Skocz do zawartości

[Napęd] Zmiana korby dub na Shimano 24mm


Bartolomeoo123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od 2019r jestem posiadaczem Rockrider XC100 z napędem sram nx eagle. W ramie siedzi suport PF92. Po zimie stanęło mi łożysko od strony napędowej. Korzystając z okazji chciałbym się pozbyć tego kiepskiego rozwiązania i wrzucić tam tokena pod korbę shimano na 24mm. Pytanie teraz która korba będzie kompatybilna z moją resztą napędu, żeby się wszystko zgadzało? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę odzew mierny a mam podobny dylemat. Oryginalny suport SRAM DUB z plastikową tuleją zaczął skrzypieć niemiłosiernie po roku w XC500 , zmieniłem na pressfit tokena (pod tą samą korbę, 2 zwykłe miski metalowe) i jest jeszcze gorzej.

Linia łańcucha w korbie NX jest 52, w SLX FC-M7100 też 52, w starszych czasami jest 50 ale myślę że będzie dobrze.

Może i shimano ma lepsze uszczelnienia, ale problemu z symetrycznością gniazd nie rozwiąże jeżeli są skopane. Ogólnie to są  za ciasne u mnie (-12 setek) i je lekko rozbiłem metodą hambiniego do -7 ale to jest strzelanie na ślepo bo główny problem to raczej symetryczność i korba chroboli po wsunięciu bo jest nierównomierne obciążenie łożysk. Ale jedno łożysko też przestaje płynnie pracować zaraz po wprasowaniu.  Myślę, że pójdę w suport skręcany tokena ale też zadbam, żeby zbyt ciasno nie wchodził czyli podszlifuje sloty jeżeli będzie trzeba a potem klej średniodemontowalny.

Chociaż znalazłem teraz jeszcze taki suport: Accent Exe 41 Wkład suportu Press Fit 89.5/92mm Sram DUB

Nie jest skręcany ale wygląda solidnie z tym łącznikiem poprawiającym symetryczność misek.

Dokumosa, jakiś progres w rozwiązywaniu problemu? :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie korby 12s shimano maja linię łańcucha 52 lub 55mm. 49mm to była linia typowa dla wszystkich rowerów od 8s bez boosta.

Jakiekokwiek szlifowanie mufy to jej  bezpowrotne zniszczenie.

Accent to jest zwykły chińczyk na chińskich, tanich łożyskach bez jakichkolwiek uszczelnień. Token rzekomo ma uszczelnienia jednak nieskuteczne. Najszczelniejsze są poprawnie zamontowane i użytkowane shimano (nawet te najtańsze).

Jesli zamierzasz jednak użytkować korbe DUB to nic nie polecę bo wszystko złe ;) Niektórzy stosuja adapter do suportu shimano. Nie używałem, nie wypowiadam się n/t skuteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jakiekokwiek szlifowanie mufy to jej  bezpowrotne zniszczenie.

No niestety, trzeba to robić z głową, mieć testery itd. ale myślę, że pod tokena to lepsza opcja niż na chama go wprasować na dużo za ciasny otwór i żeby od początku się nie kręcił :-(. Już lepiej żeby był luźny, bo można kupić wersję +0,1mm C3 lub użyć kleju do gwintów.  Nie mam z poprawianiem suportów doświadczenia ale już z pressfitami od lat, sam robię prasy i nawet bb30 mi 2 lata chodzi jak marzenie ;-).

Znalazłem porządny serwis który robi równanie krawędzi suportu, skoro jest takie narzędzie to może i jest coś do frezowania slotów pod miski?:P. W ramie ALu to powinna być łatwa robota. Ogólnie w tym wszystkim to jestem mega zadowolony, że nie kupiłem karbonowej szosy w Deca z pressfitem jak widzę, jak oni w ALu spierd*** te mufy, jeden kolega tu robił wymianę ramy bo po sezonie mu rozbiło slot, że łożysko wypadało.

Na razie  pogadam z  serwisem, który się zna, może da się coś skorygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z PF to bywały problemy 7-8 lat temu. Obecnie we współczesnych konstrukcjach wszystko jest dopracowane. Od kilku lat nie spotkałem problemu z mufą pod PF a robi się tego sporo. Swoją drogą najwięcej problemow z PF było właśnie w ramach alu.

Jesli w tej ramie był uprzednio mocowany suport PF to znaczy, że gniazda są ok. Jeśli chcesz się bawić to bez odpowiednich frezów nawet nie podchodź. Poza tym wciskana miska ma się poddawać, to nie bb30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę podszlifowałem na 40,94, widać Deca lubi robić za ciasno - masówka, zużyte frezy? Dochodzę, do wniosku jednak że za ciasne gniazda poza szybkim zużyciem łożysk i gorszym kręceniem korby nie robią problemów.

Bo sprawdziłem od niechcenia hak tylnej przerzutki... Aha :D. Wkręcony mocno ale skrzypiał jak głupi, gdzieś dostał się brud w połączenie z rama.... klej do gwintów pewnie puścił 😏

Potwierdzę jednak jeszcze tylko twoje słowa na przestrogę, szlifowaniem gniazd można sobie narobić jeszcze więcej problemów, zepsuć równoległość.

Chyba, że chcemy porządnie i na stałe wkleić skręcanego tokena. Pałka Hambini też to podkreślił, szlifować ale pod jednoczęściowy suport bo tu ciężko coś zje***ć :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...