Skocz do zawartości

[lampka] Bontrager Ion Flare 200 rt / czas pracy


KNKS

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do posiadaczy i użytkowników. Jak długo pracuje wyżej wymieniona lampka w trybie sygnalizacyjnym, to znaczy migającym? Pomijając oczywiście jazdę w mrozie itp. Interesuje mnie czas pracy w standardowych warunkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się , podałem czas dla najbardziej prądożernego trybu :-). W sumie jeżdżę tylko w dzień i nie wiem ile realnie w nocy ta lampka wytrzymuje. Jak jadę obecnie do roboty to jest ok O stopni i myślę, że to ma też znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnych warunkach około 5h w tym mocnym trybie migania. Aczkolwiek już dwa razy była wymieniana, przez dostawanie się wilgoci, co skutkowało błędami w ładowaniu i świeceniu tylko w ''trybie awaryjnym''. Przez problemy z wilgocią, nie wiem czy bym drugi raz kupił. Jak wyłączyć radio ? masz na myśli bluetoth ? Moja potrafi leżeć naładowana nie używana dwa miesiące po czym się okazuje, że jest rozładowana. Może właśnie tryb czuwania ja rozładowuje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o lampce przedniej.

Interesuje mnie czas pracy w trybie dziennym, czyli dużo mocniejsze "miganie" niż w nocnym. Podstawowym kryterium jest zapewnianie wyrażnego błysku w słonecznych warunkach.

Tak czy owak jeśli ma to być coś około 4-5 godzin, to zdecydowanie zbyt krótko, bo musiałbym ładować praktycznie co jazdę. Obecny Knog PWR Road świeci coś około 30 godzin, ale jest stosunkowo duży i myślę o zmianie na coś mniejszego.

@seba8121 Słyszałem kilka razy ze często trafiają do naprawy, ale KNOGowi również to się zdarza 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto pamiętać o tańszej wersji czyli Flare R City i Ion 100 R. Widziałem ofertę na te lampki 264 zł za komplet co jest niemal połową ceny za komplet RT. Poza tym lampka tylna świeci szerzej niż w wersji RT a sterowanie z poziomu nawigacji jest w sumie mało przydatnym gadżetem. Zwłaszcza jak ktoś nie ma Garmina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zgodzę się z Tobą. Wersja City w pełnym słońcu jest troszkę za słaba. Ale do większości warunków jest wystarczająca. Natomiast główny problem w takich warunkach to lampka przednia. Zdarza się że kierowca skręcając w lewo i jadąc pod słońce nie zauważa jadącego z naprzeciwka rowerzysty. A tutaj zarówno Ion 100 R jak i Ion 200 RT świecą z tą samą jasnością czyli 100 lumenów (tryb dzienny migający). I wg. mnie jest to troszkę za słabo na takie warunki. 200 lumenów byłby bardziej odpowiednie. Oglądałem lampkę Ion Pro RT który ma w tym trybie 300 lumenów i nie jest to przesadą. Z drugiej strony warto o tym pamiętać, nie liczyć na "magiczną" moc lampki i zwolnić w takich warunkach przed skrzyżowaniem upewniając się kierowca z naprzeciwka nas widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chrismel napisał:

 Wersja City w pełnym słońcu jest troszkę za słaba. Ale do większości warunków jest wystarczająca. Natomiast główny problem w takich warunkach to lampka przednia. Zdarza się że kierowca skręcając w lewo i jadąc pod słońce nie zauważa jadącego z naprzeciwka rowerzysty. A tutaj zarówno Ion 100 R jak i Ion 200 RT świecą z tą samą jasnością czyli 100 lumenów (tryb dzienny migający). I wg. mnie jest to troszkę za słabo na takie warunki. 200 lumenów byłby bardziej odpowiednie. Oglądałem lampkę Ion Pro RT który ma w tym trybie 300 lumenów i nie jest to przesadą. Z drugiej strony warto o tym pamiętać, nie liczyć na "magiczną" moc lampki i zwolnić w takich warunkach przed skrzyżowaniem upewniając się kierowca z naprzeciwka nas widzi.

Dlatego dzienna na przód to chyba Cobber Mid najlepsza. 320 lm i bardzo szeroko świecąca powinna być wystarczająca i też o ile pamiętam to można przez ModeMaker ją sobie  po swojemu spersonalizować. 

Spoiler

image.png.66dbb2319ce1e0686cc2004f63fefcdc.png

W sumie sam bym ją kupił gdybym potrzebował do ulicznego przemieszczania się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można ją spersonalizować. Trzeba tylko zwrócić uwagę żeby nie była w wersji StVZO bo wtedy nie ma tej możliwości i nie ma trybów migających. No i musi być zamontowana pionowo a to jest "kawał lampy" w porównaniu do pchełki Bontragera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cobbery można z powodzeniem montować na główce, zresztą tam je tylko widzę, bo też nie cierpię jak coś jest montowane na kierownicy i nie ważne czy to małe czy duże. 

Widziałem ją w akcji w słoneczny dzień, nic po ślepiach nie waliło - mocno rozproszone po bokach światło, jak dla mnie ideolo do jazdy po mieście w dzień. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...