Skocz do zawartości

[Serwis] Porażające ceny serwisu


Wojcio

Rekomendowane odpowiedzi

Oddałem widelec do serwisu gwarancyjnego (obowiązkowy przegląd po pierwszym roku eksploatacji). Cena serwisu (nie widelca) 729PLN z częściami. To zapewne najtańszy widelec foxa (rytm 34). Taniej mógłbym kupić całkiem ciekawy zamiennik https://www.rowertour.com/p/212956/amortyzator-rst-vibe-ra-coil-29275 i co roku wyrzucać go do śmieci 😖.

Czy (po gwarancji) można samemu robić PEŁEN serwis widelca foxa? Jakiej wartości jest inwestycja w narzędzia? Serwis podstawowy to sam ogarnę (wymiana oleju) ale jak trudno jest zrobić to, za co płacę 729? Dodam, że w domu są 3 takie widelce.... Na YT jest masa filmów o serwisie podstawowym (lower leg service), ale według stony foxa, dla mojego modelu nie ma co go robić, bo raz na 125h jest zalecany pełen serwis.

Za sam jeden serwis zawieszenia 3 rowerów zapłacę znacznie więcej niż za 4 lata/120.000km serwisu mojego samochodu w ASO. Poza foxem resztę ogarnę sam, ale ta reszta to już znacznie niższy poziom kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kilka serwisów - takich z autoryzacją FOXa nie ma wiele, ceny zbliżone.

Moje pytanie pozostaje w mocy - czy da się pełen serwis poza zrobić samemu - chodzi o narzędzia i know how. Bo podstawowy, to się da. Rockshoxa robiłem, Manitou bałem się dotknąć (Minute - bardzo wysoki poziom komplikacji). Serwis, który robił mi Manitou nie dotykał się dampera Foxa - specjalistyczne narzędzia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wojcio napisał:

Sprawdziłem kilka serwisów - takich z autoryzacją FOXa nie ma wiele, ceny zbliżone.

Moje pytanie pozostaje w mocy - czy da się pełen serwis poza zrobić samemu - chodzi o narzędzia i know how. Bo podstawowy, to się da. Rockshoxa robiłem, Manitou bałem się dotknąć (Minute - bardzo wysoki poziom komplikacji). Serwis, który robił mi Manitou nie dotykał się dampera Foxa - specjalistyczne narzędzia. 

Na czym polegał bardzo wysoki poziom komplikacji minute? Miałem 3 sztuki,  różne roczniki,  różne sprężyny I robiłem je bez żadnych ekstra narzędzi, tak jak serwis rs'ów tk i motion control. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2022 o 17:42, Wojcio napisał:

To zapewne najtańszy widelec foxa (rytm 34). Taniej mógłbym kupić całkiem ciekawy zamiennik https://www.rowertour.com/p/212956/amortyzator-rst-vibe-ra-coil-29275 i co roku wyrzucać go do śmieci

Określanie RST Vibe jako zamiennika dla widelca FOX, pokazuje że chyba średnio orientujesz się w temacie.

Zawsze powtarzam to samo. Nie sztuka kupić, sztuka utrzymać. Chciałeś FOX, to teraz płać za serwis.

Trochę jak kupić Mercedesa, a potem narzekać że za duży przegląd zapłaciło się tyle, co za całą Dacie.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mniej jednak kolega ma trochę racji. Ten rhythm to taki bardziej farbowany na lisa. Bliżej mu do marzoccha.

Jeśli analogię moto miałbym zastosować to podałbym np. lexuxa i toyotę. Żarówka do deski rozdzielczej (sama żarówka, bez wymiany) w katalogu lexusa jest 4x droższa niż w katalogu toyoty. Dokładnie ta sama żarówka z tym samym P/N. Podobnie z wieloma innymi częściami.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, chociaż ja się nie znam na wszystkich niuansach, bo to nie moja działka.

Natomiast jak widzisz napis FOX, czegokolwiek by nie było w środku, to wiesz że będzie drogo. Trzeba to wziąć na klatę, gdy podjęło się decyzję o zakupie.

Natomiast nie uważasz, że porównanie FOX do tego RST to lekka przesada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cenie 729 zawiera się robocizna i zestawy uszczelek, w przypadky foxa 34 będzie to

803-00-945     Kit: Dust Wiper, Forx, 34mm, Low Friction, No Flange
803-01-320     Seal Kit: MY19+ 32, 34, 36, 38, 40 GRIP Cartridge Rebuild
803-00-963     Seal Kit: 34 FLOAT NA2 Rebuild

zestawy kosztują razem 534zł, czyli sam serwis wychodzi 195zł

 

Na stronie Foxa masz ładnie pokazane na czym polega pełny serwis, możesz przejrzeć i sam sobie odpowiesz czy dasz radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałem cenę serwisu FOX do ceny widelca RST - nie twierdzę, że widelce są porównywalne.

Ceny części FOX są chore np. korek https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/inne/prod/32-fox-air-topcap za prawie 200PLN - ZAKRĘTKA!

Odebrałem rowery - fakt - zawieszenie masełko i miodek.

Co było robione - tak dokładnie to nie mam pojęcia - zakres serwisu "gwarancyjnego", warsztat jest autoryzowany - wymaganego po roku do utrzymania gwarancji. Mechanik mówił, że wymieniają uszczelki i że po gwarancji można wymieniać mniej, a w trakcie gwarancji musi być full serwis. Dowiedziałem się, że zużyte było uszczelnienie między komorą główną a negatywną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to o czym tutaj dyskusja? Nie wiesz co zostało wymienione, ale bijesz pianę że drogo 🙄

Ceny takich rzeczy takie właśnie są. Bębenek do kół Fulcrum kosztuje 300 zł, gdy cały komplet kół kosztuje 700 zł. Nakrętka ze śrubką 90 zł.

Oś 15mm do Rock Shox kosztuje prawie 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trakcie gwarancji musi być full serwis

 Jak w autach, nie zarabiasz na sprzedaży,

 Zarabiasz na serwisie.

Tu masz to samo.

mam amorek RST powietrzny, nalatane 20- tyś km, jedyne co wymieniałem to uszczelki pod korkami (w sklepie z uszczelkami po 50 gr, oraz tłoczek (chyba 20-30 zł)., No i olej oczywiście , kilka razy.

 

Edytowane przez dovectra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis Foxa zawsze był drogi. Oleje, uszczelki, narzędzia - są z reguły sprzedawane w horrendalnych kwotach. Do tego dochodzą takie serwisowe upierdliwości, jak np. pompowanie niektórych komór igłą czy grzanie palnikiem niektórych połączeń gwintowanych, tyle jest tam kleju. Jakoś wiele innych marek nie ma takich kwiatków. Choć z drugiej strony jak się spojrzy na serwisowalność części tłumików DT czy np. sztycy Thomson, to ręce opadają jak producenci potrafią zrobić pod górę aby czasem czegoś zbyt łatwo nie rozebrać. 

Z kolei przeglądy Rock Shoxa są dużo, dużo tańsze, ale to też ewoluuje. Spójrzcie np. na cenę smaru Dynamic Seal. Do tej pory 500 gramów kupowało się za 150-170 zł. Aktualnie (tj. zmiana w ciągu kilku miesięcy) kosztuje on 400-500 zł. Narzędzia RS też poszły bardzo mocno w górę. 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...