Skocz do zawartości

[napęd 1x11] Deore M5100 krzywy wózek?


Wolny_sprinter

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuując wątek moich problemów z prawidłową regulacją przerzutki, jak w temacie i przy wykonywaniu jej serwisu zauważyłem, że zewnętrzny wózek jest krzywy... wiem, że te długie wózki SGS chyba fabrycznie nie są idealnie równe, prawdopodobnie ze względu na przekosy, ale czy ktoś mógłby wrzucić fotki swojego wózka dla porównania?  Napęd 11 lub 12 mile widziany. 

Nie chcę samemu tego prostować, bo nie wiem, czy nie pogorszę sprawy, jeżeli to fabryczne skrzywienie :).

 

Dostanie takiego wózka jako części zamiennej graniczy z cudem - są "oryginalne" zamienniki z Chin z dostawą za miesiąc albo i dwa i pewnie z ciastoliny....

Dodam, że większość typowych możliwości/usterek już wyeliminowałem: hak prosty, kaseta ok, łańcuch nowy, linka czysta, regulacja odległości kółka prowadzacego niewiele pomaga....a napęd jak chrobotał przy wrzucaniu przełożeń 1-4, tak dalej chrobocze jakby miał łańcuch zerwać. Z mozołem zaciąga łańcuch na największe blaty i nie jest to płynne przerzucanie. 

 

 

 

 

IMG_20220311_202021-01.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję właśnie ustalić jak jest prawidłowo. Czyli u Ciebie jest przesunięcie kółek ale względem siebie są równolegle?

To komplikuje wg mnie sprawę przy ewentualnym prostowaniu wózka, bo wózek nie może być chyba w takim wypadku "wyklepany" na równo (kładąc np. wewnętrzna część na równej powierzchni )-  kółka będą wtedy pracować bez przesunięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki właśnie o to mi chodziło.

Czyli nie ruszam, bo u mnie jest podobnie a ustawić to, nawet jeżeli jakoś odbiega od fabryki, będzie cudem. 

Kurczaki teraz to już zupełnie nie wiem co to może być z tą zmieniarką...może jednak hak minimalnie krzywy mimo prostowania na przyrządzie i stąd takie cyrki. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak sprawdzałeś sam czy w serwisie?

Może w deklu źle złożyli kasetę? Sprawdź ułożenie podkładek dystansowych.

Firefox_Screenshot_2022-03-16T08-40-03.691Z.png

 

Ponownie sprawdź długość łańcucha.

Firefox_Screenshot_2022-03-16T08-46-16.776Z.png

Edit: może pancerz od przerzutki jest gdzieś załamany lub źle ułożony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@marcesco hak, w prawdzie na szybko, ale sprawdzany i regulowany w serwisie Deca - być może serwisant zrobił to niedokładnie, bo wywołałem temat jak mi już oddawał rower i zrobił to przy mnie a już nie wciskałem mu się pod koło, by go jeszcze sprawdzać :). 

Kasetę rozebrałem - mam 11-51, tak samo ułożone podkładki, jak na instrukcji plus mam jeszcze jedną za kasetą - od strony bębenka. W sumie nie sprawdziłem, ale podejrzewam, że bez niej nie dokręcę prawidłowo kasety.

Długość łańcucha prawidłowa. 

Z obserwacji widzę, że dużo gorzej zmienia te przełożenia 1-4 na włączonym sprzęgle. Ostatnio robiłem czyszczenie bebechów Deorki i sprzęgła i nie wiem, czy nie za mocno podkręciłem tarcie. 

Pancerze wyglądają, że są ok, linka chodzi swobodnie bez zacięć, pantograf reaguje bez opóźnień. 

@Dokumosa kaseta 11-51, łańcuch KMC X11

W sumie to jeszcze tylko w haku upatruję nadziei/szansy - zamówiłem nowy, jak pomoże, to jestem w domu, jak nie, to będę miał tak, czy siak rezerwowy ... 

Ciężko to trochę opisać, ale to przerzucanie na tych największych koronkach jest takie jakby wysiłkowe - łańcuch zanim zaskoczy, to czasami spadnie z kilku zębów, innym razem mimo całego opasania odstaje od skrajnych tylnych zębów jakby nie pasował na kasetę.

Podczas jazdy tego się nie wyczuwa aż tak bardzo, bo wszystko jest ponapinane i pracuje pod obciążeniem, ale na stojaku mnie to wkurza, bo mam wrażenie, że napęd i łańcuch przez takie coś mimo wszystko dostają bardziej w kość. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to kaseta shimano i łańcuch kmc to idealnie nigdy nie udało mi się tego ustawić (na kilkadziesiąt różnych rowerów, w których taką kombinację robiłem i właściwie tylko i wyłącznie z powodu braku dostępności łańcucha 12s od shimano). Ten łańcuch jest delikatnie szerszy niż shimnao 12s i ma inny profil blaszek - nie współpracuje poprawnie z rampami i podcięciami w kasetach shimano. Efekt jest taki, że na 3-4 największych koronkach zanim wrzuci wyżej często jest zgrzyt.

No i długość łańcucha jest w przypadku tych napędów pryncypialna. To już nie czasy gdy kółko prowadzące przerzutki było mocowane na osi piwotu wózka przez co dł. łańcucha nie miała większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa dzisiaj czyściłem zapadki bębenka i spróbowałem skręcić kasetę bez tej dodatkowej podkładki - niby się dało ale minimalne luzy jednak występowały na koronkach więc wróciłem do wersji z dodatkową podkładką za pająkiem.  

Informacyjnie dla zainteresowanych - dotarł nowy hak. Wymiana minimalnie poprawiła przerzucanie, ale idealnie nie jest.  Stary zostawiam sobie na rezerwę.  

Wyregulowalem też tarcie na sprzęgle - zalecane wartości sprawdza się kluczem dynamometrycznym na tylnym wózku - miałem jednak za mocno skręcone i to też powodowało gorsze przerzucanie. Wózek mocno napinał łańcuch i przez to też najniższe biegi wchodziły z wyczuwalnym oporem.  

Jak w przyszłości wrócę do łańcucha Shimano, to pewnie też minimalnie się coś poprawi i sumując korzyść z tych wszystkich drobnych poprawek, będzie można uznać, że napęd działa przyzwoicie, jednak nie idealnie :). 

Jeszcze w wolnej chwili wymienię linkę i pancerz - tak dla przyzwoitości :). 

Pewnie na jesieni skuszę się na jakiś upgrade napędu - tylko ciekaw jestem w co ewentualnie celować x11, co nie jest tak wrażliwe na duperele - o ile to nie są standardowe problemy przy napędach 11s i 12s? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wybaczcie odkopanie wątku ale mam też problem z tym napędem. Rower to DSX 1. Kupiony jesienią, 2 tygodnie temu miał przegląd gwarancyjny. Żona upiera się, że od tego czasu napęd hałasuje. I faktycznie, na środkowych koronkach jest dość głośno, hałasuje albo górne kółko albo łańcuch pomiędzy kółkiem a koronką. Jest to szczególnie upierdliwe przy takim lekkim kręceniu albo na stojaku.

Zmiana na większe koronki to już w ogóle szum na potęgę ale i przekos jest widoczny. Mam wrażenie, że wtedy to już cały łańcuch szumi a najgłośniej w okolicy kasety.

Dziwne, że na środkowych koronkach hałasuje, na prostym łańcuchu.

Dziś wyszejkowałem łańcuch i zakropiłem ale bez efektu. Wkręciłem też głębiej trzecią śrubkę od regulacji, posiłkując się instrukcją, teraz jest bliżej ideału niż było. Ale ciszej nie jest.

 

Pobawiłem się też baryłką i śrubą L i powiem tak - jak się wyreguluje na dużej koronce, to po przeciwnej stronie kasety łańcuch skacze, jak się wyreguluje pod "twarde", to trzy ostatnie patelnie wchodzą z ociąganiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew.

Śruba B:

DSC_2686.thumb.JPG.54fd3366d5ee46348d27928ff127fbd0.JPG

Jednak jej ustawienie nie wpływa generalnie na hałas. Po serwisie zęby były niżej, na srebrnym torksie zaznaczyłem sobie zasięg zęba czerwonym, coś tam jeszcze widać.

Hak:

DSC_2687.thumb.JPG.8bc4427ad1f67830e7171db873630246.JPG

DSC_2684.thumb.JPG.23a32fd23299cbf4051a820434d1763f.JPG,

Łańcuch - przełożony poprawnie, co do długości to nie weryfikowałem ale jutro sprawdzę liczbę ogniw. Rower ze sklepu, nie miał żadnych przygód, jeżdżony jako drugi, bo żonie nie podpasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pisaleś że był na przeglądzie. Tam zdarzają się przygody. Standardem jest oparcie roweru na.przerzutce a na nim.jeszcze 5 innych rowerów. Sprawdź jeszcze czy pancerz nie został gdzieś zagięty/przygnieciony. Te nowe przerzutki mają strasznie słabą sprężynę. Optycznie hak nie wygląda źle ale czasami wydaje się prosty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 21.05.2022 o 15:53, spidelli napisał:

Wybaczcie odkopanie wątku ale mam też problem z tym napędem. Rower to DSX 1. Kupiony jesienią, 2 tygodnie temu miał przegląd gwarancyjny. Żona upiera się, że od tego czasu napęd hałasuje. I faktycznie, na środkowych koronkach jest dość głośno, hałasuje albo górne kółko albo łańcuch pomiędzy kółkiem a koronką. Jest to szczególnie upierdliwe przy takim lekkim kręceniu albo na stojaku.

Zmiana na większe koronki to już w ogóle szum na potęgę ale i przekos jest widoczny. Mam wrażenie, że wtedy to już cały łańcuch szumi a najgłośniej w okolicy kasety.

Dziwne, że na środkowych koronkach hałasuje, na prostym łańcuchu.

Dziś wyszejkowałem łańcuch i zakropiłem ale bez efektu. Wkręciłem też głębiej trzecią śrubkę od regulacji, posiłkując się instrukcją, teraz jest bliżej ideału niż było. Ale ciszej nie jest.

 

Pobawiłem się też baryłką i śrubą L i powiem tak - jak się wyreguluje na dużej koronce, to po przeciwnej stronie kasety łańcuch skacze, jak się wyreguluje pod "twarde", to trzy ostatnie patelnie wchodzą z ociąganiem...

Hej,

Mam ten sam problem z Marinem DSX1. Przed oddaniem na serwis napęd cichy. Po oddaniu na serwis do Dystrybutora - Motorland Warszawa, napęd zaczął strasznie hałasować, wydaje mi się że to kółeczka przerzutki Deore 5100. 
Żałuję że nie pooznaczałem sobie komponentów w rowerze bo nawet przyszła mi myśl czy nie podmienili mi na jakieś chińskie podróbki. 
Tylko się zastanawiam bo nie znajduję jakoś racjonalnej przyczyny takiego pogorszenia pracy napędu po pobycie roweru w serwisie. 
 

Czy Ty oddawałeś do Motorlandu czy w miejscowym salonie robiłeś przegląd?

Inna sprawa to tylna piasta, a w zasadzie bębenek - kompletny szmelc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...