Skocz do zawartości

[Dziwny dźwięk] Lekkie trzeszczenie/piszczenie przy przednim kole.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem w miarę nowego (2 miesiące) roweru MTB Indiana Pulser 3.9. Od dłuższego czasu - powiedzmy miesiąc - zauważyłem że przy wyższych prędkościach około 30+ km/h z przodu roweru dobiega dziwny dźwięk, jakby jakiś element ocierał się o inny. Nie wiem jak to opisać, takie trzeszczenie nieregularne.

Dźwięk występuję tylko przy dużej prędkości, jadąc po prostej linie, podczas pedałowania lub bez - bez znaczenia.

Już nie jeden raz czyściłem różne elementy roweru na przednim kole, wokół przerzutek, czy hamulców, ale zero efektu. Tak patrzę w to miejsce, i gołym okiem nie umiem nawet powiedzieć co mogłoby powodować ten dźwięk. Ogólnie zaznaczę, że jeśli chodzi o rowery, to jestem trochę zielony, boje się cokolwiek odkręcić, bo nie wiem czy z powrotem złożę.

Gdyby ten dźwięk występował przy niższych prędkościach to bym normalnie nagrał, ale przy 25-30 to jednak szkoda telefonu.

Możliwe też, że po prostu przesadzam? Że takie hałasy przy tych prędkościach to coś normalnego z rowerami górskimi? Choć też, na początku te dźwięki nie występowały, więc jakiś powód musi być? Nie wiem, byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Wysyłam też zdjęcia miejsca z którego słyszę jak dobiega ten dźwięk.

Pozdrawiam.

Odt9cLn.jpg

xC1qPs1.jpg

4SxXVLP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, seba8121 napisał:

Spróbuj podczas występowania dźwięku dosłownie delikatnie wcisnąć przedni hamulec i zobacz czy ustaje.

Hej. Właśnie już to próbowałem, i przednie i tylnie sprawdzałem podczas występowania tego dźwięku i nie ustawało.

14 godzin temu, peezett napisał:

Może ociera tarcza o klocki ?

Co to są te klocki w tej sytuacji? jest coś co mógłbym zrobić żeby przetestować czy to jest problemem?

11 godzin temu, Faja3 napisał:

Stawiam na oponę, wyjca.