Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, witam serdecznie, czas na przesiadkę z MTB który dzielnie znosi moje humorki prawie dzień w dzień 🙂 wiosna, lato , jesień, zima...

Ale nadszedł czas spróbować czegoś innego "lepszego" ? - mianowicie szosówka (raczej endurance ) 🙂 

Ponieważ nie ma rowerów , a jak są to nie na moją kieszeń albo nie mój rozmiar pomysł jest prosty - kupić używany. Boję się strasznie , nie ukrywam więc szukam czegoś w przedziale 4-5 tysięcy wierząc , że będą to rowery już na w miarę sensownym osprzęcie ( Pewnie Tiagra, chociaż może i 105 tka ) i nie zajechane na amen , tylko takie o które ktoś w miarę dbał wydając na nie swoje ciężko kiedyś zarobione pieniążki. Raczej na tarczówkach, bo mam , bo się przyzwyczaiłam i lubię a szczęk nie znam i chyba nie chcę poznawać - wiem argumentacja beznadziejna , ale tak już w tym temacie mam... Domyślam się , że nie mogę tu wrzucać linków do "prywatnych " ogłoszeń więc podpowiedzcie mi proszę czy używka to w ogóle jest dobry pomysł ? Czy lepiej czekać na lepsze czasy , które mogą nie nadejść i kupić coś na "gorszym" osprzęcie ale nowego pachnącego :).  Z używanych Mam na oku cube axial 105 na tarczówkach , wygląda jak nówka za 5200 zł, oraz canyon endurace AL 6.0 wnm ( Tiagra na tarczówkach ) za 4100 . Podobno też stan idealny, ale wiadomo może być różnie. Canyon podoba mi się baaaaaardzo. A może ktoś kupował używany rowerek i podpowie na co szczególnie uważać? 

pozdrawiam,

Kasia

Napisano

Nikt Ci nie zabroni wrzucać ogłoszeń. Powiem więcej, należy to zrobić, bo nikt nie będzie szukał za Ciebie ;) 

Napisano

Jeżeli chodzi o Cube, to chyba ktoś upadł na głowę z ceną.

Napisano

Szybko sprowadziłeś mnie na ziemię, szczerze dopiero zaczęłam się rozglądać za "szosami" więc nie mam jeszcze zbyt dużego rozeznania w rynku. A ten canyon , jakaś rada o co pytać jak zadzwonię? Wiadomo, że zdjęcie napędu niewiele mówi, bo w sumie i kasetę i łańcuch można niewielkim kosztem wymienić  i będzie nówka z "niewielkim " przebiegiem. Są jakieś niuanse w używanych szosach , które mogą ułatwić faktyczną ocenę jego stanu?

Napisano (edytowane)

Właściwie to nie ma. Jest nawet prościej, bo nie ma amortyzacji. Jeździsz na MTB, więc wiesz co się psuje, co się wymienia i na co zwrócić uwagę. W szosie za to bywa więcej karbonu, więc trzeba trochę bardziej zwrócić uwagę.

Ogólnie to jak otwierasz ogłoszenie i masz wrażenie że to jakiś "parch", to nie warto brnąć dalej. 

Ten Cube sprawia dość dobre wrażenie. Natomiast opis jasno wskazuje, że to jakiś handlarz i o rowerze Ci dużo nie powie. No i to "Schimano" na początku opisu. Ten rower katalogowo kosztował chyba 5900 zł. Warto pchać się w używany za 600 zł mniej? Według mnie nie. Dobry napęd i hamulce, ale cała reszta byle jaka.

Canyon całkiem fajny. Jakby jeszcze minimalnie urwać z ceny, to warto wziąć pod uwagę. Chociaż widzę że też go sprzedaje jakiś sklep.

Orientujesz się trochę w rozmiarach i geometrii ramy?

Edytowane przez skom25
Napisano

Nie jestem może specem ale wiem , że powinnam zwrócić przed wszystkim uwagę na parametry stack i reach. Z tego względu raczej szukam czegoś właśnie w stylu endurance, tam one są chyba najbardziej skierowane do wygodnej codziennej jazdy .Jeżdżę do pracy rowerem ( 10 km )więc nie szukam super szybkiej maszyny, raczej czegoś bardziej żwawego niż mtb ,ale na tyle wygodnego żebym mi kręgosłup nie odpadł od leżenia na kierownicy wyciągnięta jak struna ;). W sumie w mtb mam "zamknięty " w mieście amortyzator i założone prawie slicki więc gdzieś tam mnie ciągnie do szosy i szybkości od dłuższego czasu...

 

Napisano

Przede wszystkim to powinnaś podać wzrost/przekrok. Rowery mają rozmiary i to od dobrania odpowiedniego będzie zależeć "wygoda" podczas jazdy. Może się też okazać, że niekoniecznie potrzebujesz damskiego modelu co znacząco ułatwi sprawę

Napisano

Jasne , zapomniałam po prostu 🙃 170 cm i 81cm. W sumie zdarzyło się kilka razy na stronach , że wyskakiwały  rozmiary na pograniczu ( np canyon xs albo s). Oczywiście nie ograniczam się do " babskich" wersji rowerów , te akurat bardziej z przypadku wpadły mi w oko. Aczkolwiek nie ukrywam, że stara kontuzja biodra sprawia że faktycznie chyba czułabym się pewniej na takiej właśnie "połamanej" górnej ramie niż na takiej prostej jak drut od sztycy do kierownicy. Myślałam o rowerach liv , ale mam wrażenie że są chyba zbyt drogie w stosunku do użytych materiałów i osprzętu. Ale nie jestem specem, więc mogę się mylić...

Napisano
Cytat

chyba czułabym się pewniej na takiej właśnie "połamanej" górnej ramie niż na takiej prostej jak drut od sztycy do kierownicy.

Masz jakieś dziwne wyobrażenia na temat rowerów szosowych.

Cytat

Myślałam o rowerach liv , ale mam wrażenie że są chyba zbyt drogie w stosunku do użytych materiałów i osprzętu.

Od dwóch sezonów rowery są drogie a będą jeszcze droższe. Nie dotyczy to wyłącznie liv'a, gdzie jakiś dodatkowy bonus za "damską" markę też jest ale nie robi on kosmicznej różnicy. Biorąc pod uwagę, że nie jesteś krasnalem to nie ograniczałbym się wyłącznie do damskich modeli

 

Ten canyon, którego wrzuciłaś wygląda bardzo dobrze, praktycznie nie widać śladów zużycia napędu (skąd ja to znam, kupić kobiecie rower a ona prawie wcale nie jeździ). Jeśli wszystko jest z nim rzeczywiście ok (bo zdjęcia są jakie są) to za taką kasę nie ma się co zastanawiać, ma wszystko co powinien mieć rower szosowy, rozmiar też ok

Napisano

Gdyby mi facet kupił fajny  rower , pewnie by mnie  w domu często nie widział🙃, też pewnie dlatego nigdy go nie dostałam....a teraz sobie sama kupie, będę sobie jeździć i prosić się nie będę ....;) nie no żarty żartami, też mi się wydaję że ten canyon nie jest złym wyborem, jak zacznę wybrzydzać i kombinować to jak znam życie nigdy nie kupię. Nie wiem tylko jak z tym karbonowym widelcem, czy jest ryzyko że jest gdzieś mocno uderzony i tego nie będzie widać na lakierze ? W sumie nie boję się ryzyka kupna używanego roweru , nie chciałabym po prostu wtopić 4 tysięcy a później kolejnego tysiąca czy dwóch na naprawy, wymiany etc. Wiem, że zawsze jest takie ryzyko, pytanie tylko jak wyeliminować to ryzyko do minimum zadając odpowiednie pytania sprzedającemu ? Nie mam możliwości zobaczyć tego roweru przed kupnem  - jestem z Łodzi , rower w Gdyni....

Napisano
Godzinę temu, Mihau_ napisał:

(skąd ja to znam, kupić kobiecie rower a ona prawie wcale nie jeździ)

To jakiś sklep, spójrz na resztę ogłoszeń.

Napisano (edytowane)

Na początek możesz poprosić o więcej zdjęć dobrej jakości

Rower to nie prom kosmiczny, większość rzeczy widać na pierwszy rzut oka. Zawsze kupując używany rower ponosisz ryzyko, zawsze możesz kupić nówkę, coś o takich parametrach kosztuje ~7.

Cytat

nie chciałabym po prostu wtopić 4 tysięcy a później kolejnego tysiąca czy dwóch na naprawy, wymiany etc.

I tak trzeba będzie coś wymienić żeby dostosować rower pod siebie, siodełko, mostek, kierownicę itd, nigdy nie trafisz idealnie

4 minuty temu, skom25 napisał:

To jakiś sklep, spójrz na resztę ogłoszeń.

Bodajże nie wystawia FV, już kiedyś była mowa o jakimś rowerze stamtąd. Ktoś sobie handluje używanymi rowerami jako dodatek i tyle

Edytowane przez Mihau_
Napisano
9 minut temu, skom25 napisał:

To jakiś sklep, spójrz na resztę ogłoszeń.

Tak to prawda i martwi mnie to trochę , bo pewnie sami do końca nie mają pojęcia co sprzedają. Ktoś wstawił w rozliczeniu , bądź coś w tym rodzaju i pewnie historia roweru jest wielką niewiadomą ... no nic  jutro zadzwonię, zobaczę co i jak. 

Przy mtb w pierwszym roku jeżdżenia zmieniłam właściwie wszystko ( mtb to nie jest do końca to czego oczekiwałam , jak się okazało ) mostek, kierownica, siodełko , cały napęd , spd itp itd ...wyszło drugie tyle co nowy rower, także mam tego świadomość że zarówno nowy jak i używany to kolejne koszty ...ale wiem o tym i liczę się z tym , stąd moje pytanie czy w ogóle warto ryzykować kupna używanego roweru ? 

W sumie powiem wam szczerze najbardziej się boję , że kupię kradziony rower.... I to byłaby absolutna katastrofa 😐

Napisano (edytowane)

Ja nie przepadam za używanymi rowerami. Wolę nowy rower i spokój, niż lepszy używany z którym nie wiadomo co się działo. No ale to osobiste preferencje.

Ten Canyon wygląda dobrze. Wrzuć coś jeszcze, jeżeli znalazłaś.

12 godzin temu, KasiaR. napisał:

Jasne , zapomniałam po prostu 🙃 170 cm i 81cm. W sumie zdarzyło się kilka razy na stronach , że wyskakiwały  rozmiary na pograniczu ( np canyon xs albo s). Oczywiście nie ograniczam się do " babskich" wersji rowerów , te akurat bardziej z przypadku wpadły mi w oko. Aczkolwiek nie ukrywam, że stara kontuzja biodra sprawia że faktycznie chyba czułabym się pewniej na takiej właśnie "połamanej" górnej ramie niż na takiej prostej jak drut od sztycy do kierownicy. Myślałam o rowerach liv , ale mam wrażenie że są chyba zbyt drogie w stosunku do użytych materiałów i osprzętu. Ale nie jestem specem, więc mogę się mylić...

Masz długie nogi w stosunku do tułowia. Nic Ci nie będzie, nawet na męskiej wersji. Co do poziomej rury, bo chyba tego się obawiasz. Jest to aktualnie dość rzadki widok, a na dodatek na ogół w rowerach typowo wyścigowych. Jeżeli szukasz Endurance, to nie masz czym się martwić.

Edytowane przez skom25
Napisano

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-endurance-cannondale-synapse-disc-shimano-105-2x11-roz-5-CID767-IDNrW2u.html?reason=observed_ad  - "używany przez kobietę" , gdybym nie jeździła tak jak jeżdżę może by mnie to przekonało 😎 , no i rozmiar 54 to chyba ciężko byłoby dostosować do mojego wzrostu, nawet jeśli mam trochę dłuższą nogę.

https://www.olx.pl/d/oferta/trek-domane-carbon-disc-sztywne-osie-CID767-IDLEJfe.html?reason=observed_ad  - trek , podobają mi się ...czarny , może trochę zbyt czarny - nieistotne. Rozmiar niby ok, facet opinie ma "takie se" jako sprzedający. Przebieg 700 km. 🙄 4 letni rower ...... no wątpie szczerze. 

z nowych "chyba"

https://allegrolokalnie.pl/oferta/rower-szosowy-merida-scultura-disc-300-rozm-ml - nie wiem czy kolor ok ale  mniejsza  z tym :)- pełna Tiagra , nowy, rozmiar ok ,  sztywne osie , no i oponki można chyba do 35 mm włożyć.

To tak na szybko.

Jasne , że wolałabym nowy :) taki z kartonu pachnący :) no ale nie mam teraz prawie 7 tysięcy na zbyciu. Poza tym magazyny puste, ceny z kosmosu...sama nie wiem.

Napisano

Dzięki , Sensa Emilia znam zwróciałm na "nią" uwagę. Jakoś mi umknęła teraz...  z tego co tam jest napisane to na mnie 53,5 - no i musiałabym nadszarpnąć budżet. Ale nowe , to nowe do rozważenia na pewno 👍

Cube - prawie miód , malina - nie wiem czemu go nie widziałam... facet ma 173 i jest na niego zbyt mały, więc na mnie też będzie zbyt mały albo idealny . Muszę wejść na jakiś kalkulator i zobaczyć jak to wygląda..

Muszę trochę popracować , bo zaraz mnie z roboty wyrzucą ;) i podzwonię, popytam. Może nikt go nie zwinie sprzed nosa.

Dzięki wielkie za pomoc i porady...

Napisano

1. Tak, 53,5 będzie ok

2. Taaaa, jeździł z dvpą na wysokości kierownicy i rower za mały🤣 Nie wierz we wszystko co przeczytasz, szczególnie w ogłoszeniach sprzedaży.

3. Kalkulatory można sobie wsadzić wiadomo gdzie

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jeszcze jedno pytanko , czy dla zwykłego śmiertelnika jest jakaś istotnie odczuwalna różnica między Tiagrą a 105 tką ? Warto dokładać? Tiagra jest kompatybilna tylko sama ze sobą , że tak powiem czy jest szansa w przyszłości ją ulepszać, modyfikować ( chyba , że nie ma takiej potrzeby ) . Poczytam sobie oczywiście wieczorem i się dokształcę na spokojnie, ale jestem ciekawa waszej opinii.

Cube jest tylko i wyłącznie do odbioru osobistego , czyli dodatkowe ponad 4 stówki za paliwo 🙄 wolałabym to wydać już na kask , buty cokolwiek szczerze mówiąc. Wiem odbiór osobisty ma plusy bo zobaczę rower zanim zapłacę....

Napisano

Tiagra 4700 jest kompatybilna ze wszystkim co jest 10s i 11s. Oczywiście dotyczy to głównie tylnej przerzutki.

Tiagra jest 10s, a 105 11s. Czy jest różnica w kulturze pracy? Na pewno jakaś jest, ale nie jestem pewny czy byłby to decydujący czynnik przy wyborze.

Napisano

Tak myślałam Filipie, co więcej po przesiadce z mojego wysłużonego deore w napędzie 1x10 , który ma takie dziury między przełożeniami że głowa boli to zarówno Tiagra jak i 105 będzie zapewne jak maserati ;) No nic muszę na spokojnie , bez emocji się zastanowić bo nakręciłam się strasznie a a jak wiadomo emocje są złym doradcą...

Napisano

Zależy gdzie jeździsz i jaką kasetę wsadzisz. Jak po płaskim, to nawet na 8s dało się uniknąć jakiś tragicznych dziur na kasecie.

Przy używanych rowerach i tak dość często napęd idzie do wymiany. Musisz sobie przeliczyć, także pod kątem kosztów, co Ci bardziej odpowiada. 

Ja osobiście nigdy nie goniłem za ilością biegów, bo nie jestem jakiś super przeczulony na punkcie przeskoków na kasecie. Może to być kwestia że większość życia spędziłem na MTB. Za to mam kolegę, który dostaje jakiejś gorączki jak usłyszy o różnicy trzech zębów. Najlepiej gdyby kaseta miała dwadzieścia biegów, z przeskokami o pół ząbka.

Napisano

Mam 11x42 i z pewnością nie wykorzystuje możliwości tego roweru. Ale jak kupowałam rower to pojęcie miałam zerowe jaki rower głównie do miasta należałoby kupić. Byłam typem klasycznego kupującego w typie ma być "góral" bo innych od dzieciaka nie znałam i już :)

Teraz patrzę na to trochę inaczej, trochę więcej też wiem, ale nie jestem jakimś szczególnym wrażliwcem , lubię to moje przyciężkie MTB ale na przejażdżki 40, 50 km i więcej on już po prostu staje się męczący. Chciałabym rower , który da mi trochę więcej lekkości, szybkości ...A ten zostawię sobie na zimę :)

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, KasiaR. napisał:

Tiagra jest kompatybilna tylko sama ze sobą , że tak powiem czy jest szansa w przyszłości ją ulepszać, modyfikować ( chyba , że nie ma takiej potrzeby ) .

Jest kompatybilna z 10s grx ale tak naprawdę jedyną rzeczą jaką warto wymienić (jeśli będziesz odczuwać taką potrzebę) jest tylna przerzutka. Wymieniać cokolwiek innego się po prostu nie opłaca także jeśli lubisz grzebać przy rowerze i sobie pewne tematy modyfikować to lepiej od razu kupić 11s,  będą większe możliwości

Edytowane przez Mihau_

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...