Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem czy takie pytanie zostało zadane sprzedawcy  Fuji, ale jeśli nie, to moze waro byłoby zaptyać: dlaczego kompaktowa korba, która była "w oryginale" została zamieniona na taką jaka jest zamontowana teraz?

Napisano (edytowane)

xD

A co wnosi odpowiedź  na tak istotne pytanie? Miał ktoś taką potrzebę albo kaprys posiadanie pełnej grupy a nie korby oval to sobie wymienił

 

Mało tego! Przerzutka przód to ultegra 6800, zaciski hamulcowe to też nie r8000. A co jeśli rower nie jest 2018 tylko 2017 i fabrycznie wyszedł na 6800 a prawie cała grupa jest wymieniona?

Edytowane przez Mihau_
Napisano

@KasiaR.

Ochłoń, zamknij jeden temat, powoli...

Zobacz sobie tego van Rysela, @skom25 dobrze radzi.

Nie sprawdzałem ale jeśli tego nie zrobiłaś to  wrzuć ogłoszenie w dziale "Kupię" - może ktoś z forum będzie sprzedawał? Ew. na forum SzajBajka. Zawsze zakup od kogoś znanego będzie bezpieczniejszy niż kopanie się z handlarzami.

 

Napisano
2 minuty temu, Mihau_ napisał:

Miał ktoś taką potrzebę albo kaprys posiadanie pełnej grupy a nie korby oval to sobie wymienił

Pierwsze co zrobiłem po zakupie roweru, to zamówienie korby Tiagra żeby mieć pełną grupę. Także dołączam do stwierdzenia, że pytanie lekko z "czapy".

Korba to także nie jest nic, co potencjalnie może zostać uszkodzone podczas wypadku. To właściwie jest chyba jedna z ostatnich rzeczy, które można uszkodzić.

Napisano (edytowane)

Jeśli coś sam od siebie dodam to że kupiłem sam używana szosę tribana 540 i co pierwsze zrobiłem wymieniłem sztyce z oryginalnej. A w przyszłości czeka wymiana hamulców z b-twin na Shimano 105 oraz korby też na Shimano 105 lubię mieć w rowerze pełna grupę czegoś niz coś poza grupowe. Także że korba jest inna to w niczym nie przeszkadza taki zakup. 

Edytowane przez Thomass13
Napisano
3 godziny temu, Chociemir napisał:

Nie wiem czy takie pytanie zostało zadane sprzedawcy  Fuji, ale jeśli nie, to moze waro byłoby zaptyać: dlaczego kompaktowa korba, która była "w oryginale" została zamieniona na taką jaka jest zamontowana teraz?

Zapewne korba kompaktowa została sprzedana na olx, bo chodzą w dobrej cenie, a sprzedający wstawił taką jaką miał.

Olx to nie tylko miejsce fajnych okazji, ale miejsce gdzie sprzedawane są rowery kradzione, rowerowy złom, podróbki i naciągacze.

Jak ktos sie nie zna i chce kupić rower używany za wiekszą kase, to powinnien zwrocić uwagę na:

-rower roczny max 2letni.

-odbiór osobisty.

-właściciel powinien mieć dowód zakupu w sklepie.

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Napisano

Nie, ale co to ma za znaczenie? Może wyjaśnisz, zamiast bawić się w kotka i myszkę? Nie wiem, 53/39 to jakaś zakazana korba?

Napisano
12 godzin temu, Chociemir napisał:

Nie wiem czy takie pytanie zostało zadane sprzedawcy  Fuji, ale jeśli nie, to moze waro byłoby zaptyać: dlaczego kompaktowa korba, która była "w oryginale" została zamieniona na taką jaka jest zamontowana teraz?

Mihau_ mi chyba zwrócił na to uwagę, że tam jest korba z którą mogę sobie nie poradzić i nawet chyba o to zapytałam sprzedawcę ale szczerze rozmowa zeszła na jakiś inny temat wtedy więc nie odpowiem Ci na to pytanie.

Ale tak szczerze to pierwsze co zmieniłam w swoim rowerze to też korba , więc jakoś nie szukałam tutaj problemów. Chociaż skoro jeździła na nim jego żona , może faktycznie jest to trochę dziwne. Nie potrafię tego ocenić.

 

Napisano

To tak nie jest, że sobie nie poradzisz. Co to ma niby znazyć "nie poradzisz" ? Nie ma czegoś takiego. Większy blat "rozciąga" jakby tylne biegi. Sprawia, że mniej zmieniasz tylnym wóżkiem, ja sam niedawno zmieniłem z 50 na 52. Różnica jest taka, że teraz zamiast poruszać się po mniejszej połowie kasety to zmieniam gdzieś w połowie. A różnicay nie czuć wcale. Także to nie jest tak, się zatrzymasz i nie ruszysz, zawsze możesz stanąć na korbę - zawse możesz zredukować. Nie widzę problemu.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Do korby 53 trzeba mieć kopyto, nie ma co się czarować. Jak się połączy to jeszcze z ciasną kasetą, to nie ma opcji żeby sprawnie na tym się poruszać, nie mówiąc o wykorzystaniu całej kasety.

Także nie, zmiana korby nie jest podekrzana. Natomiast samo stopniowanie, jest już mało zachęcające.

Napisano (edytowane)

Nie mam doświadczenia z taką korbą, teraz mam korbe 38 😉 i mam zawsze zaorane małe zębatki. Nie dlatego , że nie zmieniam przełożeń. Nigdy nie odjeżdżam spod świateł na najmniejszej zębatce z stojąc w korbach , bo nie mogę ruszyć ( a są tacy , oj są  ;) ) no i w mieście umówmy się - no wzniesień nie ma 😊, więc cięzko wykorzystać kasete 11-42! Ale nie wiem jak 53-39 by się sprawdziło w zwykłym codziennym kręceniu...

Edytowane przez KasiaR.
Napisano

Na szosie jest trochę inaczej, bo jedzie dużo lżej. Nie mniej 53 to dużo, nawet bardzo. 

No ale jest spora szansa że dokupisz mniejsze blaty, bo i tak napęd kiedyś się skończy.

Jedna rzecz o której nie wszyscy pamiętają. Ultegra jest fajna, koszty utrzymania już mniej. Zastanów się czy będzie Cie stać na utrzymanie.

Napisano

Cały czas o tym mówię, że mam świadomość ile kosztuje dobry serwis i części do takiego napędu...czy ja jestem w stanie ( mimo tego , że najchętniej bym z roweru nie zsiadała ) kocham sport i nie wyobrażam sobie życia bez treningu to jednak jestem AMATOREM , wykorzystać zalety ultegry - wątpię. Pomijając czystą frajdę z użytkowania , to pewnie podczas jazdy nie jestem w stanie odróżnić 105 -tki od ultegry. 

Ale fakt jest jeden, ten canyon jest piękny :) milion razy ładniejszy niż na zdjęciach i jestem wściekła że nie jest mój... Mam też teraz pewność , że muszę mieć "szosówkę" , jest genialna, lekka , smukła, chyba szybka.... nie odpuszczę, muszę kupić:) 

Napisano

Zębatki się będą topić tak samo jak każde inne. Serwis kosztuje 2-gie tyle co części. Nikt tutaj na forum nie oddaje rowerów do serwisów. Cala zabawa stała by się nieopłacalna. Cżęści - no ultegra jest droga, ale kasety się łąduje SunRace, tak samo dobre a tańsze. Blat na przód? Ładujesz stalowy i zapominasz - tylko fakt, tutaj może być nieco więcej szukania bo ta korba ma niesymetrycznie śruby. Ale ebay i allegro aż się uginają od zamienników wszystkiego, więc problemu nie widzę.

Napisano

Zły, ale jeżeli rower jest przyzwoity, to można to traktować jako część do natychmiastowej wymiany. Z łańcuchem też nie będzie problemu, bo łatwiej skrócić niż wydłużyć.

Napisano
12 godzin temu, KasiaR. napisał:

Chociaż skoro jeździła na nim jego żona , może faktycznie jest to trochę dziwne. 

 

"Trochę"? Człowiek kupuje rzekomo dla żony  rower o ekstremalnie -jak na rower szosowy- wyprostowanej pozycji, do tego ustawia mostek na plus i montuje zawodniczą korbę. Przecież to się kupy nie trzyma. 

Napisano

Może to był ekstrawagancki szosowiec :D 

A może żona ma nogi konia, ale problem z plecami? :P 

Napisano

A tak na serio, to OLX jest usłany dziwnymi "tworami" rowerowymi... Handlarze, ściemniacze, ludzie nie mający pojęcia co sprzedają.

Napisano

Nie narzekaj. Dobrze, że jeszcze taki "bazar online" istnieje i panuje tam w miarę duża swoboda gospodarcza i fiskalna ;)

Jak na każdym bazarze należy być czujnym i panować nad emocjami. 

Napisano
6 minut temu, WZB napisał:

Nie narzekaj. Dobrze, że jeszcze taki "bazar online" istnieje i panuje tam w miarę duża swoboda gospodarcza i fiskalna ;)

Jak na każdym bazarze należy być czujnym i panować nad emocjami. 

Dokładnie tak. Obok ofert "szemranych" są też normalne i uczciwe.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...