozwala mi na 39km w trybie turbo. Czy nie jest to trochę za mało? Czy nie powinienem oddać jej do regeneracji? Wiem, że są firmy, które wymieniają ogniwa na nowsze i większe, przez co można uzyskać np. 600Wh. Drugie pytanie czy jest jakiś sposób żeby dołożyć momentu obrotowego/mocy? Jeżdżę z córką w foteliku i w tym roku chciałbym podpisać drugą córkę w przyczepce. Obawiam się czy te 250W będzie za słaby. Może jakaś aktualizacja oprogramowania?

Dzięki :)

Edytowane przez Pranpio
Napisano

Elektryk ma zasięg w trybie eco. A tryb turbo jest generalnie do jazdy pod górę, a nie cały czas. Te 39km brzmi raczej normalnie przy takim użytkowaniu i baterii. Po prostu traktujesz go jak motorower, a nie rower.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Nie mam parcia na robienie kondycji itp., wtedy wybrałbym zwykły rower. Chce jeździć lekko do pracy i na wycieczki z dzieciakami :) teściowa ma nowy rower z odblokowanymi silnikiem i jest dużo mocniejszy. Nie chodzi mi oczywiście o vmax bardziej o moc wspomagania. Czy to prawda, że 250W to moc "zduszona" elektroniką?

Napisano

Wiem na ile pozwala prawo, tak jak zaznaczyłem nie chodzi mi o bicie rekordów prędkości na ścieżkach rowerowych, tylko na wspomaganiu pod górkę z obciążeniem dwójki dzieci, przyczepki i sakw, no ale ok temat możemy zamknąć.

Napisano (edytowane)

Wszystkie silniki mid-drive w trybie TURBO ciągną znacznie więcej niż te regulaminowe 250W. Najczęściej jest to 350W-400W.
400Wh akumulator w takim trybie wystarczy ci na ~1 godzinę pracy. 400W z pedałowaniem powinno wystarczyć do utrzymania prędkości ~40 km/h.

 

Cytat

Czy nie powinienem oddać jej do regeneracji? Wiem, że są firmy, które wymieniają ogniwa na nowsze i większe, przez co można uzyskać np. 600Wh.

Tak się składa że wtopiłeś kupując rower na silniku BOSCH! Regeneracja jest BARDZO utrudniona bo BMS ulega "ucegleniu" gdy wykryje brak napięcia z ogniw!
BOSCH to taki sam rak jak APPLE. No ale ciemny lud wie swoje i kupuje...
 

Edytowane przez Dave99
Napisano

Nie wiem, dla tego pytam czy coś takiego istnieje. Czy można coś zrobić z elektroniką akumulatora. Wcześniej pisałeś że przebieg 40 km w trybie turbo jest w porządku przy tej pojemności. Czy ogniwa mogą nie mieć ubytku pojemności jednocześnie dając mniejsze napięcie?

Napisano

Pisałeś, że silnik traci moc ze spadkiem napięcia. Chodzi mi o to, żeby nie był słabszy i czy są jakieś sposoby na to żeby ten problem naprawić/zregenerować. (Z tego co pisałeś to przy tej pojemności zasięg 40 km jest normalny, więc pytanie teraz o spadek mocy.

Napisano

A wiesz jak działają akumulatory litowo-jonowe? Jak myślisz jak jest wyliczany procent naładowania akumulatora? Podpowiem. Po napięciu. To chyba logiczne że gdy akumulator ma np. 10% naładowania silnik będzie słabiej pracować. Tak samo jest z latarkami. Wpełni naładowana do 100% będzie mocniej świecić niż gdy masz 10%. Wynika to z różnicy napięcia. 100% to 4.2V ,a tzw. 0% to ~3V

Napisano (edytowane)

Silnik Bosch Active Line ma maksymalny moment obrotowy 40 Nm, Active Line + 50. I to jest to co "czujesz" jako moc. Są to najsłabsze silniki przeznaczone do rowerów miejskich, najsilniejszy Bosch ma 85 Nm, a Browse czy Panasonic 90 i to jest ta różnica. Od odblokowania zależy do jakiej prędkości wspomaga, nie ma nic wspólnego z momentem obrotowym. Od pojemności baterii zależy zasięg - oczywiście na zablokowanym będziesz miał większy bo przy >25/h wspomaganie się wyłącza, a przy odblokowanym nie - dopiero przy 45/h, więc zużycie energii jest znacznie wyższe - w końcu wzrasta z kwadratem prędkości, więc dość znacznie. Nie da się zwiększyć momentu obrotowego silnika, ma jaki otrzymał fabrycznie.

Jaki dokładnie silnik ma teściowa?

Edytowane przez PiotrWie
  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki, wszystko jasne. Nie sądziłem że takie są różnice w tych bosch. Jak go kupowałem już kilka ładnych lat temu to jakoś nie mogłem znaleźć tego info. Prędkość w ogóle mnie nie interesuje, ale mocy by się czasami przydało. 

Niestety nie pamiętam co ma teściowa. Na pewno jakiś miejski ecobike, ktory już w instrukcji miał opisane jak go "odblokować" na 350W, stąd było moje pytania o elektroniczne zdławienie silnika przez producenta. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...