88rowerow Napisano 16 Marca 2022 Napisano 16 Marca 2022 Chciałby założyć szybkie opony o bieżniku szosowym do roweru trekingowego którego odchudzam i jeżdżę asfalty. Domyślnie były 700x35. Czy warto założyć 700x28? czy tylko 32 z najmniejszych? Mam trwałe i mocne koła na obręczach Vuelta Airline III podobno mają 19mm średnicy wewnętrznej, zgodnie z tabelką którą znalazłem powinny tam wejść 28. Co sądzicie?
TheJW Napisano 16 Marca 2022 Napisano 16 Marca 2022 Wsadź szosowe 700x32. No i żeby z trekkinga robić szosę...to trzeba mieć naprawdę wyobraźnię...
chrismel Napisano 16 Marca 2022 Napisano 16 Marca 2022 Opory toczenia zależą w głównej mierze od rodzaju opony (bieżnik, mieszanka) a niej jej szerokości. Tu masz przykładowe porównanie: https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison Warto więc skorzystać z tej strony i wybrać odpowiedni model bo przy tej samej szerokości opory toczenia w zależności od modelu różnią się miedzy sobą nawet o kilkadziesiąt procent.
RabbitHood Napisano 16 Marca 2022 Napisano 16 Marca 2022 Wklej lepiej co masz teraz i co chcesz osiągnąć taką zmianą.
88rowerow Napisano 16 Marca 2022 Autor Napisano 16 Marca 2022 Obecnie w trekingu mam szerokość opony 38mm na bieżniku terenowym z wkładką antyprzebiciową jedna Victtoria druga Continenal. Dla mnie porażka takie opony na asfalt. Chcę osiągnąć odchudzenie trekinga, wyrzucam z niego rózne elementy, obecnie zdjąłem 3.5 kg, do wyrzucenia i zastąpienia jest jeszcze siodełko/sztyca na lżejsze, amortyzator na sztywny widelec, oświetlenie OEM na minimalne, koło przednie z dynamem na bez dynama.. Oprócz tego jeżdżę na szosie, 700x25C Chcę na lekkich oponach szybciej jeździć.
RabbitHood Napisano 17 Marca 2022 Napisano 17 Marca 2022 No to powiem ci tak, że sam robiłem "bieda-gravela" i kupiłem 2x shwalbe Marathona 1,40'' i jest w miarę szybko na asfalcie i mogę spokojnie po lesie jeździć. Jeśli masz faktycznie coś z "bieżnikiem terenowym" (chociaż nadal nie wiem co to za opona) to idź w kierunku semi-slicków albo slicków a schodzenie poniżej 32mm nie ma sensu w przypadku trekinga.
marvelo Napisano 17 Marca 2022 Napisano 17 Marca 2022 32 mm to taka fajna szerokość, bo to opona dająca już całkiem dobry komfort, a opór toczenia i masa są też na dobrym poziomie. Mam w Damce jakiś stary model opon Corratec, zwijane, z paskiem odblaskowym (kupiłem na Allegro jako nowe, leżaki magazynowe) i jestem zadowolony. Prawie tak szybkie jak szosowe, prawie tak komfortowe jak trekkingowem, a przy tym ważą po około 300 g. Z obecnie dostępnych może coś z Continentala? https://allegro.pl/oferta/opona-continental-ultra-sport-iii-700x32-32-622-11429454790 Wersja zwijana też jest. Do takich opon można nawet zakładać lekkie dętki szosowe (takie o wadze 70-80 g) - zwykle wytrzymują to nieco większe rozciągnięcie, a spokojnie z 50-70 g na jednej można urwać w porównaniu do dętek trekkingowych.
chrismel Napisano 17 Marca 2022 Napisano 17 Marca 2022 Najszybsze rozwiązanie to Conti GP5000 32C + tubeless albo dętki latex.
KNKS Napisano 17 Marca 2022 Napisano 17 Marca 2022 Mam w swoim trekingu szosowe opony Specialized Roubaix 700x28C, które zostały mi z jakiejś szosówki. Wcześniej miałem tam trekingowe Schwalbe Maraton 700x35C. Zaleta opony szosowej jest możliwość zastosowania wysokiego ciśnienia, co przełoży się na mniejsze opory toczenia. Do tego szosowe dętki i człowiek jeżdzi trochę szybciej. Oczywiście tak zmodyfikowany treking niespecjalnie będzie się nadawał na zjazd utwardzonych dróg. Jeśli już zdecydujesz się na szosowe ogumienie, to wywal amortyzator. Ja mam taki wynalazek do jeżdżenia "po bułki" i jako tako to jedzie. Oczywiście do prędkości i precyzji współczesnej szosy taki wynalazek ma daleką drogę, ale na 100% będzie jeżdził szybciej niż typowy treking.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.