Skocz do zawartości

[Amortyzator do 3500zł] Przedni amortyzator do maratonów XC.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, rower którym się poruszam to Giant XTC 29 SLR1. Przeszedł już modyfikację hamulców, myślę od jakiegoś czasu nad nowym amortyzatorem. Na co dzień treningi po jurze krakowsko-częstochowskiej i to tutaj rower pokonuje większość kilometrów. Startuje tez regularnie w bike atelier maratonach i tego typu imprezach. Chciałbym kupić coś co spełni oczekiwania w WW warunkach, ale też nie przepłacać za coś czego nigdy nie wykorzystam. Nie będę sugerował moich typów, czekam na wasze propozycje i rozwinięcie tematu. Moja waga to około 82kg. Wymóg to manetka blokady, ale jeżeli się mylę to powiedzcie dlaczego..

Napisano

Jak ma być lekko, to w tych pieniądzach powinieneś kupić SIDa Ultimate, tylko będziesz musiał zmienić manetkę, bo w sprzedaży widzę tylko z TwistLockiem.
Ewentualnie SIDa SL ze zwykłym Chargerem, który wydaje się trwalszy od tego RaceDay. ;)

Jeśli ma być taniej, pewnie i ekonomicznie na przyszłość, to Reba.

FOXy są sporo droższe, w tej kwocie będziesz miał jakiegoś Performance. Co nie znaczy, że będzie zły... Co kto lubi. :)

Napisano

I takie też były moje typy, teraz tylko kwestia czy oprócz wagi samych amortyzatorów w moim przypadku odczuje różnice w działaniu Sida i Reby ? 

Napisano

Ciężko powiedzieć. Na Rebie ostatnio jeździłem ze 4 lata temu, więc już nie pamiętam, jakie były moje odczucia po przejściu na SIDa. :)
Może ktoś ma obydwa widelce i będzie w stanie je porównać. Poczekajmy aż włączą komputery w firmach czy na pracy zdalnej i zalogują się na forum. :P

Napisano

Jeżeli chodzi o twistlocka to on nie będzie współpracował z jednym amortyzatorem ? jak to w ogóle z nim jest ? Mając już twistloka, musze korzystać z dedykowanych chwytów ? 

Napisano

Nie rozumiem pierwszego pytania...

TwistLock generalnie jest częścią chwytu, że tak to ujmę. Jak każda tego typu manetka. Jeśli nie chcesz korzystać z dedykowanego, musisz kombinować z docinaniem. Osobiście nie wyobrażam sobie korzystania z tego rodzaju manetek, czy to do blokady, czy zmiany biegów. Znam swój styl jazdy i sposób trzymania kierownicy, wiem, że zbyt często przekręcałbym manetkę przypadkowo. Musisz się zastanowić, czy i u Ciebie nie będzie takiego prawdopodobieństwa.

Napisano

Myślałem, że pisząc o konieczności zmiany manetki, masz na myśli to, że ona np jest kompatybilna tylko w połączeniu z układem amortyzator/damper. Nie wyobrażam sobie jazdy na docinanej manetce. A jeżeli jest tylko jeden rodzaj chwytów i blokady do wyboru to faktycznie kiepsko to wygląda. może ktoś jeszcze się wypowie na temat Reba-Sid.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...