Wojcio Napisano 15 Marca 2022 Udostępnij Napisano 15 Marca 2022 Oddałem widelec do serwisu gwarancyjnego (obowiązkowy przegląd po pierwszym roku eksploatacji). Cena serwisu (nie widelca) 729PLN z częściami. To zapewne najtańszy widelec foxa (rytm 34). Taniej mógłbym kupić całkiem ciekawy zamiennik https://www.rowertour.com/p/212956/amortyzator-rst-vibe-ra-coil-29275 i co roku wyrzucać go do śmieci 😖. Czy (po gwarancji) można samemu robić PEŁEN serwis widelca foxa? Jakiej wartości jest inwestycja w narzędzia? Serwis podstawowy to sam ogarnę (wymiana oleju) ale jak trudno jest zrobić to, za co płacę 729? Dodam, że w domu są 3 takie widelce.... Na YT jest masa filmów o serwisie podstawowym (lower leg service), ale według stony foxa, dla mojego modelu nie ma co go robić, bo raz na 125h jest zalecany pełen serwis. Za sam jeden serwis zawieszenia 3 rowerów zapłacę znacznie więcej niż za 4 lata/120.000km serwisu mojego samochodu w ASO. Poza foxem resztę ogarnę sam, ale ta reszta to już znacznie niższy poziom kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Marca 2022 Udostępnij Napisano 15 Marca 2022 (edytowane) Możesz sam ogarniać kolejne przeglądy. Co do tego pierwszego też jest to kwestia dyskusyjna. Odnośnie kosztów - ceny są umowne - nie chcesz płacić - nie rób przeglądu w (tym) serwisie. Edytowane 15 Marca 2022 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 15 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2022 Sprawdziłem kilka serwisów - takich z autoryzacją FOXa nie ma wiele, ceny zbliżone. Moje pytanie pozostaje w mocy - czy da się pełen serwis poza zrobić samemu - chodzi o narzędzia i know how. Bo podstawowy, to się da. Rockshoxa robiłem, Manitou bałem się dotknąć (Minute - bardzo wysoki poziom komplikacji). Serwis, który robił mi Manitou nie dotykał się dampera Foxa - specjalistyczne narzędzia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 15 Marca 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2022 W przypadku Foxa próg wejścia jest bardzo wysoki. Oleje, części, pompa. Dodatkowo musowo trzeba kupować sporo sprzętu u dystrybutora... Stąd wysoka kwota za serwis(choć wg mnie w tym przypadku za wysoka). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Marca 2022 Udostępnij Napisano 15 Marca 2022 4 godziny temu, Wojcio napisał: Sprawdziłem kilka serwisów - takich z autoryzacją FOXa nie ma wiele, ceny zbliżone. Moje pytanie pozostaje w mocy - czy da się pełen serwis poza zrobić samemu - chodzi o narzędzia i know how. Bo podstawowy, to się da. Rockshoxa robiłem, Manitou bałem się dotknąć (Minute - bardzo wysoki poziom komplikacji). Serwis, który robił mi Manitou nie dotykał się dampera Foxa - specjalistyczne narzędzia. Na czym polegał bardzo wysoki poziom komplikacji minute? Miałem 3 sztuki, różne roczniki, różne sprężyny I robiłem je bez żadnych ekstra narzędzi, tak jak serwis rs'ów tk i motion control. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Normalna cena kompleksowego serwisu Foxa to ok. 500 zł. Ponad 700 zł. to zdecydowanie za dużo, o ile nie trzeba było wymieniać niczego poza uszczelkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Tym bardziej, że to rhythm, który ma prosty tłumik, bez kondoma, odpowietrzania itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 (edytowane) W dniu 15.03.2022 o 17:42, Wojcio napisał: To zapewne najtańszy widelec foxa (rytm 34). Taniej mógłbym kupić całkiem ciekawy zamiennik https://www.rowertour.com/p/212956/amortyzator-rst-vibe-ra-coil-29275 i co roku wyrzucać go do śmieci Określanie RST Vibe jako zamiennika dla widelca FOX, pokazuje że chyba średnio orientujesz się w temacie. Zawsze powtarzam to samo. Nie sztuka kupić, sztuka utrzymać. Chciałeś FOX, to teraz płać za serwis. Trochę jak kupić Mercedesa, a potem narzekać że za duży przegląd zapłaciło się tyle, co za całą Dacie. Edytowane 17 Marca 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 (edytowane) Nie mniej jednak kolega ma trochę racji. Ten rhythm to taki bardziej farbowany na lisa. Bliżej mu do marzoccha. Jeśli analogię moto miałbym zastosować to podałbym np. lexuxa i toyotę. Żarówka do deski rozdzielczej (sama żarówka, bez wymiany) w katalogu lexusa jest 4x droższa niż w katalogu toyoty. Dokładnie ta sama żarówka z tym samym P/N. Podobnie z wieloma innymi częściami. Edytowane 17 Marca 2022 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Oczywiście, chociaż ja się nie znam na wszystkich niuansach, bo to nie moja działka. Natomiast jak widzisz napis FOX, czegokolwiek by nie było w środku, to wiesz że będzie drogo. Trzeba to wziąć na klatę, gdy podjęło się decyzję o zakupie. Natomiast nie uważasz, że porównanie FOX do tego RST to lekka przesada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekhs Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 w cenie 729 zawiera się robocizna i zestawy uszczelek, w przypadky foxa 34 będzie to 803-00-945 Kit: Dust Wiper, Forx, 34mm, Low Friction, No Flange 803-01-320 Seal Kit: MY19+ 32, 34, 36, 38, 40 GRIP Cartridge Rebuild 803-00-963 Seal Kit: 34 FLOAT NA2 Rebuild zestawy kosztują razem 534zł, czyli sam serwis wychodzi 195zł Na stronie Foxa masz ładnie pokazane na czym polega pełny serwis, możesz przejrzeć i sam sobie odpowiesz czy dasz radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Znając podejście serwisów (a znam ich trochę, i to raczej tych renomowanych) to śmiem twierdzić, że na pierwszym przeglądzie po 125h wymieniono wyłącznie kurzówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 To niech autor poda co zostało wymienione, bo zaczynamy stąpać po gruncie jakiś niezbyt ładnych sugestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Dla porównania, komplet uszczelek do pełnego serwisu, po 200 godz. jazdy (nie 125), lepszych widelców RS kosztuje ok. 300-350 zł. Nawet po doliczeniu kosztów robocizny RS-y są ok. 2x tańsze w eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 17 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Porównywałem cenę serwisu FOX do ceny widelca RST - nie twierdzę, że widelce są porównywalne. Ceny części FOX są chore np. korek https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/inne/prod/32-fox-air-topcap za prawie 200PLN - ZAKRĘTKA! Odebrałem rowery - fakt - zawieszenie masełko i miodek. Co było robione - tak dokładnie to nie mam pojęcia - zakres serwisu "gwarancyjnego", warsztat jest autoryzowany - wymaganego po roku do utrzymania gwarancji. Mechanik mówił, że wymieniają uszczelki i że po gwarancji można wymieniać mniej, a w trakcie gwarancji musi być full serwis. Dowiedziałem się, że zużyte było uszczelnienie między komorą główną a negatywną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 No to o czym tutaj dyskusja? Nie wiesz co zostało wymienione, ale bijesz pianę że drogo 🙄 Ceny takich rzeczy takie właśnie są. Bębenek do kół Fulcrum kosztuje 300 zł, gdy cały komplet kół kosztuje 700 zł. Nakrętka ze śrubką 90 zł. Oś 15mm do Rock Shox kosztuje prawie 300 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 (edytowane) w trakcie gwarancji musi być full serwis Jak w autach, nie zarabiasz na sprzedaży, Zarabiasz na serwisie. Tu masz to samo. mam amorek RST powietrzny, nalatane 20- tyś km, jedyne co wymieniałem to uszczelki pod korkami (w sklepie z uszczelkami po 50 gr, oraz tłoczek (chyba 20-30 zł)., No i olej oczywiście , kilka razy. Edytowane 17 Marca 2022 przez dovectra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 Normalna sprawa,po RS-ach przyszedł czas na Foxa,po podstawowym serwisie(sam)urwałem gwint tłumika,pojechał do Wicha(termin 2,5 miesiąca🙂)Wracając do tematu,chciałem drożej to mam i nie narzekam.Tak samo jak z autem,jak będę chciał tanio kupię Cinqeczento na gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 17 Marca 2022 Udostępnij Napisano 17 Marca 2022 (edytowane) Serwis Foxa zawsze był drogi. Oleje, uszczelki, narzędzia - są z reguły sprzedawane w horrendalnych kwotach. Do tego dochodzą takie serwisowe upierdliwości, jak np. pompowanie niektórych komór igłą czy grzanie palnikiem niektórych połączeń gwintowanych, tyle jest tam kleju. Jakoś wiele innych marek nie ma takich kwiatków. Choć z drugiej strony jak się spojrzy na serwisowalność części tłumików DT czy np. sztycy Thomson, to ręce opadają jak producenci potrafią zrobić pod górę aby czasem czegoś zbyt łatwo nie rozebrać. Z kolei przeglądy Rock Shoxa są dużo, dużo tańsze, ale to też ewoluuje. Spójrzcie np. na cenę smaru Dynamic Seal. Do tej pory 500 gramów kupowało się za 150-170 zł. Aktualnie (tj. zmiana w ciągu kilku miesięcy) kosztuje on 400-500 zł. Narzędzia RS też poszły bardzo mocno w górę. Edytowane 17 Marca 2022 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 26 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2022 Koszt części na pełny serwis Reby Solo jak się przedstawia aktualnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2022 Od 120 za pełny kit do 2014-2016. Do tego trzeba doliczyć chemię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.