Pulse Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 (edytowane) Proszę o ocenę sytuacji. Takie zdjęcie i opis od Klienta: "tylne hamulce są oszkodzone, wycieka olej. chciałbym wymienić albo naprawić. montaż był robiony w serwisie, nie własnoręcznie. podaje zdjęcia, widać jak wychodzi powietrze z ilejem. wrazie potrzeby, mogę wysłać wideo" 1. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie to po prostu wygląda jakby ktoś bez klina między klockami lub bez tarczy zacisnął klamkę hamulcową. 2. Czy to tłoczki wystarczy wcisnąć jakimś odpowiednim miękkim narzędziem i potem odpowietrzyć układ? Edytowane 4 Marca 2022 przez Pulse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Dobrze rozumiem, że Ty prowadzisz serwis i pytasz o coś takiego? Wyjąć klocki, wcisnąć tłoczek. Najlepiej czymś płaskim i miękkim. Ja wsadzam łyżkę do opon na wylot i dociskając płaską stroną, wciskam tłoczek do końca. Potem dokładnie oczyść okolice tłoczków, wsadź blokadę i naciskając klamkę sprawdź czy nie cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 4 Marca 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 24 minuty temu, Pulse napisał: to po prostu wygląda jakby ktoś bez klina między klockami lub bez tarczy zacisnął klamkę hamulcową. Żeby tłoczek wyskoczył klamkę trzeba by wcisnąć sporo razy, nie tylko raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Ale klient chce pokazać bom belki, może specjalnie zdjęcie takie w wyciśnięciu, z opisu domniemamuję :przeszły hamulce, rower do serwisu kolo domu, tam np skracają albo hamulec zapowietrzony i w oleju.... i powiedzieli oddaj to sprzedawcy bo to nie my. ? Trudno powiedzieć z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Jesli klocki nie byly wyjęte to tłoczki nie wyjdą. Trzeba być przygotowanym na zakup nowego zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 4 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 2 godziny temu, skom25 napisał: Dobrze rozumiem, że Ty prowadzisz serwis i pytasz o coś takiego? na szczęscie nie, sprzedałem poprostu zalegający hamulec, aczkolwiek zdziwiło mnie to co z nim gość zrobił. Sam rozpychałem u siebie tłoczki łyżką, zastanawiałem się bardziej w jaki sposób można uzyskać taki efekt, bo u mnie było samo rozpychanie, ale olej się nie pokazał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Patrząc na zdjęcie, to raczej nic dobrego i nie daj się wrobić w zwrot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Coś było po między klockami na czas transportu włożone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 4 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 jasne, standardowa zatyczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 No to gość wypchnął tłoczek naciskając klamkę na zdemontowanym z ramy zacisku. Inna kwestia pozostaje to czemu tylko jeden tłoczek się wysunął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Shimano tak niestety ma. Przy normalnym hamowaniu, nie jest to praktycznie widoczne. Natomiast jak robisz to bez tarczy, to dość często widać że jeden tłoczek rusza się zdecydowanie bardziej. Pomaga wyczyszczenie powierzchni, nałożenie smaru do tłoczków hamulcowych, rozruszanie i wytarcie nadmiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Ja wiem co powinno się zrobić przy takim działaniu zacisku, ale też nie nazwałbym takiego zacisku w pełni sprawnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pedalarz339 Napisano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2022 Czym smarujecie gumki w hamulcach z olejem mineralnym? Do hamulców na płyn DOT używam pasty ATE do tłoczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2022 Ja używam właśnie smaru ate lub innego lekkiego smaru teflonowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Ja po tej zimie użyłem kilku kropli oleju do amortyzatora. Sytuacja awaryjna, tłoczek zdechł prawie, nie chciał wracać. Zadziałało, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł. Uznałem, że charakter pracy jest podobny jak w amortyzatorze i olej nie zaszkodzi tak jak potencjalnie zły smar (np. za gęsty, co by zbierał syf). Wcześniej już był podobny problem, ale wtedy znajomy serwisant w tym samym rowerze zdejmował cały zacisk i czyścił całą komorę tłoczka. Ostrzegał przed korozją i się doigrałem. Jak tłoczki nie wychodzą po równo z każdej strony możliwe jest zanieczyszczenie pyłem albo właśnie korozja spowodowana solą drogową. Mam hamulce Shimano Deore M6000 i pozagrupowe MT400 (4 tłoczki) bodajże. W obydwu powłoka nie chroni przed działaniem soli i widać że miejscami zacisk "puchnie" pod powłoką. To rower miejski którego nie mam czasu codziennie dobrze umyć i taki jest efekt 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Wszystkie modele shimano mają korpus zacisku z tego samego ZnAlu robiony i równie narażony na działanie warunków atmosferycznych. Różnice są w materiale samych tłoczków. W mt520 oraz m7xx/7xxx jest ceramika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pedalarz339 Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 Cytat Wszystkie modele shimano mają korpus zacisku z tego samego ZnAlu A inni producenci z czego robią? Mnie Shimano najbardziej się podoba jeżeli chodzi o działanie. Ewentualnie Magura albo Formula. Miałem Avid, Sram Guide T i tam też miałem "zespawane" tłoczki z zaciskiem. Dużo się namęczyłem żeby wyszły (wyciskanie powietrzem) Do obecnego roweru wziąłem SLX M7100 do 700zł myślę że to dobry wybór. Ciekawi mnie czy są jakieś dedykowane narzędzia do demontażu tłoczków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 Nie wiem z czego robią inni. W shimano sól drogowa powoduje powstawanie purchli korozji wszędzie gdzie odpadł (lub nigdy do nie było lakier). W tektro, hope, formuli i magurze nie spotkałem tego problemu. Może p9siadacze tych hamulców jeżdżą mniej zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2022 W dniu 10.04.2022 o 09:45, pedalarz339 napisał: A inni producenci z czego robią? Mnie Shimano najbardziej się podoba jeżeli chodzi o działanie. Ewentualnie Magura albo Formula. Miałem Avid, Sram Guide T i tam też miałem "zespawane" tłoczki z zaciskiem. Dużo się namęczyłem żeby wyszły (wyciskanie powietrzem) Do obecnego roweru wziąłem SLX M7100 do 700zł myślę że to dobry wybór. Ciekawi mnie czy są jakieś dedykowane narzędzia do demontażu tłoczków? Są, blokada która pozwala wyciągnąć jeden, drugi się nie rusza. Używam, serwis zacisku robię na 2 raty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.