Skocz do zawartości

[Opony] Continental Race King - Wire czy ProTection ?


Petros601

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

W E-bike MTB/Hardtail mam do wymiany oponę (tył)
Rozmiar 29 cali szerokość 2.2
50% Asfalt / 50% Szuter Las itp

Chec kupić Continental Race King - ponoć dobre i szybkie.

Ale się zastanawiam czy kupić wersję drutową (Wire) w cenie 70 zł  , czy zwijaną (ProTection) 220 zł !

Czy zwijana jest dużo lepsza i przez to 3razy droższa, czy może różnica jest niewielka?

Napisano

Z tego co wiem wersja drutowa to już mieszanka pure grip. Jak się nie ścigasz to szkoda pieniędzy na black chilli.  Masz tryb 50 / 50? Pomyślałbym o jakimś semislicku, jak jeździsz tylko po zwykłych polnych drogach to już zdecydowanie semislick. Ja na RK wire np zjeżdżam łatwe szlaki enduro. Opona przeżyła łomot np na twisterze już dobre kilkadziesiąt razy. 

Napisano

A czemu wybieramy między najpodlejszą a najszlachetniejszą? Może złoty środeczek w postaci zwijanej z Shield Wall? Mieszanka trwalsza niż Black Chilli, ale opona w lepszym wykonaniu niż najtańszy druciak. No i cena w połowie.

Napisano
4 godziny temu, graveloiksctrailowka napisał:

Z tego co wiem wersja drutowa to już mieszanka pure grip. Jak się nie ścigasz to szkoda pieniędzy na black chilli.  Masz tryb 50 / 50? Pomyślałbym o jakimś semislicku, jak jeździsz tylko po zwykłych polnych drogach to już zdecydowanie semislick. Ja na RK wire np zjeżdżam łatwe szlaki enduro. Opona przeżyła łomot np na twisterze już dobre kilkadziesiąt razy. 

Jaka alternatywa która lepiej toczy sie po asfalcie i (szybko) da rade w lesie?

3 godziny temu, cervandes napisał:

A czemu wybieramy między najpodlejszą a najszlachetniejszą? Może złoty środeczek w postaci zwijanej z Shield Wall? Mieszanka trwalsza niż Black Chilli, ale opona w lepszym wykonaniu niż najtańszy druciak. No i cena w połowie.

Jaki to dokładnie model? Zwijany RK z lepszą miesznką ale poniżej 100zł ? Gdzie to kupie?

Napisano

Myślę, że przy dętce nie ma to żadnego znaczenia. Ważą prawie tyle samo, więc nie ma tematu, możesz brać drut. Ale gdybyś myślał o zalewaniu, wtedy druciaka nie uszczelnisz i nie będzie miał tak szczelnych ścianek jak Shieldwall. No i zwijana ma odporniejszą ściankę, więc jeśli zużywasz boki opon, to też postawiłbym na zwijaną.

Miałem Race Kingi drut, miałem Race Sporty, bardzo bardzo bardzo te opony dobrze wspominam.

Napisano

No to rzeczywiście wybór teraz jest łatwiejszy :)

Na horyzoncie jest jeszcze Jack Rabbit pierwsza wersja. Ciekawe jak wypada porównanie z Race Kingiem. 

Napisano
20 godzin temu, Petros601 napisał:

Jaka alternatywa która lepiej toczy sie po asfalcie i (szybko) da rade w lesie?

tutaj bym pomyślał już o oponach typowo gravelowych / semislick...  nie mniej te race king uwazam za chyba najbardziej uniwersalny typ opon jakie są, nie dość że nie stawiają sporych oporów, są na tyle wytrzymałe by zjeżdżać w górach (schwalbe hurricane zdechł po pierwszym wyjeździe) mają jakieś właściwosci jezdne w błocie (oczywiście opony z grubym bieżnikiem są lepsze niemniej race king jest zdecydowanie lepszy w błocie niż hurricane) przejechałem na nich już chyba.. pod 3000km... opona wyjechała kilometry przewyższeń do góry, była tarta od hamowania na zjeździe.. dalej jest sporo bieżnika... po tym jak https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews?orderby=wga zaczął testować przyczepność opony na mokrym uznałem że płacenie x2 więcej za black chilli kompletnie mija się z celem... może dla jeszcze niższych oporów tocznych czy obiecanej przez conti braku utraty właściwości gumy wraz z przebiegiem... nie mniej pure grip już daje naprawdę sporo przyczepnosci.. na trail king na pure grip zjeżdżałem po lodzie i śniegu... opona w tych warunkach jest wyczuwalnie lepsza niż michelin (jakaś tam ich zwykła mieszanka) a mieszanke SBC masakruje (tanie schwalbe) jakbyś się zdecydował na druty... dobrze jest kupić stacjonarnie, sprzedawca zapakuje ci druty jak zwijane.. nie jeździsz "łomotu" to protection nie ma sensu

11 godzin temu, cervandes napisał:

Myślę, że przy dętce nie ma to żadnego znaczenia.

tutaj mam swoje zdanie, dętka "pod wymiar" opony - niższe opory, ja używam trochę grubszej dętki niż powinna być - dla wytrzymałości.... jak się jeździ na tych tubeless... szczerze nie wiem może kiedyś przyjdzie mi sprawdzić.. nie mniej obawiam się że to komplet mocna dętka + opona będzie wytrzymalsza na dobicie niż opona tubeless

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...