gadzin Napisano 16 Marca 2022 Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 Witam, we wrześniu zauważyłem lekki wyciek oleju w postaci prążków na oby dwóch goleniach, wymieniłem uszczelki na skf i przejechałem około 300km. Niestety nadal, pojawiał się lekki wyciek na dwóch goleniach. Następnie kupiłem orginalne uszczelki foxa, wymieniłem, przejechałem już ponad 300km i dalej to samo. Dodam tylko że amor posiada lekki luz na prawej goleni...... Brak mi już pomysłów, proszę o pomoc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 16 Marca 2022 Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 Jaki olej lejesz do lag? W jaki sposób montowałeś uszczelki - jaki przyrządem? Czy uszczelki smarowałeś czymś przed włożeniem górnych lag - jakimś smarem? Czy jak wkładałeś gorne lagi to zdjęłeś sprężynki z górnej wargi uszczelek, aby łatwiej włożyć? P.S. Ten luz, jeśli na jednej ladze jest wyczuwalny, a w drugiej nie i jeżeli miałby to być powód wycieków to miałbyś wycieki tylko na jednej ladze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gadzin Napisano 16 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 Do wbijania uszczelek, uzywam przyrządu, olej oczywisci wt20 gold, taki jaki zalecany, przy zakladaniu zawsze smaruje, smarem do amortyzator, lub olejem, jedynie czego nie zrobilem, to nie sciagnelem sprezynek... O luzie napisalem poniewaz pojawil sie rowno wyciekiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 16 Marca 2022 Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 Zrób fotkę tych wycieków i wrzuć tu na forum z opisem po ilu ugięciach lub po jakim dystansie to wyszło. Kolejne pytania, które mogą nas nakierować: *W jakim terenie jeździsz - czy amor często pracuje prawie pełnym skokiem, czy to jazda po płaskim terenie i tylko małe nierówności? *Czy ilość oleju zgodnie z instrukcją? - może się pomyliłeś i wlałeś dużo za dużo i robi się zbytnie ciśnienie w lagach, które wypycha olej na zewnątrz? *Jaki smar do uszczelek dałeś? Czy na pewno jest on bezpieczny dla gumy? *Czy na obu lagach jest taki sam wyciek? *Czy do mycia roweru używasz jakiejś chemii, która mogła by uszkodzić gumę uszczelek? P.S. Odnośnie sprężynek górnych to ja tak robiłem przy serwisie, bo po prostu łatwiej włożyć lagi w uszczelki = mniejszcze prawdopodobieństwo, że coś się przyszczypnie i gumę uszkodzi. Gdy lagi już były wsunięte to dopiero zakładałem ostrożnie te sprężynki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gadzin Napisano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Witam Na zdęciu mamy widelec po czterech ugięciach, niby nic, ale po 10 minutach jazdy, uszczelki są oblepione piachem. Jeżdże raczej w płaskim terenie na zblokowanym widelcu, może 5-7 razy byłem nim w górach (kotlina kłodzka). Co do ilości oleju to eksperymentowałem wczoraj z minimalną ilośći oleju i nadal przepuszcza, smaru do uszczelek używam slick honey. Chemii też nie używam. Generalnie jestem z tych osób co dbają o rower i moim zdaniem, po tak niskim przebiegu, nie powinien puszczać oleju, ani posiadać luzów. Trochę tych widelców w swoim życiu serwisowałem, ale takiego numeru nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Wrzuć zdjęcie po tych 10 minutach jazdy jak to wygląda to się odniesiemy, bo na razie nie wiem w czym może być problem. Ja od 2012 roku jeżdżę na Fox-ach po wertepach płaskiego Mazowsza. Mam "starego F100 32 Float OB 26" z przebiegiem 35 tys km i nowego F32 SC Fit4 Factory Kashima 29" z przebiegiem niecałych 4 tys km. W obu nigdy nie miałem jakiś dużych wycieków. Tylko po serwisie przez kilka jazd (około 150km) zostawiają krążki olejowe, ale potem jest czysto. Wyciek miałem tylko raz w starym Fox-e, gdy mnie jeden sklep oszukał i sprzedał podrobione uszczelki Fox-a. Odnośnie luzów. Stary z przebiegiem 35 tys km, pomimo, że już bardzo stracił anodę na górnych lagach, to nie ma jakichkolwiek wyczuwalnych luzów, nie cieknie i pracuje bardzo płynnie. Nowy od nowości miał znacznie większe wyczuwalne luzy w porównaniu do staruszka, ale się to nie powiększa (widać, że FOX robi teraz luźniejsze pasowanie tuleje ślizgowe-lagi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gadzin Napisano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Właśnie ponownie go rozebrałem i w środku znalazłem parę ziarenek piasku, do tego na goleniach jest parę delikatnych rysek wyczuwalnych pod paznokciami. Zadzwoniłem do dwóch serwisów, poradzić się. W pierwszym usłyszałem że dolne golenie się wytłukły i tuleja już w nich nie ściska goleni, tak jak powinna, co ma to do wycieku to nie wiem. A w drugim, że tuleje się zatarły i przez ten luz, goleń chowa się w uszczelce pod kątem i dlatego się poci, oczywiście mogą mi go za 600 zł przeserwisować, a po za tym te nowe foxy tak mają i to norma, jeździć aż się nie rozleci.... Coś czuje, że ten fox mimo, że z wierzchu wygląda jak nowy, to jest to totalny śmietnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Mam to samo w fabrycznie nowym FOX 32 Rhythm, rower rocznik 2022. Goleń z blokadą poci się, przejechane ponad 300 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 (edytowane) To mnie Panowie przerażacie.. Ja w moim F32 SC Kashima FIT4 Factory z końca 2020roku od początku mam wyczuwalne małe luzy, ale na razie nic się nie poci i te luzy się nie powiększają po 4 tys km. Jak widać to jednak nie mit, że wszystko "schodzi na psy". Najlepszym dowodem jest mój stary Fox z 2012 roku z przebiegiem 35 tys, który już prawie nie ma anody, a dalej nie ma jakichkolwiek wyczuwalnych luzów i pracuje świetnie jak masełko, bez pocenia się... P.S. wrzuć zdjęcia po 10 kilometrach trasy. Tylko najpierw przejedz ze 100km od ostatniego serwisu, bo na początku zawsze się poci. Edytowane 17 Marca 2022 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gadzin Napisano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Wierze, ze kiedys, te foxy byly, trwalsze, ale niestety teraz, widac, ze to loteria, nie wspominam o innych delikatnych usterkach meczacy mojego foxa, typu pokretlo tlumienia, to czerwone w prawej gole, ma spory luz, albo delikatnie pocący sie tlumik od gory..... P. S Zloze go jutro i pojedze przez weakend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.