Kayro207 Napisano 8 Marca 2022 Napisano 8 Marca 2022 Witam, na wstępie chce powiedzieć że jestem absolutnym amatorem rowerowym, metalowego rumaka używam żeby pojeździć po mieście/równym terenie ze znajomymi, do sklepu etc. Od 2014 roku służy mi Merida Crossway V5 (https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-merida-crossway-5-v-2014), pomimo moich skromnych starań rower znalazł się w kiepskim stanie, przerzutki nie zmieniają się za 1 razem, łańcuch chodzi głośno etc. W serwisie rok temu po ogólnym zerknięciu na rower powiedziano mi że wymiana napędu to koszt 250-300 zł, domyślam się że możliwie aktualnie doszłaby wymiana dętki czy dwóch, ogólne czyszczenie roweru (napęd znajduje się cały w smarze z brudem) więc koszty ogólne domyślam się że mogłyby nawet dojść do 500-600 zł. Mój dylemat jest następujący, inwestować w doprowadzenie tego roweru do dobrego stanu, licząc na to że będzie dobrze po tych zabiegach, czy zainwestować w nowy rower w przedziale cenowym do 1500-1800 zł? Tak jak mówię, rower służy mi czysto amatorsko do jazdy po raczej równych terenach, podobają mi się też te szosowe "baranki" więc chętnie poczułbym się jak zawodowy kolarzysta jadąc 30 km/h po mieście, natomiast aspekt finansowy ma pierwszeństwo. Co radzą eksperci? Czy z waszego doświadczenia rowery po takich serwisach są jak nowe czy jednak nie będzie to już to samo? #Edit Z góry chciałem podziękować za pomoc oraz powiedzieć że nie chce sam się brać za jakiekolwiek próby naprawy. Ewentualny serwis zamierzam przeprowadzić tutaj w sklepie "Mińskie Centrum Rowerowe Marex" w Mińsku Mazowieckim. Wiek: 22 Wzrost: 181 cm Waga: 62 kg