Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Proszę o ocenę sytuacji. Takie zdjęcie i opis od Klienta: "tylne hamulce są oszkodzone, wycieka olej. chciałbym wymienić albo naprawić. montaż był robiony w serwisie, nie własnoręcznie. podaje zdjęcia, widać jak wychodzi powietrze z ilejem. wrazie potrzeby, mogę wysłać wideo"

1. Nie wiem jak dla Was ale dla mnie to po prostu wygląda jakby ktoś bez klina między klockami lub bez tarczy zacisnął klamkę hamulcową.
2. Czy to tłoczki wystarczy wcisnąć jakimś odpowiednim miękkim narzędziem i potem odpowietrzyć układ?

20220303_101316.jpg

Edytowane przez Pulse
Napisano

Dobrze rozumiem, że Ty prowadzisz serwis i pytasz o coś takiego?

Wyjąć klocki, wcisnąć tłoczek. Najlepiej czymś płaskim i miękkim. Ja wsadzam łyżkę do opon na wylot i dociskając płaską stroną, wciskam tłoczek do końca.

Potem dokładnie oczyść okolice tłoczków, wsadź blokadę i naciskając klamkę sprawdź czy nie cieknie.

  • Mod Team
Napisano
24 minuty temu, Pulse napisał:

to po prostu wygląda jakby ktoś bez klina między klockami lub bez tarczy zacisnął klamkę hamulcową.

Żeby tłoczek wyskoczył klamkę trzeba by wcisnąć sporo razy, nie tylko raz.

Napisano

Ale klient chce pokazać bom belki, może specjalnie  zdjęcie takie w wyciśnięciu,  z opisu domniemamuję :przeszły hamulce, rower do serwisu kolo domu, tam np skracają albo hamulec zapowietrzony i w oleju.... i powiedzieli oddaj to sprzedawcy bo to nie my. ?  Trudno powiedzieć z boku. 

Napisano
2 godziny temu, skom25 napisał:

Dobrze rozumiem, że Ty prowadzisz serwis i pytasz o coś takiego?

na szczęscie nie, sprzedałem poprostu zalegający hamulec, aczkolwiek zdziwiło mnie to co z nim gość zrobił. 
Sam rozpychałem u siebie tłoczki łyżką, zastanawiałem się bardziej w jaki sposób można uzyskać taki efekt, bo u mnie było samo rozpychanie, ale olej się nie pokazał.

Napisano

Patrząc na zdjęcie, to raczej nic dobrego i nie daj się wrobić w zwrot.

Napisano

No to gość wypchnął tłoczek naciskając klamkę na zdemontowanym z ramy zacisku. Inna kwestia pozostaje to czemu tylko jeden tłoczek się wysunął. 

 

Napisano

Shimano tak niestety ma. Przy normalnym hamowaniu, nie jest to praktycznie widoczne. Natomiast jak robisz to bez tarczy, to dość często widać że jeden tłoczek rusza się zdecydowanie bardziej.

Pomaga wyczyszczenie powierzchni, nałożenie smaru do tłoczków hamulcowych, rozruszanie i wytarcie nadmiaru.

  • 5 tygodni później...
Napisano

Ja po tej zimie użyłem kilku kropli oleju do amortyzatora. Sytuacja awaryjna, tłoczek zdechł prawie, nie chciał wracać. Zadziałało, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł. Uznałem, że charakter pracy jest podobny jak w amortyzatorze i olej nie zaszkodzi tak jak potencjalnie zły smar (np. za gęsty, co by zbierał syf).

Wcześniej już był podobny problem, ale wtedy znajomy serwisant w tym samym rowerze zdejmował cały zacisk i czyścił całą komorę tłoczka. Ostrzegał przed korozją i się doigrałem.

Jak tłoczki nie wychodzą po równo z każdej strony możliwe jest zanieczyszczenie pyłem albo właśnie korozja spowodowana solą drogową. Mam hamulce Shimano Deore M6000 i pozagrupowe MT400 (4 tłoczki) bodajże. W obydwu powłoka nie chroni przed działaniem soli i widać że miejscami zacisk "puchnie" pod powłoką. To rower miejski którego nie mam czasu codziennie dobrze umyć i taki jest efekt 😕 

Napisano

Wszystkie modele shimano mają korpus zacisku z tego samego ZnAlu robiony i równie narażony na działanie warunków atmosferycznych. Różnice są w materiale samych tłoczków. W mt520 oraz m7xx/7xxx jest ceramika.

  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

Wszystkie modele shimano mają korpus zacisku z tego samego ZnAlu

A inni producenci z czego robią? Mnie Shimano najbardziej się podoba jeżeli chodzi o działanie. Ewentualnie Magura albo Formula. Miałem Avid, Sram Guide T i tam też miałem "zespawane" tłoczki z zaciskiem. Dużo się namęczyłem żeby wyszły (wyciskanie powietrzem) Do obecnego roweru wziąłem SLX M7100 do 700zł myślę że to dobry wybór. Ciekawi mnie czy są jakieś dedykowane narzędzia do demontażu tłoczków?

Napisano

Nie wiem z czego robią inni. W shimano sól drogowa powoduje powstawanie purchli korozji wszędzie gdzie odpadł (lub nigdy do nie było lakier). W tektro, hope, formuli i magurze nie spotkałem tego problemu. Może p9siadacze tych hamulców jeżdżą mniej zimą ;)

Napisano
W dniu 10.04.2022 o 09:45, pedalarz339 napisał:

A inni producenci z czego robią? Mnie Shimano najbardziej się podoba jeżeli chodzi o działanie. Ewentualnie Magura albo Formula. Miałem Avid, Sram Guide T i tam też miałem "zespawane" tłoczki z zaciskiem. Dużo się namęczyłem żeby wyszły (wyciskanie powietrzem) Do obecnego roweru wziąłem SLX M7100 do 700zł myślę że to dobry wybór. Ciekawi mnie czy są jakieś dedykowane narzędzia do demontażu tłoczków?

Są,  blokada która pozwala wyciągnąć jeden,  drugi się nie rusza. Używam,  serwis zacisku robię na 2 raty. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...